Psihološki profil gledalcev Kmetije slavnih

Raziskava, ki jo je dr. Robert Masten  izvedel v sodelovanju z raziskovalno - oglaševalsko agencijo Pan, je pokazala, da so Kmetijo slavnih najbolj vneto spremljali tisti, ki so dogajanje v šovu ocenjevali kot najbolj moralno sporno.

17. 12. 2009

Dr. Robert Masten, docent Univerze v Ljubljani, je izhajal iz predpostavke, da se z gledanjem in oceno oddaje povezujejo:

  • življenjski stili vprašanih,
  • življenjska stališča do nekaterih aktualnih družbenih vprašanj vprašanih,
  • doživljanje zadovoljstva v življenju vprašanih in
  • duševno blagostanje vprašanih.

Na anketo so odgovarjali posamezniki, prijavljeni v bazo raziskovalnega orodja Odgovorim dobim, ki ga je razvila agencija Pan, odgovarjali pa so preko spleta. Na anketo je tako odgovorilo skupaj 543 ljudi, starih od 18 let naprej, vseh izobrazbenih in zaposlitvenih struktur, od tega 342 žensk in 201 moški.

Gledajo, četudi ni 'dobro'

Raziskava je potrdila, da je bila gledanost oddaje Kmetija na POP TV izredno visoka, več kot polovica vprašanih je gledala Kmetijo vsaj enkrat na teden, tretjina celo vsak dan.

Kljub temu pa manj kot 20% vprašanih meni, da je šlo za dobro razvedrilo. V povprečju so vprašani menili, da gre za slabo do srednje dobro razvedrilo. Velika večina (88%) vprašanih meni, da je oddaja vsaj nekoliko, če že ne povsem sporna, podobno visok odstotek pa meni, da je neprimerna za otroke.

Spornost oddaje po mnenju vprašanih ni razlog za to, da je ne bi gledali.

Domači kavč namesto gledališča

Tisti, ki so bolj pogosto gledali Kmetijo, imajo po izsledkih raziskave manj aktivni življenjski slog, manj obiskujejo kino in gledališče, so bolj nagnjeni k decentralizaciji v Sloveniji, zanje je bolj značilna krščanska morala, za tiste, ki so Kmetijo spremljali manj, pa liberalni pogled na življenje.

Med tistimi, ki so spremljali Kmetijo, je bilo občutno več gledalk (67%) in le 32% moških.

Iz raziskave je bilo mogoče razbrati tudi, da so posamezniki, ki so bili zvestejši gledalci, manj zadovoljni v življenju a v enakem duševnem blagostanju kot večinska populacija.

Zanimivo pa je, da se starost, zaposlitveni status in vrsta kraja bivanja (vas, manjše mesto, mesto …) niso izkazale kot pomembne spremenljivke. Oddajo Kmetija so namreč spremljali ljudje z vsemi izobrazbenimi stopnjami, oddaja pa je bila celo še nekoliko bolj zanimiva ravno najbolj izobraženim.

Srčika uspeha je spornost šova

In to, kar je od vsega vendarle še najbolj zanimivo, pa je: da moralna spornost ni zmanjševala gledanosti oddaje, še več: najbolj vneto so jo gledali prav posamezniki z višjim zavedanjem o krščanskih vrednotah, za tiste, ki so Kmetijo gledali manj, pa je bil značilen liberalnejši pogled na življenje.

Spornost oddaje - izhajajoč iz tega rezultata – se je pravzaprav izkazala za dejansko dodatno motivacijo za gledanje. Prav odsotnost moralnega konflikta ob gledanju oddaje, je posledično zmanjševala motivacijo za gledanje.

Ena bistvenih ugotovitev te raziskave tako ostaja, da je ‘recept’ za visoko gledanost prav ‘moralna spornost’ oddaje.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri