Lepa s pokončno držo

Iz trgovine se vrneš s popolnoma novo oblekico, v kateri je bila lutka v vitrini videti popolna. Ko jo pred domačim ogledalom oblečeš, pa ta kos blaga kar visi na tebi … S pokončno držo se ti to ne bo zgodilo!

13. 8. 2007

Vzroki slabe telesne drže?

Vsakdanji opravki:

Mnogo ljudi ima težave z držo, saj nas vsakdanji način življenja sili v opravila, za katera mora biti naše telo nagnjeno naprej – celodnevno delo za pisalno mizo, branje, kuhanje, uživanje slastnih obrokov, pogovor ob kavi preko mize …

Mišično neravnovesje:

Tudi neenako razvite mišice v telesu lahko povzročijo porušenje lepe drže. Predvsem dolgotrajno vztrajanje v določenem položaju lahko privede do mišičnega neravnotežja, saj se določene mišice razvadijo in nehajo opravljati svojo funkcijo.

Stvar navade:

Če imaš slabo držo že dlje časa, potem se je telo nanjo povsem navadilo in bo pravilno držo zaznavalo kot nenaravno in neprijetno. Čeprav je navade težko spreminjati, ni nemogoče, zato se potrudi!

Posledica čustvenega pretresa:

Skrušena drža je lahko tudi posledica čustvenih težav posameznika, zato jih je treba sprva razrešiti in se nato lotiti pokončne drže.

Pravilna drža

Naj nekdo preveri pravilnost tvoje telesne drže tako, da te opazuje od strani in nato še od spredaj.

Od strani: Sredina glave, ramena in boki morajo ležati na isti liniji vzdolž telesa. Ob tem pa se pojavijo tri krivine – prva navznoter v vratnem predelu, druga navzven v prsnem predelu in tretja navznoter v križnem predelu. Če je katera od teh treh krivin močno usločena ali pa bolj ploska, je tvoja hrbtenica nepravilne S oblike.

Od spredaj: Navidezna linija se v tej postavitvi vleče od tvojega nosu, preko popka do vmesnega prostora med stopali, pri čemer morajo biti ramena in boki v vzporedni liniji. Če je v tem primeru eden od bokov ali ramen višji od drugega, imaš morda skoliozo – ukrivljenost hrbtenice v stran. V tem primeru obišči osebnega zdravnika, ki te bo napotil na pregled k specialistu.

Zakaj se izplača stati vzravnano?

S pokončno držo telesa lahko hitro 'izgubiš' kakšen kilogramček. No, pravzaprav v resnici ne izgubiš niti kančka maščobnega tkiva, si pa s pokončno držo pričaraš boljši zunanji videz. Izplača se potruditi še zaradi dveh razlogov.

Ko imaš dvignjen prsni koš in ramena potisnjena nazaj, je tvoje oprsje videti bujnejše, v trenutku pa si videti tudi za nekaj centimetrov višje. Ker pri tem projektu sodelujejo tudi trebušne in hrbtne mišice, dolgotrajno postajajo bolj čvrste in napete. Nato pa le še zavestno napneš mišice zadnjice in videti boš odlično!

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri