Oblikovalci in veliki kupci so na Philips Fashion Weeku iskali skupen jezik

Pred nekaj trenutki se je zaključila sredina okrogla miza Philips Fashion Weeka na temo 'Oblikovalci in veliki kupci. Kako najti skupen jezik?'

Oblikovalci in veliki kupci so na Philips Fashion Weeku iskali skupen jezik (foto: Aleš Pavletič) Aleš Pavletič
26. 10. 2011

Voditeljica Urša Jerkič je z udeleženci Okrogle mize, med njimi oblikovalko Alenko Globočnik, stilistko Barbaro Podlogar, oblikovalcem Matevžem Faganelom, direktorico Modiane Romano Kramar, voditeljico oddaje Ljubezen gre skozi želodec Valentino Smej Novak, urednico slovenske revije Elle Urško Božič, direktorjem Zavoda BIG Zmagom Novakom ter drugimi spregovorila o tem, kako najti skupno točko med oblikovalci ter velikimi kupci, o pomenu individualnega pristopa do kupcev, razlikah med slovenskim in tujim modnim trgom …

Gostje in modni strokovnjaki na temo

'Oblikovalci in veliki kupci. Kako najti skupen jezik?'

Direktorica Modiane (Maxi) Romana Kramar je dejala, da se ji zdi več kot dobra izkušnja za slovenske oblikovalce, da zadovoljijo potrebo kupca.

"Slovenija je majhna država. Pojavlja se skrb, da bi se zgodilo, da bi se npr. dve stranki znašli na neki prireditvi v isti večerni obleki. Ravno zato naše stranke težijo k individualnemu pristopu, ki avtomatsko zmanjša možnost, da bi se nekaj takšnega sploh zgodilo."

Modni oblikovalec Matevž Faganel, ki se je na Philips Fashion Weeku Slovenija predstavil včeraj in svoje kreacije z blagovno znamko m*faganel ponuja tudi v Maxi-ju, je izkušnje nekaj časa nabiral tudi v tujini.

"Imam nekaj velikih kupcev iz tujine, ki so me opazili na showroomih in kupujejo kar neposredno od mene. V Sloveniji imamo tudi direktne stike s kupci, saj s tem dobivaš smernice za nove kolekcije. Zadovoljen sem tudi z mediji, ki nas dizajnerje v Sloveniji zelo podpirajo."

Oblikovalka Alenka Globočnik, ki se bo danes predstavila z blagovno znamko Akultura je mnenja, da so slovenski kupci izredno razvajeni.

"Če mene npr. ni v trgovini, se stvari ne prodajajo. Želijo mene in celotno svetovanje. Dejansko gre tukaj za tisto dodano vrednost, da kupcu plasiraš, kar se da največ. Sama dvakrat letno dajem celotno kolekcijo v trgovino, delam pa tudi po naročilu, kar je pri Akulturi dodana vrednost, da se prilagodiš naročniku. Vsekakor na podlagi narejene kolekcije gradimo vse ostalo."

Stilistka Barbara Podlogar se je zadnje leto mudila v tujini, kjer je razlika med slovenskim in tujim trgom več kot očitna.

"Ko sem bila v tujini in videla, kakšni produkti nastajajo, me je bilo kar malo strah, ko sem se sama lotila izdelovanja oblek. Zadnje čase slovenske modne scene nisem veliko spremljala a se mi zdi, da je potrebno pri nas stvari še bolje razviti. Mislim, da bi se morali oblikovalci povezati v tim, da bi lahko bili močnejši - potrebovali bi menedžerja, asistente, proizvodnjo ... tako bi bil tudi končni produkt boljši in lepši.  Težko je primerjati vse to s tujino ampak mislim, da obstaja način, ki bi omogočal boljše in kvalitetno dodelane produkte."

Urednica slovenske izdaje revije Elle Urška Božič pa je že v uvodu podarila, da radi strani revije Elle namenjajo slovenskim kreatorjem.

"Pri nas je merilo kvaliteta in estetika. Elle brand je tudi brand, ki v tujini deluje povsem drugače kot pri nas. A vseeno imamo svoja kvalitetna merila ter pravila, ki se jih moramo držat. Vsekakor pa nas, ko je gre za vprašanje svežih kolekcij, zanimajo prve modne revije ... Prvi stik s kolekcijo pokaže veliko in je najbolj pomemben."

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri