Ponesrečene lepotne izkušnje

30. 10. 2008

Si že kdaj stopila iz lepotnega salona in zadrževala solze ali si bila celo objokana, ker so iz tebe namesto lepotice naredili pošast? Da ti bodo solze v prihodnje prihranjene, upoštevaj nekaj zlata vrednih nasvetov.

En sam listič

“Ker moja kozmetičarka ni imela časa, sem šla na depilacijo v drug salon. Mlada gospodična mi je dlake do kolen populila na nadvse nenavaden način – nogo mi je namazala z voskom, jo položila na svojo ramo, da sem se počutila kot pri ginekologinji, nato pa za eno nogo porabila le en depilacijski listič. Še zdaj mi je žal, da ji nisem rekla, da uporabi še kakšnega, saj mi je proti koncu, ko je bil listič že poln voska in kocin, dlake le potrgala, zaradi česar so se mi raščale pod kožo. Naslednjič zagotovo ne bom več tiho!” - Maša

Na brazilsko po mozoljčke

“Na brazilsko depilacijo sem šla prvič in zadnjič. Na depilaciji je bilo vse v redu, še bolelo me ni tako, kot sem si predstavljala, da bo, naslednji dan pa cel hudič! Koža se mi je vnela – mozolj pri mozolju, rdečica … Namesto da bi naokrog paradirala v tangicah, sem se skrila v boksarice. Ko se je stanje umirilo, so mi dlake začele poganjati tako čudno, da me je na trenutke že resno skrbelo, ali mi bodo na določenih delih sploh še kdaj zrasle?! Čez britvico je ni.” - Martina

Kljub dolgoletnemu zaupanju

Voditeljica prireditev Anja K. Tomažin se je z neprijetnimi izkušnjami srečala že večkrat, najbolj pa jo je šokiralo, ko so pri opravljanju storitve zatajili ljudje, ki jim je zaupala.

“Po petih letih prekrasnega sodelovanja sem prišla iz frizerskega salona kot oskubljena kokoš in se tja nikoli več vrnila,” je Anja zaupala izkušnjo s frizerjem, v slabo voljo pa jo je spravila tudi poznana kozmetičarka.

“Vprašala me je, ali mi lahko oblikuje obrvi, pa sem ji rekla, da lahko. In to je naredila kot osnovnošolka.”

Zlat nasvet:

Iz takšnih izkušenj se je Anja naučila, da mora vedno povedati, kakšen rezultat si želi. “Med postopkom se pogovarjam in sprašujem, kaj bodo delali, zato gre težje kaj narobe,” saj skozi pogovor pravočasno ugotovi, ali je z osebo, od katere je odvisna njena zunanja podoba, enakih misli. “Če je škoda storjena, ne skrivam jeze in iskreno povem, da nisem zadovoljna,” je dejala Anja.

V modricah

“Doma sem poskušala z voskanjem intimnega predela in nog s trakovi, ki so pripravljeni za uporabo. Začela sem na bikini predelu. Napaka! Odstranjevanje je bilo sicer precej uspešno, ampak v kopalke si nisem upala, ker sem imela povsod modrice, saj imam precej občutljivo kožo. Čez dva dni sem šla v toplice in bila sem deležna precej pozornosti, saj so bile modrice na res neprimernih mestih. Od takrat trakov ne uporabljam več.” - *-QueenBitch*

K frizerju brez idej

“Ko sem bila mlajša, me je frizerka vprašala, kakšno pričesko bi imela, pa niti nisem vedela, želela sem si samo spremembo. Ko mi je povedala, da bo malo skrajšala in naredila obliko, sem se strinjala. Na koncu sem imela čisto kratke in skodrane lase ... Obupno!” - Račka

Zlat nasvet:

Frizer ne more brati tvojih misli, zato mu daj natančna navodila. Povej, kaj si želiš, lahko mu tudi pokažeš sliko iz revije, in ga povprašaj, ali je takšna pričeska sploh primerna za tvojo obliko obraza.

Alergična reakcija

“Enkrat sem si depilirala podpazduhe in depilacijske kreme nisem preizkusila na podlahti, kot je pisalo v navodilih, zato sem še nekaj časa naokrog hodila z rdečimi in zatečenimi podpazduhami.” - Fun

Zlat nasvet:

Vedno natančno preberi in upoštevaj navodila proizvajalca izdelka!

Povsem neprimerno

“Pred dvema letoma sem se šla postrič k dragemu frizerju, ki me je postrigel na paža. V salonu je bila pričeska super, ko pa sem si doma umila lase, je nastala katastrofa. Nisem imela likalnika, da bi si lase zravnala, zato so se mi spredaj čisto nakodrali.” - Vermilion

Zlat Nasvet:

Obvezno povej frizerju, koliko časa dnevno si pripravljena posvetiti urejanju pričeske in kakšne pripomočke za oblikovanje las imaš doma – to je zanj izjemno pomemben podatek.

Odšla iz salona

“Gelirane nohte sem šla uredit na novo, ker sem imela narastek, in ženska, ki mi jih je delala, je kar pilila in pilila, čeprav me je vsak noht bolel. Če ne bi rok potegnila k sebi in že stotič ponovila, da me boli, bi še kar pilila. Vstala sem in odšla ter se nikoli več vrnila. Poiskala sem utrjevalnik in poskrbela za svoje nohtke, ki so potrebovali več kot pol leta, da so prišli k sebi.” - Sanjavi hudiček

Če je treba, tečnari

Igralka Barbara Cerar, ki v svoji karieri ni imela slabih izkušenj, razen kakšno neposrečeno ličenje, ti svetuje naslednje:

“Ko ti med postopkom kaj ni všeč, to povej. Raje bodi sitna, kot pa da bi bilo potem prepozno. Saj tudi tisti, ki skrbijo zate, radi vidijo, da poveš svoje želje. Bodi samozavestna, saj boš navsezadnje ti plačala storitev.”

Posneta koža

Pevka Manca Špik je imela neprijetno izkušnjo pred pomembnim nastopom.

“Že šest let dlačice odstranjujem z voskom in samo enkrat se mi je zgodilo, da sem bila razočarana. Odločila sem se, da si odstranim brčice in nekaj dlačic na bradi, končalo pa se je tako, da so mi posneli kožo pri ustnici. Ker sem salon obiskala prvič, sem bila malo skeptična, ampak se mi je mudilo. Ko so mi odstranili vosek, je malo zaskelelo, potem pa je koža nad ustnico postajala vedno bolj rdeča in pojavila se je krasta.”

Zlat nasvet:

“Od takrat ne hodim več na depilacijo s trakovi, ampak samo z voskom, ki se strdi in populi čisto vse dlačice,” je dejala Manca, ki ti polaga na srce, da za takšne posege izbereš preizkušen kozmetični salon:

“Pojdi v takšnega, ki ga hvalijo in v katerem preverjeno opravljajo kakovostne storitve – tudi če je malce dražji.”

Strokovni nasvet

Kaj storiti?

Če je storitev opravljena nepravilno, kot potrošnica lahko od izvajalca storitve zahtevaš:

  • odpravo pomanjkljivosti,
  • vrnitev dela plačanega zneska v sorazmerju s pomanjkljivostjo,
  • novično opravo storitve ali pa
  • vračilo plačanega zneska.

Če izvajalec zavrne tvojo zahtevo? Pristojni tržni inšpektorat lahko na potrošnikov predlog izda odločbo, s katero podjetju odredi, naj ugodi zahtevi potrošnika.

Če med izvajalcem storitve in potrošnikom obstaja spor o napaki, pa je treba obstoj napake dokazovati z izvedeniškim mnenjem. Opozoriti je treba, da tržni inšpektorat ne more odločati o potrošnikovi zahtevi po zmanjšanju kupnine.

Je prijava na zvezo potrošnikov smiselna? Zveza potrošnikov Slovenije kot nevladna organizacija nima pristojnosti za ukrepanje, zato se morajo potrošniki, ki jim z izvajalcem storitve ne uspe razrešiti reklamacije sporazumno, obrniti na pristojne inšpekcijske organe oziroma sprožiti sodne postopke.

Zveza potrošnikov Slovenije lahko v takih primerih pri izvajalcu storitve le posreduje za svoje člane in poskuša doseči sporazumno razrešitev primera.

Tea Žnidaršič, Svetovalka pravne pisarne Zveze potrošnikov Slovenije

Metka Pravst