Ne uživaš mlečnih izdelkov? Ob tem odkritju se boš zamislila!

Ko se odpoveš mlečnim izdelkom, se tvojemu telesu lahko zgodijo dobre in slabe stvari.

Ne uživaš mlečnih izdelkov? Ob tem odkritju se boš zamislila! (foto: Profimedia) Profimedia
25. 3. 2018

Velika večina nutricionistov ti bo odsvetovala, da se odpoveš celotni prehrambeni skupini (recimo mlečnim izdelkom), razen, če je razlog zdravstvenega izvora (alergija). Kajti vsaka skupina živil vsebuje določene snovi, ki poskrbijo, da naše telo dobro funkcionira.

Kadar pa se odpoveš mlečnim izdelkom, lahko opaziš določene spremembe v počutju in na svojem telesu.

Nutricionistka Frida Harju-Westman pravi, da se lahko zgodijo naslednje stvari. 

1. Manj glavobolov

Med vsemi mlečnimi izdelki je v tem primeru najbolj problematičen sir, ki vsebuje snov tiramin, ki pri nekaterih ljudeh lahko povzroča glavobole in migrene. V kolikor je to ena izmed zdravstvenih težav, s katero se redno soočaš, ti bo morda pomagalo, če izločiš uživanje sira. 

Frida pri tem še opozarja, da neuživanje mlečnih izdelkov vpliva na primanjkljaj vitamina B12, ki lahko prav tako vodi v migrene. Pri dieti brez mlečnih izdelkov je zato pomembno, da užiješ druga živila, s katerimi nadomestiš ta vitamin (mandlji, špinača, gobe).

2. Adijo napihnjenost

Mogoče ti laktozne intolerance še niso uradno diagnosticirali, a po raziskavi ameriške National Library of Medicine, kar 65 % ljudi težko prebavlja mleko. S tem, ko iz prehrane izločiš mlečne izdelke lahko zmanjšaš napihnjenost telesa (predvsem v predelu trebuha). 

3. Problematično črevesje

Čeprav izločanje mlečnih izdelkov lahko izboljša prebavo, pa to še ne pomeni, da ohranja tudi zdravo črevesje. Frida razloži, da prebavni trakt vsebuje ogromno število bakterij - slabih in dobrih. Mlečni izdelki kot sta grški jogurt in kefir prav tako vsebujeta veliko dobrih bakterij, ki skrbijo za zdravo črevesje.

Pomembno je, da potem najdeš alternativo, ki prav tako vsebuje žive kulture, ali pa si priskrbiš probiotike, s katerim ohranjaš ravnovesje v črevesju.

4. Izguba pomembnih hranilnih snovi

Mlečni izdelki, tako kot druga živila, vsebujejo določena hranila, ki jih naše telo potrebuje (kalcij, vitamin D). Zopet je pomembno, da najdeš živila, s katerimi boš nadomestila ta primanjkljaj. Frida svetuje uživanje rib (sardine vsebujejo veliko kalcija) in rastlinskega mleka, ki ga obogatijo z vitaminom D in kalcijem.

5. Boljše stanje kože

Znano dejstvo je, da dieta brez mlečnih izdelkov lahko vpliva na boljše stanje tvoje kože. Razlog se skriva v tem, da kravje mleko vsebuje hormone, ki vplivajo na tvoje hormone in to vpliva na proizvodnjo sebuma, ki maši tvoje pore.

Nutricionisti še poudarjajo, da samo izločanje mlečnih izdelkov ne bo nujno poskrbelo za bolj čisto kožo brez nečistoč. Pomembno je, da ohranjaš uravnoteženo prehrano.

6. Telesu primanjkuje proteinov

Pomembni makronutrienti, ki jih pridobiš iz mlečnih izdelkov, so proteini, ki skrbijo za gradnjo mišic in pravilno delovanje organov. Na srečo lahko proteine najdemo tudi v drugih živilih, le toliko bolj pozorni moramo biti, da jih bomo zaužili dovolj.

Vir: cosmopolitan.co.uk
Foto: Profimedia

Preberi še: Ne boš verjela, koliko energije porabiš z namakanjem v topli kopeli! (+ ostale koristi namakanja)

Priporočamo tudi:  To so razlogi, zakaj si lahko danes zvečer brez slabe vesti privoščiš kozarec VINA

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri