6 majhnih stvari, ki jih lahko storiš, da pomagaš prijateljici, ki boleha za depresijo

Borba z depresijo je lahko samotna in strašljiva stvar, nekaj, o čemer je težko govoriti. Ampak samo gledati nekoga, ki ti je blizu, kako se bori s to nehvaležno boleznijo, je lahko zelo boleče. Pogosto se prijatelji in družinski člani počutijo nemočne, ne vedo, kaj storiti ali govoriti. Spodaj najdeš 6 majhnih stvari, ki jih lahko storiš, da pomagaš prijateljici, ki boleha za depresijo.

6 majhnih stvari, ki jih lahko storiš, da pomagaš prijateljici, ki boleha za depresijo (foto: Profimedia) Profimedia
6. 9. 2016

V času, ko je diagnoza depresije v porastu, je pomembno, da je prav vsak ozaveščen govoriti in se spopasti s to neprijetnostjo. Organizacija za mentalno zdravje Mind pravi, da bo 1 od 6 prebivalcev sveta trpel zaradi depresije na neki točki svojega življenja in da bo depresija do leta 2020 drugi najpogostejši vzrok zdravstvenih težav v svetu. V opomnik, v Veliki Britaniji že zdaj izdajo več kot 60 milijonov receptov za antidepresive letno.

Tu je 6 majhnih stvari (po priporočilih organizacije Mind), ki jih lahko storiš, da pomagaš prijateljici, ki boleha za depresijo:

1. Spodbujaj jo, naj sprejme pomoč

"Verjetno je najpomembnejša reč, ki jo lahko naredimo ta, da bolno osebo spodbudimo, da sprejme ustrezno zdravniško pomoč. Lahko jo pomirimo, da je mogoče zdajšnjo (na videz) brezizhodno situacijo izboljšati. Tega se loti kar se da skrbno in na simpatičen način!"

2. Pošlji SMS sporočilo

"Da ugotoviš, kako se nekdo počuti, se ti ni treba pogovarjati o mentalnem zdravju. Osebi enostavno pošlji SMS sporočilo in daj ji vedeti, da misliš nanjo. Lahko jo povabiš ven na kavo ali večerjo. Lahko gresta skupaj na sprehod. Kaj praviš?"

3. Najprej pomagaj sebi

"Kaj reči v določenem trenutku? Se strinjamo, ni enostavna stvar! Čas je za spremembo se glasi kampanja, ki ti lahko s koristnimi nasveti pomaga iz zagate, ko ne veš, kako reagirati ali kaj reči ob pogovoru o duševnem zdravju bližnjih."

4. Ne obsojaj

"Poskusi, da ne kriviš osebe in ji še dodatno vzbujaš občutka tesnobe. Najverjetneje tako že krivi samo sebe in kritika ji iz te črne luknjice zagotovo ne bo pomagala. Obratno, počutila se bodo še slabše."

5. Bodi potrpežljiva

"Osebe z depresijo lahko v trenutku postanejo razdražljive in običajno napak razumejo ostale. Lahko se tudi same počutijo nerazumljene. V določenih situacijah potrebujejo zagotovilo, zato bodi potrpežljiva z njimi."

6. Pazi na "sprožilce"

Obstajajo tako imenovali "sprožilci", ki sprožijo depresivnost. To so stres, težave v odnosih ali denarne skrbi. Poskušajte ugotoviti, kakšen je povod za bolezen pri prijateljici. Bodi pazljiva in se občutljivim temam raje izogni. Ukrepaj!

Prevedeno in prirejeno po 6 little things you can do to help someone with depression

Preberi še:
Namesto da rečeš 'ljubim te', raje naredi to!
10 znakov, da imaš težave s ščitnico
Se zavedaš, kako zelo slabo nate vpliva odvisnost od števila všečkov?

Priporočamo tudi članka: 6 načinov samopomoči, če vas napade anksioznost in Tri bralke iskreno o tem, kako trpijo za anksioznostjo

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri