6 preprostih ukrepov, ki te bodo odvadili sladkarij

Uvrsti ta živila na svoj jedilnik in za vedno pometi z nezdravimi sladkimi prigrizki.

6. 5. 2015

Smo to, kar jemo. Četudi se morda pri 18-ih požvižgamo na zdravo prehrano, nam pri 25-ih, ko je telo v najlepšem razcvetu, in kasneje, več nikakor ne bi smelo biti vseeno, kaj damo vase. Saj veš, da je rafiniran sladkor eden največjih strupov za telo, kajne? In da ubije veliko več ljudi kot droge in alkohol?

Navidezno nas nasiti, v resnici pa telo izstrada pomembnih vitaminov in mineralov ter jih začne sčasoma jemati iz kosti in zob. Škoda pa se tu ne konča, saj se začne sladkor nalagati v jetrih v obliki škroba, od tam pa se kot maščoba raznaša po celem telesu. Toda, kako se mu izogniti, ko pa je sladkor povsod, ne le v sladkih prigrizkih? Enostavno.

Sadne jogurte nadomesti z navadnimi 

Si vedela, da je v sadnem jogurtu kar ena tretjina sladkorja? Da si boš lažje predstavljala, pojdi po jogurtov lonček in vanj nasuj tretjino sladkorja. Grozno, kajne? Sadni jogurt ni zdrava malica, ampak sladkorna bomba. V tistih jogurtih z manj maščob je sladkorja še več, saj morajo z nečim dati jogurtu okus. Sadnim jogurtom torej reci stop in vedno posezi po navadnem jogurtu s 3,2 mlečnimi maščobami. In ne bodi presenečena, če se boš nemara že s tem mini ukrepom znebila nožničnih vnetij, ki se rada razbohotijo, ko je sladkorja v telesu preveč.

Mlečno čokolado zamenjaj s kakovostno temno čokolado

Čokoladi se ti ni treba odreči, saj je v majhnih količinah, če vsebuje visok odstotek kakava, telesu koristna. Vsebuje namreč kalij, baker, magnezij in železo. Kar tri od štirih mineralov, ki so za žensko še posebej pomembni. Privošči si jo vsak dan eno vrstico (posezi po tisti z vsaj 65 odstotkov kakava) in ubij dve muhi na en mah. Potešila boš željo po sladkarijah in se ustavila pri eni vrstici, saj je temna čokolada veliko bolj nasitna. 

Na avtomatih s prigrizki izberi suho sadje z oreščki

Ko boš naslednjič stala pred avtomatom s prigrizki, se spomni tega članka. Imej se rada, ko pritiskaš tisto tipko. Sladkor resnično ubija. In redi. In slabša kožo. In lase. In povzroča nožnična vnetja. In te dela še bolj lačno. In še bi lahko naštevali. Ko boš naslednjič pred avtomatom s prigrizki, izberi suho sadje z oreščki. S tem boš v telo vnesla številne koristne snovi. Oreščki so eden izmed najboljših rastlinskih virov beljakovin, omega 3 maščobnih kislin, so naraven antioksidant, bogati pa so tudi z vitaminom E in selenom. Suho sadje poteši željo po sladkorju in nam daje energijo ter številne pomembne vitamine in minerale. Toda zmerno, nikoli ne pojej naenkrat več kot ene pesti tega sicer zdravega prigrizka.

Sladke pijače za vedno zamenjaj z vodo

In to dosledno. Od danes naprej za žejo piješ vodo. Ne sadnih sokov, ne gaziranih pijač, ne sladkih čajev in ne vod z okusom. Vodo. Običajno vodo. Če potrebuješ okus, stisni vanjo malo limone in se oskrbi z vitaminom C. Če se ti kdaj zahoče soka, si stisni svežega. Vse ostalo je nepotreben sladkor in nepotrebne kalorije. Za primerjavo: 2 dcl sadnega soka imata toliko kalorij kot ena manjša žemljica.

Vse izdelke iz bele moke nadomesti s polnozrnatimi

Odločitev je lahka, sprememba velika. Namesto belih testenin, polnozrnate, namesto belega riža polnozrnati riz, namesto belega kruha temnejši. Izdelki iz bele moke namreč v telesu reagirajo podobno kot sladkor. So mašilo, siromašijo telo in nas delajo lačne. Saj na hitro dvignejo krvni sladkor in ga nato znova spet hitro spustijo. In volčja lakota je znova tu!

Jej petkrat na dan in nikoli ne izpuščaj obroka

Veš, zakaj postaneš volčje lačna? Ker ti je padel sladkor v telesu. Takrat si zaželiš nekaj zelo mastnega ali zelo sladkega. Temu se izogneš tako, da upoštevaš zgornje nasvete, ješ petkrat na dan in ne izpuščaš obrokov. Zgoraj našteta živila bodo tvoj sladkor držala na enakomernem nivoju in brez težav boš jadrala skozi dan z zdravo prehrano. 

To je tudi prava pot do fit telesa

Morda nisi opazila. Toda z upoštevanjem vseh teh nasvetov, si pometla tudi s kilogrami. Saj je telo ob zdravi, uravnoteženi prehrani in zadostni meri gibanja, v top formi. Pa srečno na novi, zadovoljni in zdravi poti! 

Avtorica članka: Sanja Macur

Oglej si še najboljše vaje za top zadnjico do poletja trenerke Nuše Gnezda.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri