Temačni, cinični in seksualno motiviran krimič - to je noir!

Noir je ime za temačne, cinične in seksualno motivirane kriminalistične hollywoodske črno-bele filme iz štiridesetih in petdesetih let prejšnjega stoletja.

25. 6. 2013

Nekaj najbolj znanih filmov noir so Malteški sokol (1941), Dvojno zavarovanje (1944), Sunset Boulevard (1950), Dotik zla (1958), Globoko spanje (1946), The Lady From Shanghai (1947), Laura (1944), Poštar pozvoni vedno dvakrat (1946), Asfaltna džungla (1950), Out of the past (1947), Gilda (1946), The Killers (1946), Notorious (1946), The Killing (1956), Tretji človek (1949) ...

Zanimivosti o noir:

  • S prihodom noira je hollywoodska kinematografija izgubila nedolžnost.
  • Philip Marlowe – najslavnejšega noir zasebnega detektiva, ki se pojavi v sedmih knjigah, je ustvaril pisatelj Raymond Chandler. Lik nastopa v več kot desetih filmih, med drugim so ga igrali Humphrey Bogart (The Big Sleep), Dick Powell (Murder,My Sweet), Robert Mitchum v neonoir (Farewell, My Lovely), ...
  • Baronessa Alida Valli (1921–2006) je igralka nemško-italijanskih korenin in je zaigrala v nekaj hollywoodskih noir filmih, tudi v kultnem Tretji človek z Orsonom Wellesom (največ je nastopala v italijanskih in francoskih filmih). Alida se je rodila v Pulju, v tedanji državi Srbov, Hrvatov in Slovencev. Njen dedek Felix Oberecker ali Srečko Obrekar je bil rojen v Ljubljani.
  • · Za prvi slovenski noir film velja Ples v dežju (1961), genija Boštjana Hladnika, ki ga je posnel po noveli Črni dnevi in beli dan Dominika Smoleta. Film je bil proglašen za najboljši slovenski film vseh časov.
  • Ime noir (črn) so dali filmskemu žanru francoski filmski kritiki konec petdesetih let prejšnjega stoletja.
  • Femme-fatale je v noir filmih samozavestna, neodvisna in neustrašna ženska, ki izkorišča seks za dosego svojega cilja. V spletkarjenje, laži in umore jo prisili ujetost v tradicionalno družbo, saj se le tako lahko osvobodi suženjstva za štedilnikom.
  • Briljantni Orson Welles je edini režiser, ki je zaigral v glavni vlogi v svojih filmih kot tudi v filmih drugih režiserjev.
  • Mojster suspenza (napetosti) Alfred Hitchock ima prav vseh svojih filmih veliko elementov filma noir, tudi v Psihu, Vertigu in Dvoriščnem oknu. Za njegove klasične filme tega žanra veljajo Notorious (1946), Shadow Of A Doubt (1943), The Wrong Man (1956), Strangers on a Train (1951), Spellbound (1945) ...
  • Filme noir lahko označimo tudi kot mešanico gangsterskih, detektivskih filmov ter melodram in grozljivk, posnetih na svojstven način. Veliko filmskih zgodovinarjev se strinja, da ga ne bi smeli obravnavati kot žanr, temveč raje kot splošno ozračje ali poetiko, ki presega žanr.

Več o tem na spletni povezavi Film noir – slabi fantje, fatalne ženske in nesrečen konec

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri