5 najboljših ukrepov proti raku

5 stvari, ki jih lahko danes začneš delati za to, da ne boš zbolela za rakom.

5 najboljših ukrepov proti raku (foto: Shutterstock) Shutterstock
16. 6. 2015

Knjiga S hrano proti raku (avtorja Dr. Richard Beliveau in dr. Denis Gingras) je prava zakladnica nasvetov, kako preprečiti in zdraviti raka s prehrano. Med drugim avtorja navajata tudi pet ukrepov, ki drastično zmanjšajo možnost za nastanek raka in bi se jih v splošnem morali vsi držati. Povzamimo te ukrepe:

1. Nehaj kaditi! 

Tretjina tipov raka je neposredno povezana s kajenjem. Če kadiš, se za kar 30-krat zviša možnost, da boš zbolela za pljučnim rakom.

2. Zmanjšaj vnos kalorij in industrijsko predelane hrane

Naj ti pride v kri. Kupuj sestavine in ne končnih izdelkov. Zastavi si, da boš za polovio zmanjšala vnos končnih izdelkov, s tem boš ogromno naredila za svoje zdravje. Industrijski izdelki vsebujejo preveč soli, preveč sladkorja, preveč kalorij, preveč nevarnih maščob, osiromašeni so tudi za ključne hranilne snovi. Ogromne količine kalorij vsebuje tudi hitra prehrana, kot so hamburgerji, pomfri, hot-dog, ocvrti prigrizki. Naj bodo na tvojem jedilniku le izjemoma. Debelost in transmaščobe povečujejo možnost za nastanek številnih vrst raka. 

3. Pametno pri količini rdečega mesa

 Rdeče meso vsebuje za telo številne koristne snovi, a le v zmernih količinah. S preveliko količino rdečega mesa povečujemo tveganje za razvoj raka debelega črevesa in v telo vnašamo preveč kalorij in maščob. Rdeče meso večkrat nadomesti z morskimi ribami, beljakovine pa vnašaj v telo tudi z rastlinskimi viri beljakovin, kot so na primer stročnice.

4. Proč z rakotvornimi živili

 Za nekatera živila je znano, da vsebujejo ne le velike količine snovi, ki dviguje možnost za nastanka raka želodca, temveč tudi velike količine rakotvornih konzervansov, nitritov. Gre predvsem za prekajeno meso, klobase in salame. Pri peki živalskih beljakovin nastajajo še druge rakotvorne snovi, opozarjata avtorja knjige. 

5. Redno se gibaj!

Telovadba po zadnjih raziskavah zmanjšuje možnost za nastanek raka dojke in debelega črevesa. Z omejevanjem debelosti pa znižaš možnost še za pojav številnih drugih vrst raka. Ni se treba pognati na olimpijski trening, trdita avtorja, in te spodbujata, da za začetek dvigalo zamenjaš za stopnice, in vsaj 3 do 5 ur na teden preprosto hodiš.

Še več drugih koristnih in bolj podrobnih informacij najdeš v zgoraj omenjeni knjigi. Toplo priporočamo!

S. M.

Preveri še, zakaj bi morala redno jesti avokado.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri