Uh, danes pišemo!

Čeprav si zadnjih nekaj dni pridno ždela med knjigami, te že navsezgodaj zjutraj zaradi šolskega testa, ki ga danes pišete, spet neprijetno črviči v želodcu ...

9. 6. 2008

In lahko si še tako dopoveduješ, da je tvoj strah odveč, ker si se na test dobro pripravila, in da sveta res ne bo konec, tudi če se ne bo vse odvilo po optimalnem scenariju, se notranja napetost le stopnjuje.

Nočna mora

No, tokrat si vesela, da si vsaj za silo bolje spala kot pred testom iz matematike prejšnji teden, zaradi katerega je zjutraj tvoj nervozni želodček zavrnil tudi povsem lahek zajtrk, in zaenkrat je videti tudi, da le ne bo tako hudo kot takrat, ko si zaradi zaključnega testa iz fizike dobila še zoprno drisko ... Pa vendar: v takšnih trenutkih ti res ni več jasno, od kod odraslim ideja, da ti je v življenju še prelepo postlano in da se verjetno nikoli ne boš imela bolje, kot se imaš prav zdaj. Pa kaj njim tukaj ni jasno!!?

Nihče ni imun

A preden obupaš sama nad sabo kot primerkom, s katerim mora biti očitno nekaj hudo narobe, če doživlja tako huda telesna stanja zaradi navadnega šolskega testa, naj ti povemo, da takšno anksioznost (ki jo bolje poznamo pod imenom trema) doživljajo bolj ali manj vsi tvoji vrstniki, v podobno stresnih, čeprav nič več šolskih situacijah pa kar večina ljudi.

Arzenal ljudske modrosti

In ker ne dvomimo, da si na test dobro pripravljena, pa tudi izgovarjanje na to, da je nekaj narobe z učitelji in sploh vsem šolskim sistemom, te je počasi že minilo, ti pri obvladovanju neprijetnih občutij napetosti, zaskrbljenosti in nelagodja vendarle lahko pomaga kar nekaj učinkovitih strategij:

  • najprej vedi, da šolske ocene niso vedno odraz resničnega znanja, zato si nikar za vsako ceno ne postavljaj previsokih ciljev (čeprav veš, da si sposobna odličja, si ne pusti dopovedati, da tudi trojka ali štirica nista dovolj dobri oceni), pa bo del tvoje treme samodejno izginil,
  • in če velja, da pisni del še nekako obvladaš, pa ti cmok v grlo zagotovo ‘zabije’ ustno izpraševanje, ti bodo zelo pomagale že različne komunikacijske in vizualizacijske vaje, ki se jih lahko naučiš v kakšni temu namenjeni podporni skupini, se poigraš šole in izpraševanje s prijateljicami ali pa vadiš ustni nastop kar sama pred ogledalom. Ker se človek slej ko prej vsega privadi – tudi stresa v situaciji, ki ga najprej plaši, pa četudi tega le preigrava v svoji domišljiji,

  • krajni nemir telesa in duha je mogoče premagati tudi s kakšnimi vse bolj popularnimi vajami alternativnega sproščanja, meditacije, dihalnih in gibalnih tehnik, ki se jih je mogoče tako ali drugače kar hitro priučiti, menda pa pomaga celo delo s sanjami in nošnja talismanov, če ne že kar raznih kamnov ‘moči’ (čeprav pri slednjih že dolgo veš, da ne gre za kakšno hudo magijo, ampak za tvojo lastno moč avtosugestije: Če verjameš, pomaga!),

  • in čisto nazadnje: če je trema le prehuda, lahko v skrajnem primeru posežeš tudi po blažjih psihofarmakih. Če torej zares moraš, naj pride v poštev le kakšen persen ali še raje čajček iz psihotropne šentjanževke, ki je znana kot naravni sedativ in antidepresiv.
Zdaj bo pa šlo, a ne?

Za vsakega nekaj

Če boš še sama malce pobrskala naokoli, boš hitro videla, da se je strategij za obvladovanje stresa nabralo za eno, - že malce debelejšo - enciklopedijo, kar je spet dokaz, da - če so se ljudje toliko tega že domislili - v svojem trpljenju še zdaleč nisi osamljena

Strah pred tremo na koncu koncev poznajo celo tisti, ki na tem svetu veljajo za največje mojstre notranjega ravnovesja in harmonije – indijski modreci in jogiji! Med nasveti starodavne modrosti jogi je namreč najti tudi tole, neverjetno enostavno tehniko umirjanja živčkov pred izpiti (in ja, tudi v življenju mladih menihov pride vsake toliko čas, ko mojstri preverijo njihovo znanje ...):

“Dihanje skozi levo nosnico (tako da s prstom zapreš dotok zraka v desno), stimulira desno hemisfero in parasimpatični živčni sistem ter tako znižuje krvni pritisk in upočasnjuje srčni utrip.”

Strašno preprosto, ne?

Uf, katerega bi danes?

No, zdaj lahko pričakuješ, da si boš jutro pred testom glavo belila le še s tem, katerega od treh novih vonjev, ki jih ponujajo Rexona Teens dezodoranti v spreju in roll-onu, bi uporabila danes – no, ampak tu ti ne moremo več pomagati, saj je tvoja dilema več kot upravičena. Konec koncev so vsi trije vonji tako super!

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri