Hoja v visokih petah: Triki, kako si lahko pomagaš pri bolečinah v nogah

Večna tema vseh ljubiteljic visokih petk! Izvoli, tu je nekaj praktičnih nasvetov za nakup in nošenje tvojih najljubših in najvišjih petk.

Hoja v visokih petah: Triki, kako si lahko pomagaš pri bolečinah v nogah (foto: Unsplash/Cleo Vermij) Unsplash/Cleo Vermij
26. 6. 2018

V petkah si preživela že polovico dneva, pol ga je še pred tabo, stopala pa te bolijo tako, da ne zmoreš narediti niti koraka več. Še preden ti povemo, kako nositi visoke petke, da te ne bodo bolele noge, pa preberi, kako izbrati prave.

Jasno je, da je izbira magične petke lahko samo osebna stvar.

Prvo pravilo – po visoke pete nikogar ne pošlješ kot po sendvič, ampak se vedno odpraviš sama. Velikost čevlja je lahko odvisna od reza, oblike in naklona pete, zato je vedno treba pomeriti vsak par posebej.

Že tako je življenje v visokih petah zahtevno, zakaj bi si ga dodatno oteževala s tem, da imaš v omari drag par, ki ga nikoli ne obuješ?

Pri izbiri pete je dobro vedeti, da večja kot je njena površina, več prostora ima tvoja teža, da se razporedi po njej. Če veš, da si še nesamozavestna in nestabilna, ne boš izbrala kot špaget tanke pete, ampak širšo, na kateri boš lahko vsaj stala.

Čevlji z visoko peto so morda obvezen modni kos, a račun plačaš večkrat – ne samo na blagajni, pač pa na obroke leta in leta …

Poleg neudobja čevlji z visoko peto prinašajo kar nekaj nevšečnosti: obremenijo kolena in s tem povečujejo nevarnost poškodb, pritiskajo na prste, njihova tkiva in živce ter v ekstremnih primerih povzročijo tudi njihovo zmaličenje.

Pojavijo se težave s podplatnico, mečnimi mišicami in ahilovo tetivo. Pogosto nošenje pet pa lahko povzroči tudi krčne žile, saj je zaradi nenehnega pritiska v mečnih mišicah lahko oviran normalen krvni pretok.

"V aziskavi, ki je bila izvedena leta 2010, so ugotovili, da so mečne mišice pri tistih, ki redno nosijo čevlje z visoko peto, precej bolj skrajšane kot pri tistih, ki visokih pet ne nosijo ali pa jih nosijo le občasno," je že pred časom poudaril Dalibor Todorović, profesor športne vzgoje, in dodal:

"Zaradi tega je zmanjšan tudi obseg giba v skočnem sklepu. Če se vam to zgodi, obstaja velika verjetnost, da boste občutili bolečine takrat, ko ne boste nosili 'petk' ali boste hodili bosi."

Skrajšane mečne mišice lahko v nadaljevanju povzročijo tudi:

  • padec stopalnega loka, kar vodi do ploskega in prekomerno proniranega stopala,
  • pojavijo pa se lahko še težave, kot so plantarni fascilitis in podobno,
  • s samim nošenjem 'petk' omogočamo tudi nastanek deformacije nožnega palca,
  • zaradi mišičnega nesorazmerja postane gleženj nestabilen, zato je lahko bolj podvržen zvinom,
  • nestabilnost skočnega sklepa vodi tudi do spremenjenega razmerja sil v kolenu, kar spet poveča tveganje za poškodbe kolena,
  • in če je razmerje sil v kolenu spremenjeno, se to lahko prenese še na kolčni sklep ter od tu na hrbtenico – posledično trpimo za bolečinami tako v hrbtenici kot v vratu.

Nasveti, kako nositi visoke petke, da ne boš podlegla bolečinam:

Korak 1

Poznati moraš svojo številko čevljev, ki jih želiš kupiti. Toda zavedaj se, da se številka tvoje noge spreminja, zato moraš nujno poskusiti čevlje.

Korak 2

Bolj debela je peta, bolje je – stabilnost je tvoja najboljša prijateljica!

Korak 3

Vložki za čevlje ti lahko pomagajo – podpora stopalu bo pomagala preprečiti zvine ali žulje, ki se lahko okužijo.

Korak 4

Vzemi si premor – redni počitki za miganje s prsti in raztegovanje gležnja bodo
preprečili krče, ki lahko povzročijo kronične bolečine.

Korak 5

Razgibavaj svoja stopala – sprosti balerino v sebi in raztegni ter upogni svoje prste, ko jih boš odrešila iz 'kletke'.

Kljub raznim trikom pa se lahko bolečine v hrbtu, vratu in nogah zaradi nošenja čevljev z visokimi petami vseeno pojavijo.

Takrat si lahko pomagaš tako, da si boleč predel zmasiraš z
naravnim zdravilom v obliki kreme z rožmarinovim eteričnim oljem
. Tega lahko kupiš v lekarnah.

Rožmarin namreč deluje protibolečinsko in poveča krvni pretok, da se mišice hitreje regenerirajo, bolečina pa izgine.

Za ta učinek so zaslužne tri glavne komponente rožmarinovega eteričnega olja: cineol, alfa pinen in kafra.

Alfa pinen, ki se nahaja v rožmarinovem eteričnem olju deluje protivnetno. Skupaj s cineolom in kafro pa ustvari edinstven protibolečinski efekt.

Rožmarinovo eterično olje je zato uporabno za lajšanje bolečin v mišicah, kot so boleče in utrujene noge, športne poškodbe (zvini, nategi ...) ter bolečine v hrbtenici, križu in vratu.

Preberi še: 5 načinov, kako to poletje stilirati kratke džins hlače!

Priporočamo tudi: Natikači, ki jih letos nosijo modne privrženke.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri