Mlade ženske postajajo vse samostojnejše

Strokovnjaki pri A. T. Kearneyju so izvedli raziskavo o preferencah strank v finančnih ustanovah. Raziskavo so izvedli skupaj z britansko raziskovalno hišo YouGov.

Mlade ženske postajajo vse samostojnejše (foto: profimedia) profimedia
7. 3. 2014

Anketirali so 6.000 ljudi v 5 evropskih državah in jih spraševali o njihovih navadah pri bančnih poslih in finančnih produktih. Namen raziskave je bil razumeti, ali spol vpliva na finančne izbire, da bi nato določili obseg razlikovanja preferenc med ženskami in moškimi oziroma izvedeli, ali ženske želijo drugačno obravnavo v svetu finančnih produktov.

Raziskava kaže, da obstaja razlika v številu finančnih produktov v lasti moških in žensk, vendar se večje razlike pokažejo, ko pogledamo kategorije produktov. Med največjimi so razlike pri naložbah, pokojninah in kreditnih karticah, starost pa je med ključnimi dejavniki za lastništvo in uporabo finančnih produktov med ženskami.

Raziskava, ki je zajemala skupaj 10 finančnih produktov, združenih v dveh skupinah – bančni in zavarovalniški produkti, je pokazala, da je razlika v številu produktov v lasti moških in žensk.

V povprečju moški posedujejo 4,7 bančnih in 5,1 zavarovalniških produktov, ženske pa sledijo s 4,4 bančnimi in 4,7 zavarovalniškimi produkti.

Na prvi pogled ne gre za veliko razliko, vendar pa do večjih razlik pride, ko pogledamo posamezne produkte. Naložbe, pokojnine, kreditne kartice in avtomobilsko zavarovanje so kategorije produktov, pri katerih so razlike med spoloma največje.

Glede na to, da ženske vplivajo na 80 % vseh nakupovalnih odločitev, torej pretežni delež potrošniške porabe, bi pričakovali vsaj uravnoteženo posedovanje kreditnih kartic med spoloma. V resnici je ravno nasprotno, manj žensk poseduje kreditno kartico, pri čemer so razlike tudi do 13 % (v Italiji).

Naložbeni produkti so prav tako znatno manj zastopani v finančnih portfeljih žensk. Medtem ko vsak četrti evropski moški kupuje naložbene produkte, velja to le za približno vsako šesto žensko. Glede na raziskavo, ženske vlagajo znatno manj kot moški v produkte, kot so delnice, obveznice in skladi. Možni razlogi za to so razlike med spoloma v dojemanju finančnega znanja ter odnosu do sprejemanja tveganj, saj so ženske na splošno bolj previdne in pogosto izvedejo svoje naložbene odločitve bolj na podlagi kriterijev etičnosti in vzdržljivosti.

Glede na razmeroma nizko žensko posedovanje naložbenih produktov, ni presenetljivo, da so ženske pogosto tudi slabše pripravljene na pokoj v primerjavi z moškimi: ob povprečni  35 % udeležbi v pokojninski shemi je med moškimi in ženskami vrzel približno 5 %.

Andrea Popovič, svetovalka za finančne ustanove pri A.T. Kearneyju, pojasni: »V Sloveniji, Srbiji in na Hrvaškem imajo banke tipično višji odstotek moških kot ženskih komitentov, kar seveda pomeni, da imajo ženske manj finančnih produktov. Tudi ob analizi lastništva desetih produktov, zajetih v raziskavo, prepoznamo podobne razlike. V Srbiji in na Hrvaškem imajo ženske v primerjavi s povprečjem petih evropskih držav še manjši delež opazovanih finančnih produktov. Ta trend je manj opazen v Sloveniji, a vseeno velja.«

Med ključnimi dejavniki posedovanja in uporabe finančnih produktov med ženskami je starost.

V generaciji starosti 55+ se je znaten delež žensk pri upravljanju financ zanašal na svoje očete in kasneje na može. Glede na to, da je pričakovana življenjska doba za ženske v Evropi v povprečju 6 let daljša od moške, pa so mnoge ženske soočene z neštetimi finančnimi vprašanji pri razmeroma visoki starosti. Na primer, banke bi lahko za starejše ženske, predvsem po smrti njihovih partnerjev, skrbele s posebnimi svetovalnimi pristopi, ki bolje razumejo posebne potrebe pri upravljanju sredstev.

Na drugi strani starostnega razpona mlade ženske pod 25 leti kažejo zelo podoben vzorec uporabe finančnih produktov kot moški. To nakazuje večjo samostojnost in sofisticiranost mlajših generacij žensk glede finančnih zadev. V odsotnosti očeta ali moža, samske ženske v vseh starostnih skupinah prevzamejo finance v svoje roke in so v večini primerov enakovredne z moškimi glede finančnega upravljanja. Vprašanje je, ali so zdajšnji finančni produkti dovolj fleksibilni za ženske dandanes. Na primer, banke bi lahko bolje prilagodile svoje finančne produkte, da bi ženskam nudile dostop do posojil kljub prekinitvam v njihovi zaposlitvi v preteklosti, ali da bi samskim materam nudile varčevanje za univerzitetno izobrazbo.

Kar zadeva preference glede različnih prodajnih kanalov, pa sta skoraj dve tretjini anketiranih moških in žensk izrazili, da bi najraje kupili nov bančni produkt pri svoji lokalni podružnici. Več kot 50 % tudi naložbene produkte najraje pridobi prek neposrednega svetovanja.

»Internet je bolj priljubljen za preproste transakcije, za bolj zapletene odločitve pa mnogi raje stopijo direktno do bančnika,« pravi Andrea Popovič, svetovalka pri A.T. Kearneyju.

»Zdaj vemo, da so razlike med moškimi in ženskami kar zadeva njihovega odnosa in uporabe finančnih produktov. Profesionalna in zasebna življenja žensk so pogosto tudi bolj dinamična in potrebna več usklajevanja, kot pri moških. To znanje lahko banke in zavarovalnice uporabijo, da se med seboj razlikujejo in bolje odgovorijo na potrebe različnih segmentov strank,« zaključi Andrea Popovič, svetovalka pri A.T. Kearneyju.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri