Uspeh na kvadrat

Ste kdaj pomislile na to, da bi ustanovile podjetje skupaj s prijateljico ali s sestro?

31. 3. 2005

Naj vas od uresničitve te ideje ne odvrnejo ljudje, ki govorijo, da dve ženski preprosto ne moreta složno delati skupaj in voditi uspešne organizacije; da se zaradi neprestanih prepirov in številnih nesoglasji partnerstvo hitro skrha – saj se močno motijo! Prava moč je namreč sodelovanje.

In če se za inovativno poslovno družabništvo odločita dve pripadnici ženskega spola, z enakimi cilji in ambicijami, poleg tega pa se še enkratno dopolnjujeta in znata druga iz druge ‘izvabiti’ najboljše; je ta moč zagotovo še toliko večja!

Najpomembnejše je dopolnjevanje

Za uspešno poslovno sodelovanje torej ni dovolj, da se z bodočo družabnico le dobro razumeta, pomembno je tudi to, da imata o nastajajočem podjetju podobno vizijo, predvsem pa se morata kot sodelavki dopolnjevati. Le tako bo ozračje na delu napolnjeno z ustvarjalno energijo, vajina produktivnost pa bo znatno večja, kot če bi se projekta lotile same.

Pogosto se ideja za družabništvo ‘rodi’ popolnoma spontano – in takšni dvojci so navadno najuspešnejši. Marjeta K. Kljajič, ki s se stro Lidio Pavlin vodi Agencijo Nicha, pravi: “S sestro se nama poti prepletajo pravzaprav večji del življenja in tako sva že nekajkrat stopali po isti poti - a nikoli tako neposredno kot sedaj.

Ko sem ustanavljala svoje podjetje, sem takoj pomislila na sestro, a takrat je bila sredi uspešne kariere in je stvar še morala nekoliko dozoreti. Po dobrem letu in pol delovanja agencije pa sem jo uspela ‘prepričati’, da vodi agencijo, saj sem se sama pripravljala na porodniški dopust. Obe sva vedeli, da bova nekoč delali skupaj, bilo je le vprašanje časa.

Špela in Jerneja Perc iz Pilates holističnega centra imata podobno izkušnjo. “V najinem primeru ne morem ravno reči, da se je nekega dne porodila ideja o skupnem sodelovanju, saj je najino življenje že od nekdaj zaznamovala nekakšna skupna usoda, ki pa je na trenutke vsaki od naju oblikovala malo drugačno pot. Po koncu profesionalne športne kariere (obe sva jo končalizaradi poškodbe) sva se obe, na začetku povsem ljubiteljsko, pričeli ukvarjati z vodenjem skupinskih vadb, aerobike in fitnesa. Kasneje je ta konjiček postajal vedno večja zaposlitev v najinem življenju in sanje o skupnem projektu, v katerem bi holistično obravnavali svoje stranke v svojem centru, so se enostavno uresničile.”

Pomembno je, da iskreno razmislite o svojih kvalitetah in vajinem odnosu. Ali ste vizionarke ali bolj usmerjene k (tehničnem) izvajanju delovne naloge?

Najuspešnejša partnerstva ponavadi vsebujejo kombinacijo teh dveh tipov ljudi. Vizionar je načrtovalec, ki se spozna na ‘poslovni svet’, potrebe trga in ima jasno začrtane poslovne cilje. ‘Tehnik’ pa poskrbi, da se vizija izvrši ter da so naloge natančno, pravilno in pravočasno opravljene.

Imate vse sposobnosti, ki jih potrebujete za vodenje uspešnega podjetja? Morda ste inovatorka, ki je odlična pri oblikovanju določenega izdelka, vendar brez ‘žilice’ za prodajo in samopromocijo. Poiščite torej takšno partnerko, ki vas bo dopolnjevala, ne izberite nekoga, ki ima enake težave.

Lahko s to osebo iskreno, brez težav komunicirate in ji brez pomislekov zaupate tudi najpomembnejše stvari? Mnogi tesni sodelavci imajo pogosto velikanske težave pri komuniciranju. Nestrinjanje, različni pogledi in ideje so vendar vsakodnevna stvar. Čar je to, da znata skupaj poiskati rešitev, ki bo najboljša. Neiskrenost, prikrivanje informacij in idej lahko resno ogrozijo vajino sodelovanje.

Pogled v prihodnost

Je vaša družabnica pripravljena sodelovati na dolgi rok? Mnogi so z veseljem pripravljeni pomagati, sodelovati pri ustanavljanju podjetja ter pri njegovih ‘prvih korakih’, potem pa hitro izgubijo interes za dolgoročno partnerstvo. Predvsem če se pojavi kakšna privlačnejša ponudba (dobro plačano delavno mesto v velikem podjetju), življenjska prelomnica (rojstvo otroka) ali pa ko na stopijo prve napetosti in težave. Četudi gre za vašo dolgoletno prijateljico, vstopite v poslovno sodelovanje z določeno mero preudarnosti.

Že na začetku postavite (in zapišite) pravila, ki jih morata obe upoštevati. To vama lahko prihrani marsikateri nesporazum in prepreči nesoglasja v prihodnosti. In četudi vam družabništvo dopušča zvrhano mero individualne svobode, se je o pomembnih stvareh vedno treba odločiti skupaj.

Prosti čas

Pogosto se pojavi strah, kako bo odločitev za skupno poslovno pot z bližnjo osebo vplivala na prijateljski odnos. Obe morata poskrbeti, da bodo morebitna poslovna nestrinjanja po prenehanju

dela ostala v pisarni, pa ne bo težav. “Seveda včasih pride do kakšnih napetosti,” je iskrena Marjeta K. Kljajič, “a te s sestro rešujeva sproti in se vedno poskušava iz njih tudi česa naučiti. Nikoli pa ne bi mogle službene zadeve vplivati na najino se strsko-prijateljsko vez - to strogo ločujeva.”

Prav tako ni nič narobe, da v prostem času tema pogovora včasih zaide tudi na ‘službo’, pogosto se najboljše ideje porodijo v sproščenih trenutkih, sredi ‘popolnoma drugačnih’ pogovorov. Zakaj se torej o njih ne bi pogovorili? Špela Perc priznava, da je edina ‘slaba’ stvar sodelovanja s sestro, da je težko izklopiti razmišljanje, ki je povezano s službo, tudi ob kavici ali v trenutkih prostega časa. Če svoje delo opravljate predano in s srcem, je to popolnoma normalen pojav.

Čas za akcijo

Ko ste se dokončno prepričale, da ste za poslovno partnerko izbrale pravo osebo (in seveda, ko je občutek obojestranski), nastopi čas, da se obe resno lotita dela! Obstaja mnogo ljudi, ki imajo odlične ideje in močno željo po samostojni poslovni potia jih nikoli ne uresničijo, ker se jim zdi, da je celoten postopek preveč zapleten. Ustanovitev malega podjetja utegne biti lažje, kot si morda mislita, saj zanj ne potrebujeta ne kupa denarja, ne veliko časa in izkušenj, ne kopice odličnih zamisli (ena bo za začetek dovolj).

Dandanes je na voljo tudi veliko odličnih tržnih priložnosti, ki jih lahko sprva preizkusita tudi v svojem prostem času, ne da bi se odpovedali redni zaposlitvi. Res je, da neka tera podjetja zahtevajo več izkušenj kot druga, vendar je na voljo tudi veliko poslov, ki jih lahko začneta z malo strokovnega znanja in delovne kilometrine. Končni uspeh bo verjetno precej bolj odvisen od vajine zagnanosti, vztrajnosti in volje, kot pa od vajinega temeljitega poznavanja stroke. To ne pomeni, da strokovno znanje ni pomembno; seveda je, vendar ga lahko pridobivata tudi sproti, kar med delom.

Zmagovalna ideja

Najprej poiščita svojo enkratno idejo. To ni tako težko, kot se zdi. Vajini konjički – ali celo reševanje težav – lahko postanejo izhodišče za vajin posel. Ozrita se naokoli. Bolj temeljito spremljajta televizijska poročila, prebirajta revije, dnevno časopisje, brskajta po internetu … Pogovorita se s svojimi bližnjimi, prisluhnita ljudem in ugotovita, nad čem se pritožujejo, kaj pogrešajo. Odpišita ideje, ki se ne ujemajo z vajinimi interesi. Upoštevajta tudi, koliko se vajine ideje ujemajo s trenutnimi globalnimi in lokalnimi trendi.

Študije nakazujejo, da se ljudje vse raje razvajajo in posvečajo več skrbi za okolje. Seveda ni nobenih začrtanih pravil, vendar – če je vajina ideja v skladu s trendi, obstaja več možnosti, da bosta resnično uspeli.

Naredita raziskavo

Ko bosta natančno vedeli, kaj želita delati, naj bo vajin naslednji korak ugotavljanje, v kakšni meri je vajina ideja uresničljiva. Poskusita pridobiti čim jasnejšo sliko svoje ciljne skupine – ljudi, ki potrebujejo vajino storitev oziroma izdelek. Pridobita tudi čim več informacij o neposrednih tekmecih. Imejta jasno in izrazito poslovno strategijo. Razvijta jo tako, da upoštevata tržišče, potrebe svojih kupcev, konkurenco, relativno moč ter slabost vajinega podjetja.

Finance

Nato se posvetita še finančni uresničljivosti vajine ideje. Preden formalno ustanovita lastno podjetje, pripravita finančni načrt, ki ga potem vsaj enkrat letno podrobno preglejta in po potrebi dopolnita. Z načrtom in s proračunom bosta uspešnejši pri doseganju višjih ciljev kot pa z občasnimi in stihijskimi prizadevanji.

Če bo vajino podjetje slučajno zašlo v napačno smer, vaju bosta tako načrt kot proračun pravočasno opozorila na težave, kar vama bo pomagalo, da bosta spet našli pravo pot. Naučita se tudi čim bolj natančnega načrtovanja in predvidevanja denarnih tokov. Če pri nadziranju gotovine ne bosta dovolj disciplinirani, se lahko hitro znajdeta v denarnih težavah.

Zabavajta se

Le zato ker je večina drugih poslov dolgočasnih in rutinskih, to še ne pomeni, da mora biti takšno tudi delo v vajinem podjetju! Poskrbita, da bo delovno vzdušje zabavno, vzpodbudno in ustvarjalno. Nenehno se izobražujta; učita se o umetnosti prodajnih veščin, o tehnikah poslovnih predstavitev, o oglaševanju, pa o davkih in osnovah ekonomije. In zagotovo bosta uspeli!

Test

Preden se odločite za poslovno družabništvo, si odgovorite na sledeča vprašanja.

  • Obveznosti:
Kaj bo novi partner prispeval? Katere bodo njegove individualne zadolžitve?

  • Deljenje:
Kako bo razdeljen dobiček? Kako se bo delilo premoženje in kako obveznosti; v primeru, da podjetje propade?

  • Avtoriteta:
Katere odločitve lahko sprejme vsak partner posamezno, za katere pa bo potreben podpis obeh? (Najemanje kreditov, podpisovanje čekov, zaposlovanje novih ljudi, objava bankrota, morebitne tožbe, prodaja ali nakup lastnine.)

  • Spremembe v partnerstvu:
V kakšnem primeru lahko prekinete družabništvo? Kakšna bo odpravnina za to osebo, če se to resnično zgodi? Kako ravnati, če se družabnik sam odloči za prekinitev sodelovanja? Kdaj ga lahko nadomesti kdo drug?

Sestre na udaru

Tudi pri nas je veliko izjemno uspešnih sestrskih dvojcev: Lidia Pavlin in Marjeta K. Kljajič – direktorici agencije Nicha, Andreja in Nataša Medvedič – iz Sense Wellnes Cluba, Špela in Jerneja Perc – Pilates holistični center, modni kreatorki; Jelena in Svetlana Prokovič ter Nika in Jana Urbas, zastopnici za dragulje nemškega podjetja Schöffel Ana in Adela Brodnik ...

Nataša in Andreja Medvedič: Sense Wellnes Club

“Zamisel o sodelovanju je bila vseskozi prisotna, le na pravi trenutek vsa čakali,” pravi Andreja. Dolgo časa sem delala v oglaševalski agenciji Tovarna vizij. Oglaševalski posel je zelo stresen in ta stres sem po delu skušala odpraviti predvsem s športnimi dejavnostmi in občasno s tretmaji v spa centrih. Prav v podobnem centru lepote, a v tujini, je dolga leta delala sestra. Tako se je ideja o Sense Wellness Clubu porodila na daleč.

Najine izkušnje se dopolnjujejo, sodelovanje je tako postalo smiselno – ali kot je nakazano že v naslovu našega centra: “It makes SENSE”. S sestro si zaupava, tako da se lahko dogovarjava brez zadržkov in odvečnih vljudnostnih fraz. Kjer sodelujeta dva, je lažje; nama pomaga, da si vsak predlog in idejo predstaviva z drugačnega vidika.“

Marjetka K. Kljajič in Lidia Pavlin: NICHA – agencija za tržno komuniciranje in svetovanje

“Prednosti najinega sodelovanja so brezpogoj no zaupanje in poznavanje ena druge. Včasih se le spogledava in nama je jasno, kaj je druga mislila. Sva najboljši prijateljici, sogovornici, deliva enako strast do življenje in dela, ki ga opravljava. Povezuje naju enaka energija – nemalokrat se nasmejiva, ko isti dan v mesecu naključno izbereva popolnoma enake barvne kombinacije oblačil.

Skratka – ista valovna dolžina, pravi Marjeta. “Obe sva tipa ‘vodja’, zato sva obe direktorici, ki svoje delo izpolnjujeta odgovorno in skrajno resno. Naloge pa so vedno eni pisane bolj na kožo kot drugi in tako si jih tudi razdeliva.

Špela in Jerneja Perc: PILATES holistični center

“Za kakovostno delo je zagotovo pomembna ustarjalna in dobra energija, ki si jo medve znava pričarati. Kot solastnica centra se vsaka zase 100 % trudi, da stvari dobro funkcionirajo. Vsaka ima vpogled na vsa področja delovanja, tako da se o vseh odločitvah sproti dogovarjava. Nalog si niti ne deliva, ampak sproti opraviva, kar je potrebno. Za dolgoročne projekte vedno najprej skupaj s Petro, vodjo našega centra, naredimo možgansko nevihto, kasneje pa stvari samoumevno tečejo brez posebnih dogovarjanj.”

Kako pa rešujeta morebitna nesoglasja? “Mislim, da so različna mnenja dobrodošla. Na takšen pogovor nikoli ne gledam kot na konfliktno situacijo. Če je mnenje, ki je drugačno od mojega, dobro argumentirano, se vedno pustim prepričati,” pravi Špela.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri