7 prigrizkov, ki ti dejansko pomagajo shujšati!

Imaš tudi ti po nezdravih prigrizkih slabo vest (da ne govorimo o "šlaufkih" okoli pasu)? Če jih boš zamenjala s temi zdravimi, je več ne boš imela!

7 prigrizkov, ki ti dejansko pomagajo shujšati! (foto: Profimedia) Profimedia
23. 1. 2017

Prigrizki so verjetno eden najljubših "hobijev" marsikaterega izmed nas. Na žalost pa ti spadajo tudi med ključne vzroke nezaželjenih odvečnih kilogramov.

Raziskava je pokazala, da ko jemo prigrizke, navadno zaužijemo več kalorij, kot jih potrebujemo, hkrati pa s tem v telo ne vnesemo ravno veliko potrebnih hranil.

Kljub temu pa težava ni toliko v kalorijah, kolikor je v nezdravih virih ogljikovih hidratov in maščob, ki jih ob tem zaužijemo (sladkor in trans maščobe).

Prigrizki sami po sebi niso nujno slaba izbira, če se odločimo za zdravo varianto.

Če želiš izgubiti odvečne kilograme ali pa samo preprečiti njihovo nabiranje, začni biti pazljiva pri tem, kaj boš prigriznila! ;)

Na spletni strani bitchafit.com smo zasledili teh 7 super prigrizkov, pri katerih ti ne bo treba skrbeti, da se boš zredila. Še boljše – celo shujšaš lahko! :)

Uživanje prigrizkov s pravilnim razmerjem med hranili in s pravilno mero kalorij bo tvoje telo napolnilo z energijo in ti pomagalo izgubiti kilograme.

Največjo vlogo tukaj imajo beljakovine, ki so ključne pri gradnji mišic. Posledično pospešijo metabolizem in povečajo porabo kalorij.

Nekateri izmed teh prigrizkov vsebujejo tudi vlaknine, ki pomagajo pri prebavi in zmanjšujejo lakoto. Kar pomeni, da več ne čutimo tako velike potrebe po nezdravih prigrizkih in sladkorju. Super, kajne? ;)

1. Jabolko in mandljevo mleko

Ko želiš izgubiti odvečne kilograme, ne želiš ravno pretiravati z mlečnimi izdelki – razen, če gre za polnomastne. Več o tem si lahko prebereš tukaj.

Dobra alternativa mleku je mandljevo. Če ga še ne piješ, se boš morda nekaj časa navajala nanj, ampak enkrat, ko se navadiš, je super! Lahko ga uporabiš kjerkoli, kjer bi sicer dodala navadno mleko.

Jabolka so dobra izbira kot prigrizek, saj imajo visoko vsebnost vlaknin, ki dajo občutek sitosti.

In zakaj sploh ta kombinacija z mandljevim mlekom?

Zato, ker želiš v svoje telo vnesti beljakovine in mandljevo mleko je eno izmed odličnih virov (poleg tega pa ne obteži želodca).

2. Avokado, polnjen s skuto

Kombinacija avokada in polnomastne skute tvojemu telesu zagotovi vsa hranila, ki jih potrebuje in je zato prava izbira kot večerni prigrizek.

Avokado razreži na pol, odstrani koščico in sredino napolni s skuto. Noter lahko vmešaš še malo kajenskega ali navadnega popra za dodatno pekočnost (in kurjenje maščob ;)).

3. Tuna na polnozrnatih krekerjih

Tuna (v konzervi) ni samo odličen vir beljakovin, ampak tudi omega 3. Polnozrnati krekerji pa zraven dodajo še nekaj vlaknin. Tudi tukaj lahko dodaš malo kajenskega ali navadnega popra.

4. Smoothie z jagodičevjem.

Smoothie-ji so vedno dobra izbira kot občasni prigrizek (zakaj občasni, preberi tukaj).

Za ta smoothie potrebuješ samo tri sestavine: beljakovinski prašek, grški jogurt in jagodičevje. Te tri sestavine bodo tvojemu telesu zagotovile vsa potrebna hranila. Po želji lahko dodaš tudi malo nepredelanega medu.

5. Hruška z ricotto s cimetom

Cimet spada med najboljše začimbe za izgubo odvečnih kilogramov, predvsem zato, ker znižuje raven inzulina v krvi. Temu prigrizku pa da tudi posebno aromo.

Hruške so odličen vir vlaknin, ricotta pa je bogata z beljakovinami. Prereži hruško na pol, z žlico izdolbi koščice in jo napolni z ricotto ter posipaj s cimetom.

6. Edamame fižol

Če še nisi slišala za to: edamame so kuhana ali dušena sojina zrna. Samo ena skodelica teh vsebuje kar 17g beljakovin, 8g vlaknin in zgolj 189 kalorij! Lahko jih ješ tople ali hladne, za boljši okus pa dodaj še malo morske soli.

7. Beljakovinska ploščica

Čeprav naj bo to zadnja izbira, ko pomisliš na prigrizek, je vseeno dobra rešitev, ko nimaš doma drugih sestavin za pripravo enega od zgoraj naštetih. Pazi le, da je beljakovinska ploščica res beljakovinska in ne polna sladkorja!

Z malo domišljije jo lahko pripraviš tudi sama doma. Pobrskaj po spletu, saj tam kar mrgoli enostavnih receptov, kot so na primer ti tukaj.

Pripravila: Nika Švajncer

Preberi še: Včasih se je borila s hujšanjem, danes je model - poglej, kako ji je uspelo! ali pa 13 okusnih načinov uporabe avokada pri pripravi zdravih obrokov.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri