Namigi za vse cosmo spletne zapravljivke!

Spletno nakupovanje ima svoj čar... Vse do tvojega nesrečnega dne, ko nasedeš spretnim goljufom.

Namigi za vse cosmo spletne zapravljivke! (foto: shutterstock) shutterstock
21. 2. 2012

Poznaš že vse dobre in slabe lastnosti spletnega nakupovanja? Prepoznaš lažne spletne strani?

Cosmo ima zate nekaj nasvetov, da bo nakupovanje prek spleta ostalo še naprej zabavno.

Dobre lastnosti spletnega nakupovanja

  • Nakup lahko opraviš od doma, zato prihraniš veliko časa (Nič več iskanja parkirnih mest, čakanja v vrsti na blagajni …)
  • Kupuješ lahko ob katerikoli uri (Spletne trgovine so odprte 24 ur na dan sedem dni v tednu, tudi ob praznikih in nedeljah.)
  • Nižje cene izdelkov in storitev (Trgovci na spletu imajo nižje stroške, saj ne potrebujejo zaloge, delovne sile, velikih prostorov ... In prav zaradi tega lahko postavijo nižje cene.)
  • Dober pregled nad ponudbo in hitro primerjanje cen med izdelki (Spletne trgovine omogočajo hitro primerjanje cen in lastnosti izdelkov.)
  • Hitra dostava izdelka od trgovine do uporabnika (Dostavne službe zelo hitro dostavijo izdelke do uporabnikov.)
  • V spletni trgovini kupiš le tisto, kar zares potrebuješ (Pri spletnem nakupovanju ni impulzivnega nakupovanja kot v klasični trgovini, kjer kupiš stvari, ki jih zares ne potrebuješ.)
  • Možnost nakupa izdelkov, ki jih ni mogoče kupiti v Sloveniji (Kupiš lahko stvari, ki jih pri nas ni mogoče dobiti, saj ni uvoznika za Slovenijo.)

Slabe lastnosti spletnega nakupovanja

  • Izdelka ni mogoče preizkusiti (Vidiš lahko le sliko izdelka, ne moreš pa ga otipati, povonjati, pomeriti …)
  • Nakup cenejših izdelkov se ne splača (Nakup cenejših izdelkov se ti zaradi kar visokih poštnin ne splača.)
  • Visoki stroški pri vračanju blaga (Pri vrnitvi blaga iz tujine je treba ponovno plačati poštnino.)
  • Pomanjkanje komunikacije s prodajalci (Pri spletnem nakupovanju trgovca ne moreš vprašati za nasvet oziroma njegovo mnenje.)

Prevare in goljufije

  • Možnost vdora v zasebnost (Pred nakupom moraš oddati osebne podatke, ki se pošljejo v bazo podatkov spletne trgovine. Če podjetje te baze ne zavaruje dovolj, lahko kdo vdre v zasebnost in ukrade osebne podatke.)
  • Postopki pri reklamaciji, menjavi ali vračilu izdelka so dolgotrajnejši (Poleg stroškov, ki nastanejo pri vračanju blaga, se lahko ves postopek zelo zavleče, preden dobiš novo blago ali vrnjen denar.)

Nasveti za varen in učinkovit nakup prek spleta:

  • Nakupuj v priznanih spletnih trgovinah.
  • Osebni podatki naj ostanejo zasebni.
  • Ne posreduj nepotrebnih podatkov.
  • Pred nakupom si preberi drobni tisk.
  • Ne pozabi si ogledati reklamacijskega postopka.
  • Pazi na skrite stroške (npr. poštnina).
  • Oglej si garancijo (predvsem pri dražjih nakupih).
  • Natisni kopijo naročila.
  • Nikoli ne pošiljaj številk kreditnih kartic po e-pošti, telefaksu, v klepetalnici …
  • Bodi pozorna na prodajalce, ki ne razkrijejo svojih podatkov. (Takšni prodajalci imajo lahko za vas neprijetne načrte.)

Plačila

Priljubljenost spletnih nakupov se je med uporabniki interneta občutno povečala tudi zaradi izboljšanja varnosti. Vseeno pa je pametno biti previden pri plačevanju prek spleta in pozoren pri določenih značilnostih spletnega nakupovanja. V večini spletnih trgovin boš lahko plačala blago ali storitve na več načinov. Poglejmo jih nekaj:

  • Plačilo po predračunu prek položnice. V tem primeru ti bo spletni trgovec blago poslal, ko bo na svoj transakcijski račun od tebe prejel nakazilo.
  • Bremenitev kreditne ali plačilne kartice Plačilo s kreditno ali plačilno kartico izvedeš z izpolnitvijo podatkov v posebnem spletnem obrazcu. Bodi pozorna na to, da se ti obrazec odpre na varnostni spletni strani, ki jo prepoznaš na varnostnem spletnem naslovu z oznako HTTPS in ključavnico.
  • Plačilo pošiljke ob prevzemu. Čeprav velja za najbolj varen način plačila blaga ali storitve, pa je tudi najdražji, saj je navadno treba plačati še provizijo kupnine prodajalcu.
  • Plačilo s PayPal. Tako plačuješ blago in storitve, ki si jih naročila v tujini.

Nakup

Predlagamo ti, da se za nakup odločiš šele, ko natančno spoznaš trgovca.  Med tiste podatke, s katerimi mora biti potrošnik seznanjen še pred sklenitvijo pogodbe, spadajo podatki o:

  • podjetju – njegovem statusu in sedežu;
  • izdelku ali storitvi – bistvenih lastnostih blaga ali storitve
  • ceni blaga ali storitve, v katero so vključeni vsi davki in druge dajatve;
  • morebitnih stroških dostave;
  • možnih načinih plačila ter načinu in roku dobave;
  • pravici potrošnika do odstopa od pogodbe
  • stroških, povezanih z uporabo komunikacijskega sredstva,
  • roku veljavnosti ponudbe, še posebej o ceni;
  • natančni navedbi tehničnih korakov, ki vodijo do sklenitve pogodbe;
  • prepoznavanju in popravljanju napak pred oddajo naročila;
  • jezikih, v katerih je možno skleniti pogodbo.

Če teh podatkov ni na voljo (navadno jih najdeš v rubrikah, kot so Pogosta vprašanja in dogovori, Pomoč, O podjetju ipd.), nakup odsvetujemo.

Dostava oziroma prevzem

Načinov pošiljanja je seveda več. Načeloma lahko govorimo o ekspresnem in klasičnem načinu pošiljanja, ki pa ga seveda izbereš glede na ceno in potrebe po naročenem artiklu (če se ne mudi in lahko počakaš teden ali tri, seveda izbereš najcenejši način).

Za dodatno plačilo si lahko omisliš tudi zavarovanje poslanega, kar pa je spet odvisno od naročenega artikla in globine tvoje denarnice.

Viri: www.deepblue.uni-mb.si, Delo, Siol (Internet)

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri