3 preverjeni načini, kako uspešno shujšaš (do poroke)!

Kaj je skupnega milijonom žensk po vsem svetu? Pred poroko shujšajo. Ni ti treba slediti trumam bodočih nevest, toda če želiš, sledi tem nasvetom za skrivnost do super postave.

3 preverjeni načini, kako uspešno shujšaš (do poroke)! (foto: Profimedia) Profimedia
9. 4. 2015

Suzy: "Odpovedala sem se 'smetem'in shujšala za 23 kilogramov"

Suzy Cox (35 let), pomočnica urednice angleškega Cosmopolitana
Teža prej: 85 kg
Teža potem: 62 kg
Koliko časa je trajalo: 10 mesecev

Suzy

Kaj sem jedla: "Sledila sem dieti Clean and Lean (čista in suha), ki je sestavljena iz veliko beljakovin in malo ogljikovih hidratov. Namesto da šteješ kalorije, iz svojega jedilnika izločiš 'smeti', kot so beli sladkor, alkohol, predelana hrana, slaščice, kruh, testenine, pice.

Prej sem preskakovala zajtrk, zdaj pa sem jedla lososa, šunko ali jajca s kumaro in rdečo papriko. Kosilo in večerja sta bila sestavljena iz beljakovin in zelenjave, skuhane na pari, ali solate. Pila sem več vode, nehala sem piti alkohol in za prigrizek sem jedla nesoljene surove oreščke. Bilo je zelo težko, vendar sem že v prvih dveh tednih shujšala neverjetnih 10 kilogramov."

Program vadbe: "Po pravici? Pred tem sem v telovadnico šla leta 2005. Bala sem se je tako, kot če bi morala biti en teden oblečena kot Lady Gaga. Upala sem, da me bo delo z osebnim trenerjem prisililo, da se spravim v kondicijo – zato sem začela hoditi k osebnemu trenerju dvakrat na teden.

Po prvih nekaj vadbah sem komaj hodila, toda potem se je zgodilo nekaj nenavadnega – telovadba mi je začela biti všeč. Pomirila me je, dobro sem se počutila in prvič v življenju sem dejansko imela trebušne mišice."

Kako sem se motivirala: "Telovadba je bila zame pravo odkritje. Če sem si kdaj želela preskočiti vaje, sem govorila s trenerjem in prepričal me je, da sem se laže vrnila na pravo pot. Bil je moja velika podpora. Enkrat na teden mi je bil dovoljen en obrok varanja – lahko sem pojedla, karkoli sem želela.

Zaradi tega sem se naučila ceniti slastno hrano. Poleg tega mi je trener dal načrt za zmanjševanje škode, denimo za dekliščino. Na primer, če boš veliko pila, prej telovadi. V idealnem primeru bi bilo to 50 počepov, preden greš žurirat.

Če tega ne moreš narediti, ker je tvoja oblekica preveč oprijeta, bo zadostovalo 10 minut hitre hoje okoli bloka. Poskusiš lahko tudi razmeroma čiste pijače: kakovostno rdeče vino, vodka in šampanjec. Bilo je težko, toda do maja sem telesno maščobo zmanjšala s 30,2 na 19,8 odstotka."

Moj veliki dan: "Ko sem oblekla svojo čudovito poročno obleko, sem pozabila na vse bitke glede hrane in tudi na vse bolečine zaradi počepov in sklec v prejšnjih mesecih. Ja, na poročni zabavi sem najprej pojedla veliko sladoledno kupo, toda to je bilo v redu. Vse, dokler je zmerno!"

Prepovedano in dovoljeno: "Ne obupaj, če padeš nazaj v stare navade – spremeniti je treba celo življenje slabih navad, zato bo nekaj časa trajalo, preden ti bo zdravo življenje prešlo v navado. O tem se pogovori s trenerjem in prijatelji."

Ali si ostala pri tej teži? "Bolj ali manj. Na medenem mesecu sem veliko pila in jedla, zato sem bila nekaj kilogramov težja, kot sem bila na poročni dan. Rada bi spet malce shujšala in potem ohranjala to težo, zato telovadim dvakrat na teden, še vedno vadim pilates in včlanila sem se v fitnes center. Upam, da bo sčasoma šlo nazaj!"

Zara Lauder: "Trener mi je pomagal shujšati deset kilogramov"

Zara Lauder (29 let), PR-menedžerka
Teža prej: 73 kg
Teža potem: 63 kg
Koliko časa je trajalo: 12 mesecev

Zala

Kaj sem jedla: "Odkar sem se zaposlila v sedanji službi, sem se počasi zredila za več kot deset kilogramov. S hrano se tolažim in jem, kadar mi je dolgčas, toda ko sem začela vaditi z osebnim trenerjem, sem dobila strog načrt prehrane. Prva stvar, ki je izginila, je bila skleda kosmičev sredi popoldneva, ker mi je osebni trener razložil, da je moja skodelica kosmičev iz škatle sladkarija in nikakor ne zdrav obrok.

Moja dieta je pomenila, da mi ni treba šteti kalorij, vendar sem namesto tega jedla manjše obroke, v veliki meri sem se odrekla priboljškom in se odločala za bolj zdravo izbiro hrane. Nenavadno je, da mi je hrana postajala vedno bolj všeč, kot je listnata solata (balzamični kis lahko hrano naredi veliko bolj razburljivo!). Čeprav sem bila najprej lačna, sem se po enem tednu navadila na manjše obroke."

Program vadbe: "Tudi prej sem bila včlanjena v fitnes, vendar sem vedno našla izgovor, da mi ni bilo treba iti na trening, in sovražila sem skupinsko vadbo. Ko sem najela osebnega trenerja, sem se naučila vaditi sama in uživati v tem. Moja prva vadba je bila agonija – trener me je 'gonil' do meje vzdržljivosti in morala sem teči do stranišča, ker sem mislila, da bom bruhala.

Kmalu je postalo lažje in rutinsko sem vadila dvakrat na teden po uro in pol. Z osebnim trenerjem sem dvigovala uteži, izvajala kardiovaje, počepe, krožno vadbo in počasi sem začela opažati spremembe na telesu. Pozneje sem začela telovaditi trikrat na teden in sem tudi sama tekla na tekočem traku.

Ker sem na tehtnici opazila razliko, me je to gnalo naprej, in čeprav se moja naravna oblika ni spremenila, so se moje roke precej utrdile in končno sem zagledala svojo ključnico – kot naročeno za mojo poročno obleko brez naramnic!"

Kako sem se motivirala: "Sovražila sem misel na to, da bodo moji kolegi v službi mislili, da nisem disciplinirana, zato sem jim rekla, da ne bom jedla sladkarij in kolačev. Ker sem se zavedala, da vedo za mojo odločitev, je bilo to zagotovilo, da mi ne bo spodrsnilo – nisem si želela, da bi pomislili, da mi manjka odločnosti."

Moj veliki dan: "Poročila sva se na plaži na Maldivih, in ker v hotelski sobi ni bilo ogledala za celotno postavo, se nisem dobro videla, dokler nisem videla fotografij. Vendar sem se počutila čudovito – moja obleka je imela vgrajen korzet in počutila sem se toliko bolj vitka, komplimentov pa kar ni zmanjkalo. Žrtvovanje je bilo vsekakor vredno tega!"

Prepovedano in dovoljeno: "Začni zgodaj – traja lahko dolgo časa, da boš na pravilen način shujšala, in če shujšaš na hitro, se boš lahko prav tako hitro spet zredila. Dobro je tudi, če se odločiš za hujšanje v družbi. Z možem sva skupaj vztrajala pri podobnih ciljih in zdaj sva zastavila zdrave navade za vse življenje."

Ali si ostala pri tej teži? "Ker sem zadnjih nekaj kilogramov izgubila zaradi stresa med zadnjimi tedni pred velikim dnevom, sem jih dobila nazaj, ko je bilo konec poroke. Če ne štejem tega, pa se nisem nič zredila."

Mateja in Bojan: "Skupaj sva se odločila, da bova na poroki videti res dobro."

Mateja (29 let), modna svetovalka
Bojan (31 let), vodja prodaje;
Teža prej: 61 kg (Mateja), 92 kg (Bojan)
Teža potem: 56 kg (Mateja), 86 kg (Bojan)
Koliko časa je trajalo: 5 mesecev

Mateja

Kaj sta jedla: "Od nekdaj sva bila gurmana. Najina prehrana je bila sestavljena predvsem iz veliko ogljikovih hidratov, kot so testenine, krompir, kruh. Bojan je že pred tem nekajkrat hujšal, a je bilo to vedno predvsem v smislu odpovedovanja hrani in zato tudi nikoli ni bilo uspešno.

Pred poroko sva odšla na predporočno potovanje v Afriko. V Afriki je težko najti zdrav obrok. Sadja imaš sicer na pretek, a vse drugo sta kruh ter ocvrta hrana ... Po potovanju sva prišla domov še težja kot sicer in nekaj je bilo preprosto treba narediti."

Program vadbe: "S športom sva se ukvarjala že prej, Bojan je precej tekel, Mateja pa je že nekaj let zvesta pilatesu. Najin program je temeljil predvsem na vajah za pilates za krepitev telesne moči in vajah za hrbet za lepšo držo. To je bila tudi najina osnova za začetek tega programa. Zraven sva priključila še kardiovadbo. Dvakrat do trikrat na teden sva imela pilates vadbo ter dvakrat na teden kardiovadbo. Začetek je bil kljub najinemu športnemu udejstvovanju kar težek. Noge so bile težke, mišice so trpele, a dan za dnem, teden za tednom je postajalo lažje."

vadba

Pomemben del v celotnem programu je odigrala tudi prehrana. Na priporočilo trenerke sva začela sodelovati z Mariom Sambolcem. Všeč nama je bilo, ker nisva manj jedla, ampak sva začela jesti bolj pametno. Tako sva jedla veliko zelenjave in mesa, odpovedala sva se slabim ogljikovim hidratom ter sladkorju.

Po treningu so bili na meniju beljakovine ter zdravi ogljikovi hidrati iz zelenjave in sadja. Rada imava tudi morsko hrano, ribe so še zdaj vsak teden večkrat na jedilniku. Seveda pa sva si privoščila tudi kakšen sočen zrezek."

Kako sta se motivirala: "Motivacija je bila prihajajoča poroka. Poročni obleki sta morali pristajati, poznejša popravila niso bila mogoča. Seveda so bili padci, še posebno pri prehrani. Kdo se ne more upreti koščku čokolade ali kosu domače pite? Tako sva si kdaj pa kdaj privoščila kakšno pregreho in zato naslednji dan raje odtekla kak kilometer več."

Veliki dan: "Poročila sva se v Termah Dobrna. Oba sva se počutila super in zadovoljna sama s sabo. Tudi Matejina drža se je v teh mesecih vadbe popravila, kar je vsekakor pripomoglo k boljšemu počutju. Tako nama tega dneva ni pokvaril niti dež, ravno na najin dan so namreč divjale stoletne poplave."

Prepovedano in dovoljeno: "Vsekakor je dobrodošlo, da imaš podporo svojih najbližjih, še posebno partnerja. Veliko časa sva preživela skupaj ter se spodbujala. Tudi če se kateremu kdaj ni ljubilo na trening, ga je energija drugega potegnila zraven. In nič ni narobe, če se kakšen dan spustiš z vajeti in počivaš. Tudi takšni dnevi morajo priti."

Ali sta ostala pri tej teži oziroma fit, kot sta bila pred poroko? "Ja, z redno vadbo in nadaljevanjem z zdravim načinom prehranjevanja sva malo teže celo še dodatno izgubila. To je bila tudi največja dodana vrednost celega programa. Da ni bilo samo nekaj kratkoročnega, temveč sva dejansko spremenila življenjski slog in se tako bolje počutiva še danes."

Po predlogi Sophie Goddard priredila Petra Arula
Fotografije: osebni arhiv, profimedia

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri