Ko prodajalci ob ženskih vprašanjih onemijo

Ste se kdaj vprašale, zakaj v avtomobilskih katalogih najdete le podatke o moči motorja in odgovore na druga “moška vprašanja”? Ženske res ne kupujemo avtomobilov? Ali pa morda ne znamo, morebiti celo ne upamo vprašati po žensko?

25. 4. 2002

“Kako naj kupim avto, če mi ga prodajalci ne znajo prodati?” je nedavno negodovala znanka. “Ves čas naštevajo le tehnične podatke, neprestano govorijo v kraticah (ABS in podobno), poučijo te o pogojih nakupa, medtem ko na ženska vprašanja ne znajo odgovoriti.” Po nekajminutnem stresanju jeze sem si le izbojevala besedo in jo pobarala po naslovu prodajalne.

Naslednje popoldne sem jo mahnila prav tja: med lesketajočo se pločevino. Od daleč sem opazila prodajalca, ki ga je znanka omenila. Počakala sem, da se je pogovoril s stranko, potem stopila do njegove mize s prošnjo, naj mi pokaže kataloge in cenike o najmanjšem avtomobilu. Prijazno mi jih je izročil in začel na dolgo in široko govoriti o motorju, centralnem zaklepanju, električnem pomiku stekel in dodatni opremi.

Prodajalec v zadregi

Ko je zajel sapo in hotel nadaljevati, sem ga prestregla: “Kolikokrat lahko očistim vetrobransko steklo, če je posoda za vodo polna?” V salonu je nastala gromka tišina. “No, veste, ne bi bila rada vsak teden na bencinskem servisu in polnila posodo,” sem se nasmehnila, on pa je hitro spremenil temo in nadaljeval s tehničnimi podatki. Beseda je nanesla na čedalje pomembnejšo varnost avtomobila in takrat sem mu postregla z drugim ženskim vprašanjem, ali lahko izključim sopotnikovo zračno blazino.

Jezik se mu je vnovič zavezal. “Rada bi jo izključila takrat, ko bom otroka v otroškem stolčku namesto na zadnji klopi peljala na sopotnikovem sedežu,” sem pojasnila. “Aha!” se je zamišljeno povlekel za brado, potem pa rekel: “Zračne blazine v naših avtomobilih ne delujejo senzorsko. To pomeni, da jih verjetno lahko izključimo.” Zgornjo ustnico sem povlekla čez spodnjo in se kislo nasmehnila.

In ker ga nisem hotela spravljati v zadrego, sva ogled nadaljevala, kakor da se ni nič zgodilo. “Koliko časa moram čakati, da se avto pozimi segreje?” Ups! Spet smo stopili na tanek led! Besede mu nekako niso hotele z jezika. Potem se je začel izvijati: “Odvisno je, ali peljete po mestu ali hitri cesti.” Z odgovorom seveda nisem bila zadovoljna.

Zlasti ne, ker morebiti moški včasih le preveč podcenjujejo ženske in so prepričani, da o avtomobilih ničesar ne vemo. Nekaj pa so nas v avtošoli vendarle naučili. Med drugim tudi to, da navsezgodaj s še mrzlim avtomobilskim motorjem ne smemo oddivjati v službo. Zato je potemtakem vseeno, ali se peljem po mestu ali hitri cesti, mar ne?

O ogrevanih sedežih

Vse bolj sem bila prepričana, da se bo zapletlo tudi pri naslednjem vprašanju, ki je znanko spravilo v bes. Zato sem ga vprašala nekoliko bolj zavito: “Veste, ginekologinja mi je na prejšnjem pregledu povedala, da veliko žensk dobi vnetje zaradi sedenja na mrzlem. Takšni so pozimi tudi avtomobilski sedeži. Kakšno rešitev bi mi vi svetovali?” Čeprav odgovora ni poznal, je ohranil mirno kri in si vzel čas za premislek.

Potem je priznal: “Ne vem, res ne res ne more vedeti, pa vendar: pred dobrima dvema mesecema mu je znanka postavila natanko takšno vprašanje. Imel je torej dovolj časa, da bi se iz napake kaj naučil. Pa ne le to! Poiskal bi lahko odgovor, ki res ni zahteven. Rešitev so namreč ogrevani sedeži, ki jih najdemo na seznamu pod dodatno opremo.

Francoski pisec in filozof Jean Paul Sartre bi mu zanesljivo dal vetra z mislijo: “Izkušnje so najboljša šola. Samo šolnina je zelo draga.” Včasih je lahko tudi boleča. Zlasti takrat, ko šefi z nami niso zadovoljni in nas odslovijo. Prodajalec iz naše zgodbe si kaj takega ne bi zaslužil, saj je bil prijazen. Za povrh bi ga lahko zamenjal drug prodajalec, ki morebiti prav tako ne bi poznal odgovorov na ženska vprašanja. S težavo bi se torej morali drugače spoprijeti.

In sicer tako, da bi si vsi prodajalci priskrbeli podatke, kako ženske kupujejo avtomobile in kakšne so njihove težave pri nakupovanju pločevine. Ena izmed njih je, denimo, kakšne in kako velike otroške vozičke lahko shranimo v prtljažniku. Veste, kako se je znašel prodajalec iz naše zgodbe? “Če vozička ne morete spraviti v ta avtomobil, potem izberite večjega.” Pretkano, kajne? Ampak, ali se ženske res odločajo za velike avtomobile?

Podjetniške raziskave

“Ženske iz leta v leto kupujejo več avtomobilov, odločajo pa se predvsem za manjše. Lani smo, denimo, med našimi kupci razreda A in C našteli 60 odstotkov žensk,” je zbrane podatke strnil zaposleni v marketingu podjetja Autocommerce Mercedes. Podobne odgovore sem dobila na Revozu. “Slovenke pogosteje kupujejo manjše avtomobile.

Za twinga, clia in megana se je lani odločilo tri četrtine kupk,” je dejal Blaž Vrevc iz marketinške službe. In kakšne podatke je poslal Matevž Rakar iz Autocommerca Mobil, uvoznika honde? “Med našimi kupci je bilo lani 20 odstotkov žensk, kar je za desetino več kot pred petimi leti. Njihova povprečna starost je bila med 35 in 45 let. Po naši oceni ženske kupujejo predvsem manjše avtomobile.

Največkrat izbirajo med avtomobili razreda B (polo, punto in podobno), in razreda C (denimo golf, megane in civic).” Seveda so tudi svetle izjeme. Med njimi je pevka in saksofonistka Marta Zore. “Ko sem pred letom in pol opazovala avtomobile na cesti, sem se navdušila za največji Škodin avto.

Ker sem neprestano na poti, imam v njem hrane vsaj za dva meseca, oblek vsaj za dober mesec, v prtljažniku so rolerji, otroški voziček, glasbene naprave in še marsikaj. Skratka vse najnujnejše, kar potrebujem za življenje.”

Pod pokrovom motorja

Marta je z nakupom še zdaj zelo zadovoljna, prav tako ima lepe spomine na prijaznega vodjo prodajalcev, ki je brez besed izpolnil vse njene želje. Vrh tega ji je kar sam postregel z odgovori na ženska vprašanja, na katere je Marta v svoji vzhičenosti skorajda pozabila. Tako prijazni in pozorni so bili tudi drugi prodajalci, ki sem jih obiskala med raziskovanjem. Na vse pretege so se trudili, da bi mi ugodili.

Po vtisu o moških prodajalcih sem hotela kaj izvedeti še o ženskah, ki prodajajo avtomobile. Po dolgotrajnem kukanju v številne prodajalne sem jo v eni le našla. Ker je drugim strankam pripovedovala zgodbo o avtomobilu, sem se spretno izmikala prodajalcu, ki je bil tisti hip brez dela. Po nekaj minutah sem prodajalko le ulovila. Zgodba se je ponovila. Naštevanje že kar malce dolgočasnih tehničnih podatkov, potem pa ...

Napnite ušesa! “Zračno blazino lahko izklopite in s posebnimi priponkami na sopotnikov sedež namestite otroški stolček,” je pojasnila, ne da bi jo o tem kaj vprašala. Ko sem se že veselila, da so prodajalke morda le bolj spretne pri ženskih vprašanjih, se je zalomilo. Na vprašanje, kako hitro se avto pozimi segreje, je odvrnila, da zelo hitro.

Na podvprašanje, kako hitro je to, je skomignila z rameni. Ko sem jo pobarala, kako velik je prtljažnik in ali lahko vanj spravim otroški voziček, ji je spontano ušel izgovor, da še nima otrok. Pri vprašanju, kako velika je posoda za vodo, se ji je primeril še nekoliko večji spodrsljaj.

Da bi mi ustregla, je dvignila pokrov motorja, potem pa zaman švigala z očmi po vseh mogočih stvareh, ki se skrivajo pod njim. Ker posode ni našla, sem se hitro domislila drugega vprašanja in jo izpod pokrova motorja zvabila k voznikovim vratom. “Ali lahko dodatno naročim ogrevane sedeže,” me je zanimalo. Navdušeno je prikimala.

Komu dati črno piko?

Ko sem doma pregledovala kataloge, v nobenem nisem našla odgovorov na ženska vprašanja. Izjema je bil le katalog avtomobila, ki mi ga je predstavila prodajalka. V njem sem našla podatek, kako lahko zračne blazine izključimo in kako na sopotnikov sedež namestimo otroški stolček.

Drugih odgovorov, ki jih tudi prodajalka ni poznala, v katalogu ni bilo. Zgodba je postajala vse bolj zanimiva in v vrtincu misli se mi je utrnil rek, da se je napak najbolje lotiti z vrha navzdol. Tudi v avtomobilski industriji je verjetno tako. O tem so me med drugim sami prepričali. Podatke o prodaji avtomobilov sem namreč poskušala dobiti od več uvoznih podjetij.

Vendar so mi jih priskrbeli le v Autocommercu Mercedes, Revozu in Autocommercu Mobil. Nekateri drugi uvozniki, ki sem jih prosila za pomoč, očitno Slovenkam niso pripravljeni olajšati nakupa jeklenega konjička. “Takih podatkov nimamo!” se je v telefonsko slušalko zadrla gospa, ki zastopa med ženskami vse bolj priljubljeno avtomobilsko znamko.

Spet druga gospa, ki naj bi v imenu podjetja skrbela za promocijo treh avtomobilskih znamk, je trikrat obljubila, da bo podatke čim prej priskrbela. Toda po dobrem mesecu od nje nisem prejela niti enega. Kako naj torej ženske izberemo avtomobil, če celo nekateri uvozniki nočejo sodelovati? Za povrh v tisoč in več nakladah tiskajo kataloge, v katerih kupka ne dobi želenih podatkov.

Zaradi tega seveda ne bi bilo ne pošteno ne moralno, da bi črno piko dali prodajalcem, ki vseh odgovorov resda ne poznajo, zato pa vsako žensko sprejmejo z nasmehom in se v takšnem razpoloženju od nje tudi poslovijo. “Optimizem velja!” pravi eden najbolj vzpodbudnih rekov in nas prežema z upanjem, da se bo v avtomobilski industriji bržčas kaj spremenilo na bolje.

Ali kot je kratko in jedrnato zapisal Homer: “Prišel bo dan!” Za nekatere pa je že prišel. Povsem na koncu sem namreč srečala prodajalca, ki očitno pozna odgovore prav na vsa vprašanja. Tudi na ženska! “Avtomobil se segreje po treh kilometrih zmerne vožnje.

Z mrzlim avtomobilom je namreč odsvetovano divjati! Posoda za vodo drži štiri litre tekočine, s katero lahko vetrobransko steklo čistite mesec in pol. Zračno blazino na sopotnikovi strani lahko izključite in na sedež namestite otroški stolček.

Ogrevanih sedežev ta znamka avtomobila nima, otroški voziček pa lahko v prtljažnik shranite, če je tak in tak in tak.” Dan je torej prišel. Izkoristimo ga za dober, predvsem pa preudaren nakup. In seveda brez slabe volje, če ne dobimo odgovorov. Malo potrpljenja in vztrajnosti je vselej dobro imeti.

Ko poči guma

Tudi za varno in udobno vožnjo potrebujemo čim več mirnih živcev ter tudi zvrhano bero znanja, kajti prav takrat, ko se nam najbolj mudi, nam jo lahko zagode predrta pnevmatika. Bomo obsedele v avtomobilu in čakale na moške, ki nam bodo resda z veseljem pomagali, vendar bodo hkrati morebiti tudi porogljivi, da ženske nismo za v avtomobil?

Se ne bi zato raje poučile o zamenjavi gume, še preden se zgodi neljubi pripetljaj? Najprej preverite, ali imate v avtomobilu dvigalko, ključe za odvijanje vijakov, rezervno kolo in baterijsko svetilko. Koristno je imeti tudi odejo, da si ne popackate oblačil. Potem je treba zavihati rokave in se naučiti, kako odvijemo vijake, snamemo staro kolo in ga zamenjamo z novim.

“Tega opravila sem se dolgo izogibala,” pravi Katarina iz okolice Ljubljane. “Nekega dne pa se je na naše dvorišče s predrto pnevmatiko pripeljala prijateljica. Ker očeta ni bilo doma, sem na pomoč poklicala mlajšo sestro. Lotile smo se dela, dokončal pa ga je oče, ki se je kmalu vrnil.” Po dobrem mesecu sta se s prijateljico spet srečali.

Sedli sta v avtomobil Katarininega očeta in se odpeljali na potep po bližnjih hribih. Ko sta se vračali domov, je na gozdni poti močno počilo, avtomobil je začelo zanašati. “Ustavili sva in onemeli ob pogledu na prazno gumo. Ker mobilni telefon ni imel signala, sva se dela lotili po istem receptu kot prejšnjikrat. Toda kmalu se je zapletlo.

Poleg tega, da se je mračilo in nisva imeli svetilke, je dvigalka povsem drugače delovala kot tista iz njenega avta, vijaki pa so bili zelo močno priviti. Vendar nama je uspelo! Ko sva se vrnili domov, nama seveda ni nihče verjel, kaj se nama je zgodilo. A imeli sva dokaz. Predrto pnevmatiko v prtljažniku, ki sem jo naslednji dan odnesla na popravilo k vulkanizerju. Človek namreč nikoli ne ve, kje in kdaj nam jo lahko zagode. In to navadna guma.”

Varčno in varno

  • Pri nakupovanju oblek in čevljev smo ponavadi zelo izbirčne. Biti morajo prave barve, modne, udobne, prilegati se morajo telesu ali nogam, za povrh morajo biti tople ali lahke. Zakaj ne bi po takem ključu kupovale tudi avtomobilov? Je res vseeno, ali zjutraj sedemo na ledeni sedež in si vnovič prehladimo jajčnike? “Na to pa res nisem pomislila!” je priznala igralka Nina Ivanič. “Morda tudi zato ne, ker imamo oba avtomobila v garaži. Sva pa bila zato z možem pri nakupu pozorna, da sta avtomobila čim bolj varčna in varna, še posebej pa je na odločitev vplivala ugotovitev, ali lahko vanju brez težav namestiva otroški stolček. To nama je namreč pri prej- šnjem avtomobilu povzročalo velike preglavice.”

  • Tudi sicer Slovenke večinoma izbirajo varčne, udobne in praktične avtomobile. “Ženske se za avtomobile odločajo glede na obliko, značaj avtomobila, udobje, ekonomičnost (cena in uporaba) in zanesljivost,” je povedal Blaž Vrevc iz Revoza. “Na odločitev, kateri avto bodo izbrale, vplivata predvsem oblika avtomobila in cena,” je s podobnimi podatki postregel Matevž Rakar iz Autocommerca Mobil.

  • “Za mercedesa A se odločajo zaradi varnosti, preglednosti in zunanjosti, v razredu C kupujejo predvsem športni coupe,” je dejal mercedesov marketinški strokovnjak. Športni avtomobili so pogodu tudi rokometaš ici Deji Doler, ki avtomobile vselej kupuje z očetom. “Všeč so mi predvsem zaradi oblike in udobja.” Po drugačnem ključu se za avtomobil odločajo moški. Mnogim ne pomeni zgolj prevoznega sredstva, ampak statusni simbol. Za nekatere pa je, žal, tudi ženskolovec. Tistim, ki se ogrejejo za takšnega “kavalirja”, na dušo polagam pregovor francoskega književnika Alphonsa Karra: “Lastnina je past: tisto, kar mislimo, da imamo, ima nas.”

Ana Turk

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri