Holivudske kvote: Ženske še kako zapostavljene!

Leto dni po tem, ko je Kathryn Bigelow za akcijsko vojno dramo Bombna misija prejela oskarja za najboljšo režijo, so najnovejše raziskave pokazale, da delež ženske populacije v režiserskih vodah v
Hollywoodu še vedno stagnira.

10. 2. 2011

Sodeč po raziskavah Centra za raziskovanje žensk na televiziji in v filmu s fakultete v San Diegu so imele ženske v preteklem letu glavno vlogo v 16 odstotkih vodilnih poslov, na primer producentskih, v najboljših 250 filmih.

Ta informacija se ujema z raziskavami iz leta 2009, delež ženskega sodelovanja pa je bil na isti ravni tudi leta 1998, ko je omenjeni center izdal poročilo, ki ga je poimenoval ‘celluloid ceiling’ (celuloidna zgornja meja).

Kathrynin oskar ni prinesel sprememb

"Mediji so se razpisali o ‘učinku Bigelow’ in zatrjevali, da bo njen uspeh po prestižni nagradi za režijo silovito odjeknil in odprl vrata drugim ženskam v filmski industriji. Oskar je vsekakor vplival na njeno kariero, ni pa bilo nobenega dodatnega učinka, povezanega z drugimi ženskami," trdi Martha Lauzen, izvršna direktorica centra za raziskovanje.

Študija je pokazala, da so lani ženske v največji meri ustvarjale dokumentarne filme in romantične komedije, najmanj pa so sodelovale pri snemanjih grozljivk, akcijskih filmov in komedij. Enega od razlogov za to, da število žensk, zaposlenih v hollywoodski tovarni sanj, ne narašča, je navedla Melissa Silverstein, ena od ustanoviteljic filmskega festivala Athena, ki se bo na temo ženskih vlog v filmih začel 10. februarja v New Yorku:

"Režiserji, scenaristi in tehnični delavci niso zaposleni v filmskih studiih, zato velike hiše ne vodijo evidenc, ampak le tiste, ki se nanašajo na rezultate določenega filma v kinematografskih blagajnah. Brez statistik pa ni nujnosti sprememb, zato vse ostaja pri tem, da je manj kot 10 odstotkov žensk v vrhu filmskih podjetij."

Porazno kulturološko dejstvo

Režiserka Nancy Schreiber, ki je pred kratkim končala snemanje filma Every Day, v katerem sta v glavnih vlogah Helen Hunt in Liev Schreiber, pa je potožila:

"Mislile smo, da bo situacija sčasoma postajala lažja, v resnici pa se spreminja veliko počasneje, kot sem pričakovala."

To, da je v manjšini, pa pri Nancy še dodatno potencira stres v že tako težki poslovni karieri, zaradi katere je močno obremenjena:

"Skrbim za ves svet, kamere in osvetlitev, a vem, da si ne smem privoščiti napake, ker to vpliva na druge režiserke in ženske v filmski industriji."

Martha Lauzen je po opravljeni študiji prišla do zaključka, da rezultati niso porazni le za poklic v filmski industriji, ampak za celotno kulturno sliko:

"Mislim, da se ljudje ne zavedajo, da devet od desetih filmov, ki jih gledajo v kinih, režirajo moški. To ni več le problematično vprašanje zaposlovanja žensk, ampak porazno kulturološko dejstvo za nas. Filmi močno vplivajo na naše poglede na svet in različne skupine ljudi. So svojevrstna arhitektura naše kulture."

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri