Zmaga Obame za vedno spremenila ZDA

Čeprav polpretekla zgodovina Američane še vedno močno teži, se je zgodilo to, kar se je še do včeraj zdelo nemogoče. ZDA so dobile svojega prvega temnopoltega predsednika.

5. 11. 2008

“Moje sanje so, da bodo moji štirje otroci nekega dne del naroda, ki jih ne bo sodil po barvi kože, temveč po njihovih dejanjih. To so moje sanje.”

Martin Luther King

borec za pravice temnopoltih

So se sanje uresničile?

Njegova hči Bernice King je ob izvolitvi Baracka Obame za novega predsednika ZDA dejala:

"Vem, da bi bil oče danes ponosen na ZDA. Ko sem izvedela za rezultate volitev, sem bila tako ganjena, da sem zajokala. Prizadevanja in žrtvovanje očeta in mame niso bila zaman.”

Ob njegovi izvolitvi je bil navdušen tudi danes vodilni ameriški borec za državljanske pravice in baptistični duhovnik Jesse Jackson, ki je v začetku letošnjega poletja na račun Obame zakuhal tudi svojevrsten škandalček. No, tokrat je šlo tudi brez slednjega:

“Njegova zmaga je jasen znak, da se stanje v Ameriki izboljšuje. Kot narod smo očitno dovolj zreli, da smo končno lahko manj anksiozni drug ob drugem.”

In čeprav se danes, ob pogledu na volilne rezultate, zdi, da je bila zmaga Baracka Obame gladka, v resnici še zdaleč ni bilo tako. Na trenutke se je zdelo, da ga bo spodneslo prav to, kar danes vse po vrsti tako zelo navdušuje ...

Iz belega črno in obratno

Na dejstvo, da je eden od kandidatov za predsednika ZDA temnopolt, kar nekatere navdušuje, spet drugim pa se ta ‘kost v grlu prav pošteno zatika’, je s prstom - in to brez sramu ali sprenevedanja – najbolj jasno pokazal prav poseben predvolilni ‘oglas’ globalne oglaševalske agencije Grey New York.

V okviru te, nepolitično motivirane oglaševalske kampanje so namreč generirali posebno sliko, na kateri so s pomočjo moderne računalniške tehnike naredili nekakšno ‘rasno rošado’ med Barackom Obamo in John McCainom. Ta nenavadna fotografija belega Obame in črnega McCaina je tako namerno provokativna, saj so z njo želeli opozoriti na rasno vprašanje tokratnih predsedniških volitev.

Bistvo je očem skrito!

Tor Myhren, kreativni direktor agencije, je povedal:

“Gre za nestrankarski oglas. Hoteli smo ljudi le opozoriti, da naj jih pri odločanju med kandidatoma ne zaslepi vprašanje rase.”

“In sporočilo ni enosmerno. Če upate, da bo katerikoli od obeh kandidatov kaj boljši ali slabši od drugega zgolj zaradi barve njegove kože, ste si lahko gotovi, da ste se odločilil na podlagi napačnega kriterija.”

Generirana fotografija je že preplavila svetovni splet, ‘za svojo’ pa so jo vzeli tudi v številnih javnih šolah v New Yorku, Denverju in drugih ameriških mestih. Izkazala se je namreč za nadvse koristen učni pripomoček in našla svoje mesto v učnih načrtih šol, te dni pa postaja ta fotografija tudi vse bolj priljubljen predmet raznoraznih študentskih diskusij na številnih ameriških fakultetah.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri