Bi rada vzljubila jutra? 7 sijajnih idej, kako to storiti!

Bi rada začela dan polna energije in 'začivkala' že pred budilko? Bi rada hitreje skočila iz postelje? Preberi to!

Bi rada vzljubila jutra? 7 sijajnih idej, kako to storiti! (foto: Shutterstock) Shutterstock
6. 4. 2018

Zlesti iz tople in prijetne postelje, ko je zunaj še tema, je grozno.

Vendar je mogoče prav to ključ do tvojega boljšega vsesplošnega počutja.

Raziskava je pokazala, da so ‘jutranji ljudje’, torej vsi, ki so že takoj zjutraj nabiti z energijo, v nasprotju s tistimi, ki sedemkrat pritisnejo na dremež, na splošno srečnejši in fizično bolj fit kot ‘nočne ptice’.

Študija je celo pokazala, da imajo ljubitelji juter nižji indeks telesne teže. Mogoče je tako zato, ker vpliv sončne svetlobe pred poldnevom sinhronizira cirkadiani ritem (24-urni cikel) oziroma tvojo notranjo uro in pripomore, da je tvoj metabolizem v polnem zagonu.

Si želiš čez noč vzbrsteti in uživati plodove zgodnjih juter?

Odločilna bo tvoja predanost in predana moraš biti vseh sedem dni v tednu! “Če je tvoj idealni vikend ponočevanje dolgo v noč in spanje do kosila, bo vrnitev v rutino zgodnjih juter v ponedeljek gotovo precej težja,” razlaga specialist za spanje W. Christopher Winter, avtor knjige The Sleep Solution. Ampak ne skrbi, le malce zaupanja in predanosti in kmalu boš začela čivkati že navsezgodaj zjutraj.

1. Bodi del jutranje zabave

Seansa jutranjega potenja je nekaj najboljšega, kar lahko narediš, da ponastaviš svojo notranjo budilko, zatrjuje dr. Winter.

Možganom sporočaš, da si v budnem stanju svojega 24-urnega cirkadianega cikla. In po nekaj tednih redne jutranje telovadbe jo bo tvoje telo začelo samo od sebe pričakovati.

Za uspešno prestane prve dni tvojega preporoda je najbolje, da se za vadbo dogovoriš z najboljšo prijateljico. S tem sama sebi preprečiš sabotažo, saj prijateljice ne moreš pustiti na cedilu, kajne?!

2. Petelinji zajtrk

Obstaja še en način jutranje vadbe ... seks, ki ti bo ob 7. uri zjutraj zagotovo pomagal do jutranjega leska.

Orgazem bo sprožil dozo nevrotransmiterjev, med njimi dopamina, ki pomaga pri budnosti. In ko seksi užitek v dvoje ali samozadovoljevanje postane rutina, spodbujaš svoje telo, da začne pričakovati jutranjo potešitev, trdi dr. Winter.

Seveda so vsi ti nasveti namenjeni le temu, da se lažje zbudiš – logično!

3. Ne utopi se v instazgodbah ...

Raziskava, izvedena lani, je dokazala, da je tvoje spanje precej slabše, če pred njim visiš na družbenih omrežjih, kot če z deljenjem všečkov nehaš nekaj ur, preden zlezeš v posteljo.

Za to je več razlogov: modra luč na tvojem telefonu upočasni pretok hormona melatonina, družabna omrežja pa lahko sprožijo kognitivno razburjenost (tisti občutek, ki te zadene, ko tvoj bivši prvič objavi fotko svoje nove punce) plus čas, ki ga namenjaš svojim nadvse pomembnim objavam, gre največkrat na račun spanca.

Zbudi se v novo jutro polna svežine tako, da se večer prej od svojega telefona (in računalnika in tablice) odklopiš vsaj 30 minut pred spanjem.

4. ... in ne v alkoholnih promilih

Kozarec dobrega vina se po dolgem delavniku zares prileže, vendar je bolje, da ga izpustiš, če si zares želiš postati zgodnji jutranji človek.

Dr. Winter svetuje, da je alkohol najbolje nehati piti nekje od štiri do šest ur pred spanjem. Če je namreč v tvoji krvi preveč alkohola, ta zmoti tako imenovano REM-fazo spanja v prvi polovici noči, ki je pomembna za učenje in pomnjenje. Ko se končno strezniš nekje proti sredini noči, se REM-faza zamakne proti jutru, kar vpliva na cirkadiani ritem in povzroči, da tvoj naravni jutranji klic, ki ga sprožijo živčni prenašalci, zamuja.

Prevod: V novo jutro se zbudiš nenaspana, tvoja najboljša prijateljica pa je jezna nate, ker si zopet zamudila jutranjo vadbo Body Balance.

5. Nastavi alarm za spanje

Zadala si si, da boš šla v posteljo ob normalni uri, vendar je na tvoji najljubši spletni strani pravkar super akcija, ki se konča že čez nekaj ur ... ura je ena zjutraj in seveda še nimaš umitih zob.

Zate imamo rešitev: nastavi si alarm za spanje, ki te bo opomnil, da je čas, da se odklopiš in se pripraviš na spanje.

Še preden boš vedela, se bo tvoje telo navadilo na ritem in z veseljem boš pričakovala, kdaj se bo oglasila tvoja ura.

6. Reci: Siiiiir

Dr. Winter pritrjuje, da je sir odličen prigrizek pred spanjem.

Sir namreč vsebuje triptofan, isto aminokislino, ki jo najdemo tudi v puranu in pomaga pri proizvodnji melatonina, ki povzroči utrujenost.

Privošči si skodelico zrnatega sira, nekaj mocarelinih kroglic ali rezin čedarja uro ali dve pred spanjem, in ko se boš ulegla v posteljo, ti ne bo treba šteti ovac.

7. Žličkanje s termoforjem

Če boš zjutraj še dodatno ogrela posteljo, boš lažje skočila iz nje, to pa zato, ker je tvoj cirkadiani ritem povezan s temperaturo in z njo tvoj spalni cikel.

Ko je tvoja notranja temperatura nižja, je čas za spanje, in ko se zviša, je čas, da vstaneš. Mogoče boš potrebovala nekaj časa, da se telo privadi na spremembo, ampak s termoforjem lahko proces pospešiš.

Nastavi si prvo budilko 30 minut, preden moraš vstati, ko se prvič zbudiš, vklopi gretje ali vzemi termofor ter se vrni nazaj v posteljo. Po 30 minutah, ob drugem zvonenju, ko se bo tvoja temperatura že zvišala, se boš zbudila bolj čila in živahna.

Preberi še, kako hitreje (in BREZ PROBLEMA) skočiti iz postelje!

1. KORAK:

Nastavitev na tvojem pametnem telefonu The Night Shift (poglej pod: nastavitve, osvetlitev zaslona) ti omogoča, da zvečer tvoj zaslon osvetljuje bolj topla svetloba, ki ima manjši vpliv na tvoj cirkadiani ritem.

2. KORAK:

Zamenjaj svojo budilko na telefonu z aromatičnim vlažilcem zraka, ki je hkrati budilka. V jutro te bo prebudil vonj aromatičnega olja po tvoji izbiri.

3. KORAK:

Na vzglavnik nanesi nekaj kapljic eteričnega olja sivke, ki bo umirila tvoje telo in misli in izboljšala spanec.

Po predlogi Lambeth Hochwald priredila Nina Vidrih
Fotografija: Shutterstock

Preberi še: HOROSKOP: Kako te (glede na astro znamenje) vidi tvoj fant?

Priporočamo tudi: Si že slišala za moderno jogo? Poglej, za kaj gre in zakaj je v svetu tako priljubljena! in 5 NAJCENEJŠIH idej za spomladanski vikend pobeg

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri