Strokovnjaki svetujejo: s to hrano boš ostala vitka čez poletje

Poletje je tu in z njim lažja hrana, a hkrati tudi kalorije v sladolednih poslasticah, koktejlih in hrani na piknikih kot so čevapčiči. Kaj pa svetujejo strokovnjaki za prehrano, da ješ to poletje in te bo ohranilo vitko?

Strokovnjaki svetujejo: s to hrano boš ostala vitka čez poletje (foto: Profimedia) Profimedia
16. 7. 2017

1. Zamrznjeno grozdje

Če si obsedena s sladoledom, potem imej v zamrzovalniku vedno zamrznjeno grozdje. Gre za popoln zamrznjen in sladek prigrizek, ki bo potešil tvoje apetite po kaloričnih bombah kot so sladoledne lučke. Vsebuje veliko C vitamina in antioksidantov, prav tako pa te bo zamrznjeno grozdje tudi prijetno ohladilno v poletni vročini.

2. Sveže jagodičevje

Ne bi bilo poletje, če v hladilniku ne bi imela banjice ali dve svežega jagodičevja.  Vsebuje dovolj vlaknin in antioksidantov, prav tako pa tudi vode, kar te bo zagotovo osvežilo. Lahko si ga zmiksaš v jutranji smuti, ali pa dodaš navadnemu ali grškemu jogurtu za dopoldansko malico.

3. Lubenica

Lubenica vsebuje veliko vode (92%), kar pomeni, da te bo dobro hidrirala in ima malo kalorij. Prav tako pa vsebuje veliko A, B in C vitamina, ki so pomembni za dobro delovanje imunskega sistema, zdravje kože in dobro prebavo. V rezine zapiči lesene palčke in imaš popolno sadno lučko!

4. Boljši koktejli

Seveda nisi mislila, da te bomo prisili, da boš jedla samo sadje, kajne? Seveda si privošči tudi osvežilni koktejl, ampak raje izberi manj sladke koktejle od margarite ali mojita in se odloči raje za koktejle, ki so mešani z navadno vodo z mehurčki.

5. Osvežilna solata s čičeriko

Če se ti v vročih dneh ne ljubi kuhati, potem si naredi dobro in osvežilno solato. Dodaj čičeriko, sveže paradižnike, kumare, rdečo čebulo in pokapaj z limoninim sokom. Ne samo, da je ta solata enostavna za naresti in slastna, prav tako vsebuje malo kalorij in veliko vlaknin, proteinov, vitamina A in C in kalija.

6. Proteinski napitki

Če se ti ne ljubi vžgati štedilnika ali pečice in v vročini prekladati loncev in ponev, potem so proteinski napitki prava rešitev zate. So enostavni za narediti, poleg tega pa slastni in osvežilni. Proteinski prašek lahko dodaš v jutranji smuti, v katerega lahko daš nekaj sadja in pa zelenjave kot je špinača, avokado in zdrave maščobe kot so chia semena in arašidovo maslo.

7. Kokosova voda

Poleti je zelo pomembno, da ostaneš dovolj hidrirana, še posebno, če športaš. Pozabi na sladke športne pijače in raje pij kokosovo vodo. Polna je elektrolitov, ki jih po vadbi moraš nadomestiti in je popolna za odžejati.

8. Zelena listnata zelenjava

Sveža zelenjava je popolna za poletje, ko telo skoraj zahteva bolj lahko hrano. Za kosilo si torej naredi zeleno solato, ki te bo prav tako dobro nasitila in je polna vitaminov in mineralov. Lahko si jo zmiksaš tudi v jutranjemu smutiju.

9. File lososa

Vsake toliko zamenjaj burgerje za file lososa in si ga pripravi na žaru. Poln z omega 3 maščobnimi kislinami je zelo zdrava izbira, ki dobro deluje na zdravje tvojih možganov in zmanjša možnost za bolezni srca. Bogat je tudi z B vitaminom, kalijem, selenom, ki pomagajo pri zdravih kosteh in zmanjšujejo tveganje za raka.

10. Pesa

Zamenjaj svojo najljubšo solato s solato iz pese. Vsebuje malo kalorij in veliko hranil, vključno z manganom in folatom, ki sta še posebno koristna za športnike. Popoln obrok za po vadbi!

11. Škampi

Poletje je odličen razlog, da začneš jesti več morske hrane. Škampi so odlična izbira, saj jih lahko jemo kot samostojno jed, dodajamo v različne testeninske jedi, solate, poleg tega pa vsebujejo veliko proteinov.

12. Kumare

Tako kot lubenica, je tudi kumara bogata z vodo, ki nas hidrira. Prav tako pa so kumare tudi izredno osvežilna izbira. Lahko jih narežeš, samo malo posoliš in pokapaš z limonimi sokom, pa že imaš slasten prigrizek. Ali pa dodaš malce grškega jogurta in dobiš okusno solato, polno vlaknin.

13. Avokado

Ne bi bilo poletja brez velike sklede guacamole omake. So odličen vir kalija, vlaknin, folata in vitamina C in so popoln poletni prigrizek. Lahko jih daš v jutranji smuti, ali pa avokado zmečkaš in ga poješ na toastu, prav tako se odlično podajo k mesu in so božanski v solati!

14. Bučke

Zamenjaj testenine s testeninami iz bučk - narediš jih sama in to povsem z lahkoto! Bučke so hrana, ki hidrira in je polna antioksidantov. Če jih olupiš s spiralo, dobiš bučkine testenine, ki so odlična alternativa kuhanim špagetom.

15. Domač bananin sladoled

Banane nareži in daj v zamrzovalnik, nato pa jih zmiksaj in dobila boš fake sladoled, ki pa bo okusen kot pravi. In banane bodo kar naenkrat iz dolgočasnega sadja postale slastna sladica.

16. Jogurt

Super nadomestilo za sladoled je tudi navadni jogurt ali grški jogurt, ki mu lahko dodaš nekaj ovsenih kosmičev in svežega sadja, pa že imaš popoln poletni osvežilni prigrizek!

17.  Češnjevi paradižniki

Solata iz sladkih češnjevih paradižnikov je za poleti kot naročena! Vsebujejo veliko antioksidantov, ki pomagajo preprečiti prostim radikalom, da poškodujejo celice.

18. Breskve

Če želiš dodaten vir vitamina C, kalija in vlaknin, potem izberi breskve. Za osvežilno noto dodaj malce metinih lističev in grškega jogurta, pa imaš popolno poletno malico.

19. Koruzni storži

Še malo, in lahko jih bomo pekli. Vsebujejo polno vlaknin, vitamina B, antioksidantov ter drugih mineralov in vitaminov, zato si s prijatelji večkrat privošči posedanje ob ognju in pečenje koruze.

20. Kislo zelje

Sinonim dobrega zdravja. Deluje protivnetno, ima visoko vsebnost vlaknin, bogat je z vitamini A, C, K in B. Poleg tega pa je še odličen vir beljakovin in železa. Ne pozabi ga torej na letošnjih piknikih!

Pripravila: Tjaša Kokalj Jerala
Vir: The List

PREBERI ŠE: Recept: pesini njoki s pestom in vegi parmezanom (zdravo in okusno) in Želiš pospešiti izgubo maščobe? Poskusi čaj iz TE sestavine!

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri