Chanel Iman spregovorila o rasizmu v modi

6. 4. 2013
Chanel Iman (foto: Shutterstock)
Shutterstock

Temnopolta manekenka Chanel Iman, znana tudi kot Victorijin angelček, si je drznila spregovoriti o rasizmu v neizprosni modni industriji. Lepotica je krasila že na desetine naslovnic najbolj znanih revij na svetu, modne revije pa so zanjo nedostopne.

Do 22. leta se je temnopolta manekenka Chanel Iman pojavila na več deset naslovnicah modnih revij, med drugim tudi na naslovni strani ameriške verzije modne biblije Vogue, oglaševala je številne modne znamke, na modnih brveh pa je prelepo afroameriško manekenko, ki dela tudi za slovito znamko spodnjega perila Victoria's Secret, mogoče videti le redko.

Izključno belke

Razlog za to je rasizem, ki še vedno razjeda modno industrijo in o katerem je Chanel pogumno spregovorila v intervjuju za londonski časnik The Times.

"Nekajkrat so me na avdiciji zavrnili s pojasnilom, da že imajo eno dekle moje rase. Slišati kaj takšnega v današnjem času je zelo žalostno in ti vzame pogum," je povedala Iman in dodala, da posebne izdaje, kot je na primer italijanski Vogue, v katerem se pojavljajo izključno temnopolte manekenke, ne pomagajo.

"Takšna poslovna praksa nas samo postavlja v kategorije," trdi Chanel, ki meni, da je edina prava rešitev te težave v tem, da na modne brvi in v revije uvedejo različnost. "Angažiranje temnopoltih modelov bi moralo biti konstanta, ne pa izjema. Tako v Evropi kot v New Yorku je še vedno polno modnih revij, na katerih je mogoče videti izključno belke," poudarja.

Z njenimi besedami se strinja tudi modni fotograf Steven Meisel, ki snema kampanje za Valentina, Calvina Kleina, Louisa Vuittona, Prado ... Meisel pravi, da klienti redno zavračajo njegove predloge, da bi za velike posle najeli črnko.

"To upravičujejo z besedami, da črnke ne prodajajo oblek," pojasnjuje fotograf. James Scully, najbolj iskan direktor za avdicije, pa je v povezavi z rasizmom omenjal tudi konkretna imena. Diorja je na primer kritiziral zaradi ustaljene prakse, da za eno sezonsko revijo najame samo eno črnko.

Nelagodne avdicije

"Tega ne počnejo zato, ker bi menili, da je to pravilno, ampak zato, da jih ne napadajo. Manekenka Joan Smalls se pojavlja v Versacejevih reklamah, ne boste pa je videli na modnih revijah," pravi Scully. Po njegovem mnenju Raf Simons, novi kreativni direktor Diorja, ni prav nič boljši od njegovega predhodnika Johna Galliana, ki so ga odpustili zaradi žaljenja judov.

Na Diorjevih modnih revijah namreč nikoli ne nastopajo temnopolte manekenke, v zadnjem času pa so šli, kot trdi Scully, pri tej sloviti modni hiši celo tako daleč, da najemajo samo dekleta germanskega tipa, torej svetlih las, polti in oči.

"Na Diorjevih avdicijah me prevzema nelagodje, ker gledam samo belke. To me tako moti, da se ne morem osredotočiti na oblačila, ki jih bodo nosile," je še dodal modni strokovnjak.

Novo na Metroplay: Matej Zemljič o zakulisju snemanja, dojemanju igralstva in stvareh, ki mu pomenijo največ