Bi nosila srajco slovenskega oblikovalca? Postani del projekta Shirting!

1. 9. 2017

17. avgusta se je v okviru spremljevalnega programa 25. Bienala oblikovanja v Mestni galeriji v Ljubljani odprl prvi shirting info point – prostorska lokacija, ki ozavešča javnost o bolj odgovornem načinu oblačenja in kjer lahko uporabniki dostopajo do srajc slovenskih oblikovalcev.

Odprta bo do 17. septembra in sicer od torka do sobote med 16.00 in 19.00.

Na razpolago bo okoli trideseti unikatnih srajc domačih modnih oblikovalcev ter nekaj srajc londonskih oblikovalcev.

Shrting srajce so namenjene vsem in vsakomur, ki si želi shirting izkušnje. Vsak uporabnik izbere srajco, jo nosi/shirta deset dni in jo preda naslednjemu. 

Ena srajca, več uporabnikov; eno oblačilo, več izkušenj. Kako to zveni? Nenavadno? Zanimivo? Duhovito?

Naj vam predstavimo shirting, če prvič slišite zanj ...

Predstavljajte si, da imate pred seboj srajco. Srajca je iz kvalitetnega materiala, oblikoval jo je domači oblikovalec, izdelana je s pozornostjo v lokalnem okolju.

Če vam povemo, da ima srajca zgodovino, zgodbo … da je srajca prepotovala svet, nosili so jo ljudje, s katerimi se niste nikoli srečali in da je prestala kar nekaj pripetljajev – od magičnih, do tistih, ki so malce manj prijetni.

Če vas to še ni pritegnilo, si zamislite, da lahko vsake tri tedne dobite novo srajco? Mogoče se sliši nestvarno, vendar je povsem resnično – imenuje se shirting…

Moda je v konstantnem toku. Iz minute v minuto se razvija in spreminja. Modni trendi hitro zastarajo. Hote ali nehote smo s strani modne industrije potisnjeni v začaran krog nenehnega nakupovanja, ki ima za posledico ogromne količine odvrženih oblačil. shirting… je nastal kot alternativni odgovor na to stanje in preusmerja vrednote potrošniškega obnašanja. Oblačilo je preusmeril na potovanje od uporabnika do uporabnika in tako začel tkati mrežo drugačnih vrednot, bivanja in življenjskega sloga.

shirting… se je začel 2014 kot družbeno odgovoren modni projekt, ki bazira na počasni in socialno odgovorni modi. Danes, po osmih edicijah prerašča v model oblačenja, način življenjskega sloga in bivanja.

Kako sodeluješ?

1. Pogledaš in rezerviraš si srajco na sihrting.si.

2. Na shirting info pointu v Mestni galeriji v Ljubljani prevzameš srajco.

3. Uživaš v 10-dnevni izkušnji shirtanja in širiš idejo (fotografiraš se s srajco, fotko pa objaviš na družabnem omrečju).

4. Srečaš se z naslednjim uporabnikom in mu predaš oprano in zlikano srajco ali pa jo enostavno vrneš na shirting info point.

5. Izbereš naslednjo srajco in se podaš v novo shirting izkušnjo.

Do sedaj je v shirtingu… sodelovalo več kot 30 slovenskih oblikovalcev.

Projekt je prejel dve nagradi - nagrado za najboljši projekt spremljevalnega programa Bienala oblikovanja BIO50 :NOW in priznanje Društva oblikovalcev Slovenije za oblikovalski presežek.

Produktno izhodišče projekta je srajca, ki potuje od uporabnika do uporabnika in tako zabriše mejo lastništva in izključi pojem ”imeti”. V ospredje postavlja model delitve in sodelovanja, v katerem sodelujejo modni oblikovalci, drugi kreativci, uporabniki in podporniki.

S povezovanjem ustvarjajo skupnost, ki v domač, pa tudi širši prostor vnaša drugačen odnos do materialnih dobrin in okolja in predvsem do ljudi.

Srajca je vez med oblikovalcem in uporabnikom. Na kakšen način?

Oblikovalec oblikuje unikatno srajco, ki pristaja različnim tipom postav in velikostnih številk.

Kot prvi uporabnik nosi srajco oblikovalec sam. S tem se prične potovanje srajce. Vsak uporabnik nosi srajco poljubno število dni, največ pa tri tedne. Nato jo preda naslednjemu uporabniku, ki jo najkasneje po treh tednih nošenja preda naprej.

Tako se proces nošenja / shirtanja nadaljuje. Pri tem je ključnega pomena aktivno sodelovanje uporabnikov – shirtarjev.

Z aktivnim sodelovanjem oblikovalcev in uporabnikov ter podporo posameznikov in institucij predana ekipa štirih oblikovalcev – Lucija Jankovec, Neja Kaligaro, Elena Fajt in Dejan Krajnik - nadaljuje in širi idejo shirting.

Junija letos je odprla deveto shirting… edicijo in prvo edicijo, ki se je predstavila v tujini.

V okviru rezidence Ministrstva za kulturo so v Londonu izvedli prvi del shirting… London – Ljubljana.

V Londonu so predstavili srajce predhodnih edicij, ki so jih oblikovali slovenski oblikovalci: Almira Sadar, Nataša Peršuh, Nataša Hrupič, Ivan Rocco, Draž, pH15, theCollective, JSP, Elena Fajt, Maja Mehle, Urška Hvalica in ekipa shirting.

S tem so predstavili del slovenskega modnega oblikovanja Londonski publiki.

Obenem so vse srajce bile na voljo londonski javnosti za uporabo in izkušnjo. Na ta način so vzpostavili povezavo z lokalnim okoljem, obenem pa promovirali slovensko modno oblikovanje.

Ali vas še vedno mika nakup serijsko narejene srajce v veleblagovnici? Ali bi si rajši zagotovili čisto svojo edinstveno shirting… izkušnjo?

Nosi srajco, deli svojo zgodbo in postani akter sprememb!

Novo na Metroplay: Filip Flisar iskreno o obdobju, ko je končal kariero: "Bilo je težko …"