Gverila darila za božič brez nakupov

EcoGuerilla vabi 21. decembra ob 19.uri v Hišo italijanskih vin in prigrizkov, The Prince of Orange, na že tradicionalno božično zabavo s konceptom - Gverila darila za božič brez nakupov.

10. 12. 2010

Na Gverila obdarovanju si bo mogoče ob sproščenem druženju pridobiti praznična darila kar z blagovno menjavo.

Gibanje za božič brez nakupov

Kampanja za božič brez nakupov opozarja na posledice pretirane potrošnje in na poglabljanje globalnih socialnih neenakosti.

Božič brez nakupov je odziv na komercializacijo božiča v Severni Ameriki.

Zametki gibanja segajo v leto 1968, ko se je Ellie Clark javno uprla komercialnim vidikom praznika in se odpovedala nakupovanju daril, okraševanju doma, božičnemu drevesu, voščilnicam in praznični večerji. Leta 2001 se je oblikovalo gibanje za božič brez nakupov, kot ga poznamo danes, ki opozarja na posledice pretirane potrošnje in na poglabljanje globalnih socialnih neenakosti.

Kampanja za božič brez nakupov

Družbeno kritična medijska organizacija Adbusters, ki se je domislila dneva brez nakupov, je spodbudila tudi predpraznično anti-potrošniško kampanjo za božič brez nakupov, ki vsako leto poteka med 1. in 25. decembrom. S kampanjo želijo redefinirati pomen božiča, ki ima v modernem svetu predvsem materialističen predznak in spodbuditi širšo javnost, da se upre predpraznični nakupovalni mrzlici in nakupi manj ali nič ter praznuje božič v trajnostnem duhu in brez stresa.

Kampanji za božič brez nakupov se EcoGuerilla pridružuje z ozaveščanjem o pretirani potrošnji na EcoGuerilla.si in Javnem multimediju GEM, kjer javnost prek aktualnih novic spodbuja k odgovornejšem nakupovanju izdelkov, ki so s svojim bistvom, embalažo in izvorom prijaznejši do okolja, zdravja človeka in podpirajo pravično trgovino.

EcoGuerilla istočasno javnost tudi poziva, da nakupuje premišljeno, manj, lokalno in da izbira izdelke z manj embalaže.

EcoGuerilla za zabavo s konceptom

21. decembra, ko bo nakupovalna mrzlica na vrhuncu, pa EcoGuerilla vabi na že tradicionalno zabavo s konceptom, Gverila darila za božič brez nakupov, kjer bodo gostje lahko med seboj reciklirali, izmenjevali ali si podarjali zgrešene nakupe, lanskoletna darila in stvari, ki se jim prašijo v omari, kot so pletenine, nakit, denarnice, torbice, knjige in filmi na DVD-jih. Na tak način bodo ob sproščenem druženju in zabavi tudi zmanjšali svoj ogljični odtis in vpliv na porabo energije in kopičenje odpadkov, saj bodo do prazničnih daril zase, za svoje najbližje in prijatelje prišli povsem brez stresa in brezplačno, z blagovno menjavo. Za ustvarjalno reciklažo neizmenjanih stvari pa bodo poskrbele spretne roke kulturno ekološkega društva Smetumet s projektom pREobleka. Zabava bo obenem tudi napoved mesečnih reciklažno - izmenjalnih zabav z vedno drugačnim fokusom izmenjave.

EcoGuerilla še dodaja, da je recesijski božič prava priložnost, da zapravimo za darila manj in da razmislimo o vplivu pretirane potrošnje, ki je ne občuti le naša denarnica, ampak tudi planet.

Vabilo!

Božična zabava s konceptom: Gverila darila za božič brez nakupov

21. december ob 19h, The Prince of Orange, Komenskega 30, Ljubljana

Če ne veš kaj podariti, povabi na zabavo!

Se upaš letos vsaj delno razbremeniti divjega vijuganja z nakupovalnimi vozički po prepolnih trgovinah in živčnega tuhtanja kaj podariti prijateljem, sorodnikom in znancem? Povabi jih na božično zabavo s konceptom, Gverila darila za božič brez nakupov, in preprosto uživaj v sproščenem druženju.

Sponzor zabave: Hiša italijanskih vin in prigrizkov, The Prince of Orange.

Info

Dan brez nakupov

Dan brez nakupov je mednarodni dan protesta proti potrošništvu. Prvič so dan brez nakupov organizirali socialni aktivisti v Vancouvru septembra 1992, da bi opozorili na posledice pretirane potrošnje. Od leta 1997 dalje v Severni Ameriki obeležujejo dan brez nakupov dan po ameriškem zahvalnem dnevu, na črni petek, ki spada med deset najbolj »zapravljivih« dni v letu. Letos so tako Američani Buy Nothing Day praznovali 26. novembra, preostali svet pa v soboto, 27. novembra.

Potrošnja v ZDA

Odpadki: Vsako leto se v prazničnem času ustvari za 25% več odpadkov kot sicer. Teh 25% pomeni povečanje smeti za 1 milijon ton odpadkov na teden ali 5 milijonov ton dodatnih odpadkov v času od ameriškega zahvalnega dne do novega leta. (Vir: Use Less Stuff)

Strošek daril: Američan v predprazničnem času povprečno zapravi za darila 800 ameriških dolarjev. (Vir: Center for a New American Dream)

Voščilnice: Vsako leto se v ZDA proda 2,65 milijarde voščilnic, ki bi lahko napolnile nogometni stadion visok 10 nadstropij. (Vir: Use Less Stuff)

Papir: Več kot polovica vsega papirja, ki se ga proizvede v ZDA, se porabi za dekorativno embalažo potrošniških izdelkov. (Vir: The Recycler's Handbook)

Božična drevesa: V ZDA pokupijo vsako leto po 50 milijonov božičnih dreves, od katerih jih približno 30 milijonov konča na smetiščih. (Vir: Environmental News Network)

Hrana: Na osebo se v prazničnem času zavrže več kot 45 kg užitne hrane. (Vir: Use Less Stuff)

Neprofitna organizacija EcoGuerilla

EcoGuerilla.si - provokativni spletni zeleni medij

Spletni medij je zastavljen po vzoru najsodobnejših pristopov ekologičnega komuniciranja in ponuja uporabniku dnevno sveže, vizualno zanimive in poučne novice o okoljski problematiki ter ga prek primerov (ne)posredno spodbuja k pozitivni okoljski participaciji.

Več o EcoGuerilli na www.ecoguerilla.si.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri