Spite kot Trnuljčica — Skrivnosti lepotnega spanja

“Golden Slumbers Fill your Eyes, Smiles awake you when you rise.”

“Zlat zaspanček naj ti zleze v oči, nasmeh je tisto, kar te zjutraj zbudi.”

Beatles

30. 5. 2002

Spanje je krepčilo za telo in duha. Tako si naberemo novih moči, da premagujemo težave in prenašamo težo dneva. Od tega, kakšno je spanje, je odvisen tudi naš videz. Ko telo počiva, naj počiva sproščeno in umirjeno. Zato zanj poskrbimo z vsemi močmi, saj vedno več ljudi trpi za nespečnostjo, kar povzroča slabljenje organizma in psihično nestabilnost.

Bolj trden, zdrav in krepčilen spanec si lahko pričaramo z marsičim – čajem, uspavankami, pomirjajočo glasbo, zdravim ležiščem, vlago v zraku, dišečimi blazinami, ionizatorji zraka in tudi sanjskimi kremami. Zbudimo se sveže kot jutranja rosa, koža pa naj nam žari kot sonce in zlahka bomo prebrodile dan in se veselile novih sanj.

Energetska polja

Zaradi različnih izvorov energije (električnih vtičnic, televizijskih sprejemnikov, mobilnih telefonov, računalnikov …) je zrak nasičen s pozitivnimi ioni, kar negativno vpliva na organizem in med drugim povzroča motnje pri spanju. Za to poskrbijo ionizatorji zraka, ki obstajajo tudi v naravni obliki – kamenih soleh, iz katerih predvsem na Poljskem izdelujejo lične, predvsem pa zdrave svetilke, ki ustvarjajo negativne ione.

Podoben učinek imajo tudi steklene krogle z znakom “Magic life”, patentiranega in izdelanega v Sloveniji po načelih izoterike. Krogla zmanjšuje in koncentrira, “vleče nase”, vplive sevanja iz okolja. Že stari Indijanci so poznali tako imenovane lovilce sanj (“catch dreamer”), na poseben način pletene mreže z vpletenimi poldragimi kamni, ki imajo pozitivne pomirjevalne učinke, okrašeni pa so z raznobarvnimi peresi ptic.

Mreža spreminja energijo in nas varuje pred morastimi, slabimi sanjami. Indijanci so dobro poznali energije in magijo, zato ne mislite, da so si to gladko izmislili. V ezoteričnih trgovinah jih dobite tudi pri nas.

Ni vsaka postelja zdrava postelja

Pri nakupu postelje večinoma damo največ denarja za okvir, preostali denar gre za preprost jogi. Danes lahko žimnice izbiramo po trdoti in različnih polnilih. In kaj je po mnenju strokovnjakov najbolj zdrava postelja?

V prvih devetih mesecih življenja ste lebdele v varnem, prijetnem okolju vodne posteljice. To vam zagotavlja tudi vodna postelja. Pa še pršic se boste znebile. Samo pomislite, koliko teh po- šasti gomazi po vas sleherno noč. Na vodni postelji se ne boste več zbujale polomljene, želele si boste celo, da bi noč prišla čim prej.

Ne morete zaspati?

Najnovejše raziskave kažejo, da v Evropi trpi za nespečnostjo že okoli 70 odstotkov odraslih. Če se že rešite zunanjih vplivov in je vaša spalnica temna, mirna in primerno vlažna, je vzrok najbrž prehitro, stresno življenje. Ne moremo vam svetovati, da pustite službo in se ležerno prepustite brezdelju, lahko pa vam svetujemo, kako se sprostiti in umiriti, da prijetno zaspite.

Lahko si kupite aromatizirano blazino, napolnjeno s piro ali z ajdo. Blagi izvlečki pomirjajočih rastlinic vas bodo popeljali v krepčilni spanec. Če imate raje puhaste blazine, pa si privoščite vsaj aromatično oljno me- šanico Origin sleep perchance to dream Pillow Mist ali pa na blazino kanite eno do dve kapljici eteričnega olja sivke, kovačnika ali grenke pomaranče.

Če se bojite, da tudi to ne bo zaleglo, in če vas vedno zebe, si skuhajte topel čaj kamilice, mete ali lipovega cvetja. Sodite med tiste s težkimi nogami, ki vas komaj nosijo do večera? Po kopeli si vzemite še pet minut za noge in si jih dodobra zdrgnite z L`Occitanovim negovalnim pilingom s karitejevim maslom, ki kožo neguje in preprečuje nastajanje otiščancev.

Ker imamo na stopalih največ refleksnih točk, si za blažilni sproščujoč učinek utrujenih in bolečih nog zmasirajte stopala še z L`Occitanovo kremo za utrujene noge in verjemite, da boste zaspale kot mucek, vaše noge pa bodo lažje kos obremenitvam dneva.

Hrana, ki nas zaziblje v globok spanec

Le med spanjem se sprošča tudi rastni hormon, s katerim prejme celotno telo beljakovine, ki pomagajo graditi in obnavljati celice. Motnje spanja lahko povzroči tudi težko prebavljiva hrana, zato ni vseeno, kaj zaužijete ob koncu dneva. Nasičene maščobne kisline, ki jih najdemo v rdečem mesu in polnomastnih mlečnih proizvodih, organizem prebavlja zelo dolgo.

Za večerjo jih raje zamenjajte z ribami, rižem, zelenjavo in solatami. Za hitrejšo prebavo pa popijte skodelico metinega čaja. S tem pa še zdaleč nismo zajeli vseh “motilcev” dobrega spanca. Tiramin je aminokislina, ki spodbuja tvorbo adrenalina in ga najdemo ne samo v kavi, alkoholu, slanini in klobasah, temveč tudi v povsem nedolžni zelenjavi, denimo paradižniku, jajčevcih, bučkah, krompirju in špinači.

Tudi minerala kalcij in magnezij sodita med nagajive škrate. Če nista v ravnovesju, bosta nergala vso noč. Pomirimo jih lahko z brstičnim ohrovtom, cvetačo, piščancem, lososom, grahom in brokolijem. Za trdno spanje si lahko privoščite še fige, dateljne, tunino, banane ali polnozrnate krekerje.

Uspavalna telovadba

To ne pomeni, da od dolgega časa zaspimo. Njen sproščujoč učinek vam bo pomagal, da boste pregnale bremena in zaspale pomirjene same s seboj. Pilates je najnovejša tehnika (Media Terra fitnes studio), ki detoksicira, pomirja, poveča gibljivost in dopolnjuje srčno-žilni sistem. Temelji na tehniki dihanja, kar pa poznamo tudi pri treningih joge in body balanceu.

Zakaj nam je mama pela uspavanke?

Njen glas nas je pomirjal, nam dajal občutek varnosti in nas tako zazibal v blaženo spanje. Potem smo odrasle, nekatere same postale mamice in nihče več nam ne poje uspavank. Zato pa si lahko zavrtimo glasbo, ki nas bo pomirila ali pa napolnila z domišljijo za lepše sanje, prav tako pomembne za kakovost spanja.

Da ne boste preveč razmišljale, sezite po eni izmed kaset s šumenjem morja, škrebljanja dežnih kapelj ali zavijanjem vetrov, in nespečnost bo odpihnilo skozi okno. Za tiste v stresu, ki se še v postelji ne morete otresti obremenjajočih misli, je najbolje, da si zavrtite kaseto dr. Toneta Pogačnika Sprostitev. Avtosugestivni program za pomirjanje in sproščanje dokazuje, da boste naslednji dan dosegle večjo koncentracijo pri delu in študiju.

Sanjske kreme za svežo kožo

Čeprav se že dober spanec pozna na obrazu, je zvečer čas, da kožo obnovite in ji vrnete vse, najbolj potrebuje. Znanstvene raziskave so potrdile, da se koža ponoči med počitkom aktivno obnavlja in rekonstruira. Za to poskrbijo sestavine, ki stimulirajo cirkulacijo in regeneracijo. Na klinikah proti opeklinam na primer paciente uspavajo, da bi se njihova koža hitreje regenerirala.

Koncentracijo vlage bo povečala krema Hydra age + maska Hydra cream Christiana Bretona, ki kožo hkrati tudi učvrsti in pomiri.

Za razstrupljevalni učinek in pospeševanje mikrocirkulacije poskrbi z globinsko nego Vichyeva krema LiftActiv Nuit. Koža tako postane odpornejš a, prožnejša in bolj gladka, vonj jasmina in šmarnice pa sprošča in pomirja.

Krema Elizabeth Arden Good Night`s Sleep Restoring ima nalogo vlažilca, hkrati pa kožo pomirja in blaži z izvlečki polinezijskega poprovca, grenke pomaranče, hmelja, sivke in luštreka. Vlaži s trehalozo, maslom ši in alojo. In krepi z vitaminom E, ženšenom, oljem svetlina in semen borage.

Nivejina nočna krema Visage proti staranju s koencimoma Q10 in R, ki kožo obnavljata v zgornjih plasteh in aktivirata delovanje celic.

Pomlajevalna krema znamke Phyitomer je namenjena mlajšim, nekako od 25. leta dalje, deluje pa na osnovi izvirne otoške vode Marine, bogate z minerali, ki koži omogočajo zaviranje staranja, krepitev elastina in kalogena.

Sodite med deloholičarke ali neumorne žurerke? Če že ne sebi, potem vsaj koži privoš čite dovolj spanja, pa čeprav le s pomočjo kreme iz stekleničke. Uporabite Guerlainov Issima Midnight Secret Late Night Special Treatment. Kljub temu da boste spale le nekaj ur, vam bo povrnil svežino, koži pa sijaj in čvrstost. Ne priporočamo pa vam vsakodnevne uporabe kreme.

In še za tiste, ki se zvrnete v posteljo po prežurirani noči, polni cigaret in alkohola: Guerlainov Issima Midnight Star Extraordinary Radiance Treatment s takojšnjim delovanjem. Klub mačku lahko vsaj na prvi pogled skrijete znake utrujenosti. Enkraten odmerek bo kožo obnovil in odpravil znake škode, ki so jo povzročili slab zrak, cigarete in alkohol.

Ariana Vetrovec

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri