Za dneve, ko ti gre vse narobe

Si slabe volje? Tudi to se včasih zgodi. Modri ljudje so nam zaupali nekaj napotkov, kako si lahko pomagaš v takšnih dneh.

18. 7. 2008

Branje

"Branje je za dušo nekaj povsem enakega, kot je za telo telovadba," je zapisal Joseph Addison (angleški pisatelj, 1672–1719). Privošči si dovolj časa in se s svojo najljubšo knjigo udobno namesti na kavču.

Vrtnarjenje

Jürgen Dahl, nemški vrtni strokovnjak, (1929–2001) je menil: "Vrtnarjenje velja za zdravilo, ki pomaga vnovič vzpostaviti red in ritem."

Ja, v vrtnarjenju je res nekaj meditativnega – delo je mirno in tiho, čutimo se povezani z naravo, in medtem ko roke delajo, lahko misli svobodno potujejo v daljave.

Jok

Ni ti treba vedno biti dobre volje! Priznaj, da si žalostna. Tomaž Akvinski, italijanski svetnik, (1225–1274) je med drugim rekel: "S solzami izteče žalost iz naše duše."

Poslušanje glasbe

Verjemite Thomasu Carlylu, škotskemu zgodovinarju (1795–1881), ki je rekel: "Glasba je jezik angelov." In kdo se ne bi počutil potolaženega po poslušanju glasbe?

Prisluhni pesmim, ki vas spravljajo v dobro voljo, na primer 'merengue'. Ob nežnih zvenih poskusi odkriti razloge za svojo slabo voljo – je to dolgočasje, žalost ali nezadovoljstvo?

Gibanje

Nemški aforist Gerhard Uhlenbuck meni, da "šport ni sveti svet, temveč je svet, ki lahko zdravi".

Če smo slabe volje, smo večinoma v krču in zagrizeni. In takrat pomaga le gibanje: sprosti in raztegni vse mišice in se nato loti športa.

Kozarec vina

"Vino razveseli človekovo srce." Tako se glasi priporočilo iz Lutrove biblije (Psalm 104, 15).

Skuhaj kaj slastnega

"Odkritje nove jedi osreči človeka bolj kot odkritje nove zvezde," in francoski pisatelj Jean Anthelme Brillat – Savarin (1755–1826) ima povsem prav!

Osreči se, poskusi nov recept – na primer z rezanci! Ti stimulirajo nastajanje serotonina.

Sanjari

"Najgloblja človekova sreča se skriva v njegovi domišljiji," je rekel Marquis de Sade (francoski plemič, 1740–1814). In to drži! S fantazijami se namreč lahko dobesedno osrečiš.

Je povsem enostavno – udobno se namesti, zapri oči in v mislih odtavaj. Predstav­ljaj si lepo pokrajino, sprehodi se po trati, vzdolž žuborečega potočka, vse tja do velikega in močnega drevesa. Prijetna slika bo sprostila endovalium in poskrbela za harmonijo.

Ljubkuj svojo domačo žival

Imaš psa? Mačko? Konja? Potem se gotovo strinjaš z ameriškim pisateljem Markom Twainom (1835–1910), ki je rekel: "Živali so najboljši prijatelji. Ne sprašujejo in tudi ne kritizirajo."

Zgrabi svojega ljubljenčka, ljubkuj ga, pojdi z njim na sprehod ali pa se skupaj pockrljaj.

Smeh

"Nasmeh, ki ga podeliš, se vrne k tebi nazaj," se glasi moder indijski rek. Poleg tega nasmejana usta možganom sporočajo: "Obstaja razlog za dobro razpoloženje!"

Pojdi v gozd

Če lahko verjamemo libanonskemu filozofu Khalilu Gibranu (1883–1931), so "drevesa pesmi, ki jih zemlja piše v nebo". Privoščite si izlet v gozd.

Prisluhni šelestenju dreves, vdihnite čist, aromatičen zrak. Prav hitro se boš osvobodila slabega razpoloženja.

Nov parfum

Nadišavi se s parfumom, ki v tebi vzbuja lepe spomine. Karel Lagerfeld je nekoč rekel: "Dišava lahko prebudi najboljše trenutke življenja."

Pokliči prijatelje

Dobro dene, če se pogovoriš z znanim človekom – tudi po telefonu. Dobila boš povratno informacijo, da si ljubljena, čeprav v tistem trenutku dominira zlovoljnost. Prijatelji nas poslušajo in nam olajšajo dušo.

Že ameriški filozof Ralph Waldo Emerson (1803–1882) je dejal: "Prijatelj je človek, pred katerim lahko glasno mislimo."

Igranje družabnih iger

Prav vseeno je, ali gre za kartanje, igro človek ne jezi se, reševanje križank ali sudoka – igranje in reševanje ugank zaposli možgane in nas odvrača od slabega razpoloženja. Lahko se sprostiš in si odpočiješ. Že Aristotel (grški filozof, 384–322 pred Kristusom) je zapisal: "Igra je enaka počitku in ker ljudje ne moremo delati neprekinjeno, potrebujemo počitek."

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri