Iskreno o lepotnih izdelkih

Bi rada vedela, kaj najbolj škodi tvoji koži, ali naravne sestavine resnično učinkujejo, kaj so najpogostejše napake pri ličenju in kateri so najpogostejši lepotni miti?

31. 7. 2014

Odgovore sta nam v Münchnu v okviru svoje evropske turneje ekskluzivno zaupala Paula Begoun, ameriška pisateljica, oklicana kozmetična policistka in ustanoviteljica znamke Paula's Choice, ki je na voljo tudi pri nas (www.paulaschoice.si), ter njena desna roka Bryan Barron.

Paula je v 20 letih, odkar je napisala svoji prvi knjigi o kozmetični industriji z naslovom Don't go to the Cosmetics Counter without me (trenutno je na policah že deveta, precej dopolnjena izdaja) in Blue Eyeshadow should be illegal, z ekipo preizkuševalcev in strokovnjakov pregledala in preučila na tisoče lepotnih izdelkov. Na njeni spletni strani beautypedia.com tako najdeš iskrene ocene več kot 250 kozmetičnih linij, ki so tedensko dopolnjene, prav tako pa so tam številni članki o negi in sestavinah izdelkov. Ker je imela tudi sama težave z aknami, se je odločila, da razišče sestavine, ki na koži dobro delujejo, in preizkusi, kateri izdelki so dobri za kožo in kateri ne.

1. Kakšni so bili vaši začetki, je bilo težko ustanoviti svojo znamko izdelkov?

Paula: Niso bili težki, ker nisem imela tako visokih ciljev, da bi imela tako veliko podjetje. Tega si nisem nikoli želela, to je zame kar ogromno. Na neki način je bilo lahko, ker sem bila na internetu, hkrati takrat nihče ni vedel, kaj je to internet, ker beseda sploh še ni obstajala, ampak je bilo enostavno. Vedela sem veliko o kozmetičnih podjetjih, izdala svojo knjigo, poznala sestavine. Teže je postalo šele, ko smo se razširili in so postale raziskave obsežnejše, merila vedno bolj stroga. Začetki so bilo enostavni, še posebno ko sem napisala prvo knjigo in je ni želel nihče objaviti, zato sem jo izdala v samozaložništvu.

2. Kako ste dosegli zaupanje svojih bralcev in javnosti?

Paula: Nikoli nisem doživela popolnega zaupanja, na internetu ne smete verjeti polovici, kar preberete. Zaupanje je pogojeno z našo konsistenco, nikoli ne odstopamo od našega početja, naši izdelki so konsistentni, prav tako raziskave. Tako kot pri vsakem razmerju je zanesljivost tisto, kar zgradi zaupanje.

3. Kako so se na vaše kritike in ocene sprva odzvale kozmetične znamke?

Paula: To je bilo malce drugače, čeprav ni bilo tako zahtevno, kot ljudje mislijo. Moja prva knjiga je bila precej manj obsežna, imela je okoli 200 strani. Nekatere kozmetične hiše so pošiljale jezna pisma in e-pošto, ampak tega ni bilo veliko. Vedno smo se na pisma odzvali in pojasnili, zakaj smo napisali kritiko, in predstavili raziskave in jih pozvali, da nam pošljejo svoje raziskave. Nikoli jih niso. Spremenili smo nekatere naše raziskave, saj v devetdesetih nihče ni poznal antioksidantov ali poznal sončno zaščito.

4. So vas kozmetične znamke morda povabile k sodelovanju?

Paula: Le peščica, večinoma nas ignorirajo, kar je prav tako dobro.

5. Kaj pa podkupile, da jim ne bi dali slabe ocene?

Paula: Le zakaj me nihče nikoli ne podkupi, podkupujejo druge ljudi, dajejo darila lepotnim novinarjem. Jaz nikoli ne dobim ničesar! (glasen smeh)

Bryan: Do zdaj bi pričakoval vsaj potovanje okoli sveta.

Paula: Jaz bi imela le torbico Louis Vuitton, je to tako težko? (smeh) Ne, nikoli nas niso.

6. Ali so kozmetične znamke zaradi razvitejše tehnologije bolj pozorne na sestavine kot pred leti?

Paula: Odvisno od znamke in izdelka. Mislim, da je zdaj na trgu celo več lepotnih izdelkov, ki so v lončku [kar je po njenem mnenju zelo slabo] kot kdajkoli prej. Ženske mislijo, da je to več vredno, zato lahko kozmetične znamke zasolijo cene. Veliko slabih sestavin vključujejo tudi tako imenovani naravni in organski izdelki.

Bryan: V Ameriki se izboljšuje stanje na področju sončnih krem, vendar ne vem, ali je to zaradi boljše ozaveščenosti znamk ali zaradi novih pravil. Pri nas je težko najti kremo za sončenje z zaščitnim faktorjem, nižjim kot 15.

Paula: V Evropi je glavni problem, da ne uporabljate dnevnih izdelkov s sončno zaščito. Imate precej dobre sestavine in sintetične UV-filtre, ki so pri nas prepovedani. Pri vas je prav tako dovoljen nizek ZF, kar je grozljivo.

7. Katere so prednosti dražjih izdelkov, če sploh so?

Paula: Ni veliko prednosti, morda le pri ličilih. Nekaj znamk je, ki prav vsakič ustvarijo kakovosten in dober izdelek, kot na primer Armani, ki pa ima vratolomno visoke cene. Kakovost pri izdelkih za ličenje je sicer danes precejšnja.

8. Kaj pa dragi izdelki in prestižne sestavine, kot sta kaviar in zlato.

Paula: Zlata ni najbolje nanašati na obraz, ker lahko povzroči reakcije, hkrati pa včasih niti ne gre za zlato, ampak le za pozlačene lističe. Kaviar nima nobenih posebnih lastnosti, ne vsebuje antioksidantov in ne vidim razloga, zakaj bi ga uporabljali na obrazu.

Bryan: V Ameriki je priljubljena uporaba kaviarja tudi v izdelkih za lase proti staranju.

Paula: To pa je čista neumnost, lasje so mrtve celice in jih ne morete oživiti.

9. Kako prehrana vpliva na kožo?

Paula: Če imaš težave z alergijami na določeno hrano, kot na primer gluten, se bo ta delno poznala tudi na koži. Obstajajo ljudje, ki dobijo akne in reakcije zaradi oreščkov, školjk in podobnega. Kar se tiče staranja, pa je znano najboljša protivnetna dieta, ki vključuje velike količine antioksidantov, maščobne kisline omega 3 in omega 6. Zadnja je najboljša za boj proti poškodbam iz okolja. Raziskave kažejo, da se ljudem, ki se odpovedo mleko in glutenu, oreščkom, aknasto stanje kože izboljša, vendar to ni vzrok aken. Morda je to vzrok tvojih aken, da povzročijo slabšanje, pa ni univerzalna resnica.

10. Doma narejeni lepotni izdelki – da ali ne?

Paula: V hladilniku ni ničesar, kar bi nadomestilo negovalne izdelke. Kar koža potrebuje, ne moreš nadomestiti s hrano, saj koža nima prebavnega trakta in ne more predelati hrane. Veliko hrane pa lahko kožo celo razdraži, kot so limone, ingver in med. Med je sladkor in sladkor je slab za kožo.

Bryan: Edino, kar lahko vsake toliko uporabiš, ko imaš obdobje bolj izsušene kože, je olivno olje. Ko je tvoja koža izredno suha in jo lahko zmešaš s svojo običajno kremo.

11. Drži, da lahko ličila škodujejo koži?

Paula: Ne, ne obstajajo nikakršne raziskave, ki bi to potrjevale. Ličila so ustvarjena, da ostanejo na površini, in ne gredo v globlje plasti kože. Nekaj škode bi lahko morda naredila ličila, če jih ne bi odstranjevali ali v celoti odstranili z obraza.

12. Najpogostejše napake, ki jih ženske delajo pri ličenju?

Bryan: Izbira napačnega odtenka pudra, najpogosteje pretemnega, bi bila kar najpogostejša. Če ženska zgreši pri odtenku, je tudi vse drugo videti zgrešeno, nastane nekakšen učinek domin. Pa uporaba izdelkov za prekrivanje kožnih nepravilnosti, namesto da bi te poskušali rešiti. Smisel ličenja je v poudarjanju lepe kože.

Paula: Pretiran nanos rdečila in preveč pudra. Menim tudi, da bi morala vsaka ženska preveriti make up pred povečevalnim ogledalom, preden zapusti hišo, kajti čez dan so vse morebitne napake še bolj vidne, in ne glede na to, kako dober je vaš vid, vam lahko kaj uide, zato je povečevalno ogledalo nujno, čeprav je lahko pogled vanj prav strašljiv.

Bryan: Potem pa je tu še spanje z ličili.

Paula: Sama to še vedno počnem. [smeh] Prav smešno je, ker se zavedam in si rečem: "Saj bom vstala in si ga očistila." In zaspim nazaj, zjutraj pa se zbudim v oblačilih. Češ, če sem v oblačilih, to pomeni, da bom še vstala. In potem si zjutraj rečem: "Presneto, spet sem to naredila!"

13. Katere so najpogostejše ženske zmote o kozmetiki in kozmetičnih izdelkih?

Paula: Mislijo, da je dražje boljše, da je naravno boljše, ne uporabljajo UV-zaščite – ne le ker se bojijo UV-filtrov, ampak mislijo, da to ni potrebno in da bo njihova krema 'proti gubam' rešila vse težave.

Bryan: Mislim, da je velik problem to, da uporabljajo, kar jim je všeč, kar jim paše na kožo, ali mislijo, da če ne čutijo, da jim določen izdelek škoduje, ga še vedno lahko uporabljajo. Iz raziskav pa vemo, da je koža zelo dobra pri skrivanju iritacij.

14. Kozmetična industrija čez deset let?

Paula: Mi! [smeh]

Bryan: Verjetno se bodo pojavili izdelki, ki bodo mešanica kozmetičnih in farmacevtskih pripravkov, malce obojega.

Paula: Želela bi si, da bi odkrili sestavino, ki bi lahko vplivala na ponovno skrčenje elastina. To bi bilo presneto kul!

Bryan: Jaz pa bi si želel sončne kreme, ki bi učinkovale dlje kot le nekaj ur, takšne, ki bi si jih dal na obraz zjutraj ali v ponedeljek in ti potem ne bi bilo treba skrbeti, ali je tvoja koža zaščitena ali ne.

3 lepotni miti

Mit št. 1: Povsem nepomembno je, kakšna je embalaža negovalnih izdelkov.

  • Resnica: Nasprotno, embalaža igra pomembno vlogo pri obstojnosti in učinkovitosti izdelka. V posodice z odprtjem pride zrak, ki povzroči razpad in poslabšanje delovanja sestavin, prav tako se lahko prek prstov, s katerimi se zajema krema, prenašajo bakterije.

Mit št. 2: Če si pogosteje in dobro čistiš kožo, se lahko akne izboljšajo.

  • Resnica: Preveč čiščenja kože lahko pravzaprav poslabša stanje aken, saj lahko sproži vnetje kože in s tem okolje, kjer se bakterije, ki povzročajo akne, razširijo.

Mit št. 3: Koža se navadi na določen izdelek, zato ga je treba vsake toliko časa zamenjati.

  • Resnica: Koža se ne more navaditi na negovalne izdelke, tako kot se tvoje telo ne more navaditi na zdravo dieto. Na primer: če je špinača zdrava za tvoje telo, bo še vedno imela zdrave učinke, čeprav jo boš jedla vsak dan.

5 Paulinih zapovedi, ki jih moraš vedeti (in upoštevati):

  • dražja kozmetika ni nujno tudi boljša
  • ni popolnoma naravne kozmetike ali naravno ni nujno boljše za kožo
  • sonce je tvoj sovražnik, ne prijatelj, je glavni krivec za nastanek gub
  • ne smeš verjeti, da obstajajo čudežne sestavine, ki bi odpravile nepravilnosti ali probleme
  • ne smeš verjeti prodajalkam vsega, kar povedo o izdelkih

Besedilo: Katja Jakopovič

Fotografije: arhiv

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri