Časovna razlika ti lahko pokvari počitnice

Kako omiliti posledice t.i. 'jet lag-a'?

14. 7. 2009

'Jet lag' je izraz za težave, ki jih ima telo zaradi menjave časovnih pasov pri daljših potovanjih. Gre namreč za to, da telo v tako kratkem času ne more naravnati svojega bioritma, zato se pojavijo neprijetne posledice - duševne in telesne:

  • slabo počutje,
  • glavobol,
  • izčrpanost,
  • zmedenost,
  • težave s koncentracijo,
  • prebavne motnje,
  • dehidracija …

En pas = en dan

Strokovnjaki trdijo, da telo za prilagajanje na drug časovni pas potrebuje veliko časa – za vsak prepotovan časovni pas en cel dan!

Komu je lažje?

Dejstvo je, da se na takšne časovne spremembe lažje privadijo tisti, ki doma nimajo ustaljenega urnika – torej vsakodnevno ne vstajajo in ne hodijo spat ob isti uri. Sicer pa se lahko na daljše potovanje tudi dobro pripraviš:

  • 1. Časovni razliki se začni prilagajati že doma, vsaj en teden prej - hodi spat prej ali kasneje (odvisno, kam potuješ in kako se bo prestavil čas).
  • 2. Na letalu takoj naravnaj ročno uro na novi čas kraja, kamor potuješ.
  • 3. Med letom skušaj vsaj malo zadremati - da ti bo lažje, s seboj vzemi čepke za ušesa in pokrivalo za oči.
  • 4. Ko si na letalu budna, razmigaj svoje telo z enostavnimi razteznimi vajami.
  • 5. Ne pozabi na zadosten vnos tekočine med letom.
  • 6. Na novi lokaciji prvih nekaj dni izdatno počivaj, predvsem pa ne pretiravaj z ogledi in telesno zahtevnimi dejavnostmi.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri