Tina Lasič Andrejević: "Bi imela mojo službo?"

10. 4. 2015
Tina Lasič Andrejević: "Bi imela mojo službo?" (foto: Maja Slavec)
Maja Slavec

"Ličila sem Kevina Costnerja, Geraldine Chaplin, Maxa von Sidowa, lady Dianne Rigg, pa tudi številne znane slovenske osebnosti."

Ime: Tina Lasič Andrejević
Starost: 39 let
Kraj: Ljubljana
Služba: vizažistka in oblikovalka maske, direktorica izobraževanja v Make Up Artist Centru

Kako poteka moj dan?

Vstajam ob najrazličnejših urah, med četrto in osmo uro zjutraj, in včasih delam dolgo v noč. Tipičen delovni dan preživim na setu snemanja filma, reklamnega oglasa, v gledališču, fotografskem studiu, v zakulisju modne revije ali v razredu, ko bodoče make up artiste učim umetnosti poklica.

Kot direktorica izobraževanja v Make Up Artist Centru pa predvsem skrbim za učne načrte, oblikovanje različnih učnih pripomočkov, učbenikov, skript in usklajevanje s svetovnimi standardi.

Nekje je treba začeti

Svojo kariero sem začela leta 1997, ustvarjam skoraj 20 let. Od malega so me privlačile različne oblike umetniškega ustvarjanja. Da bom postala make up artist, me je prešinilo kot strela z jasnega in takoj sem vedela, da je to tisto, kar želim početi do konca svojega življenja.

Na področju ličenja, oblikovanja maske, posebnih učinkov in protetike sem se izobraževala v eni takrat vodilnih hollywoodskih šol.

Učila sem se od velikih ustvarjalcev, kot so Greg Cannom, Dick Smith, Ronnie Specter, Matthew Mungle, ki so bili za svoje dosežke nagrajeni s prestižnim oskarjem.

Tina

V tujini sem preživela veliko časa, tako v času izobraževanja kot tudi v času dela. Sodelujem predvsem s tujimi produkcijami, zato je moje delo zelo povezano s potovanji.

Moj prvi večji film je bil Heidi v angleški produkciji, zanimivi so bili Viktorji, ko sem za Lada Bizovičarja izdelala masko, s katero je bil videti 50 kilogramov težji, in pa reklamni oglas, ki smo ga posneli konec lanskega leta za kampanjo Games of War, v katerem je nastopala Kate Upton.

Med desetdnevno odisejado sem bila vsako jutro ob treh v maski in s pomočjo ekipe preobrazila več kot 1000 nastopajočih v bojevnike srednjega veka, risala po telesih, ustvarjala posebne učinke maske in ob polnočnih urah odhajala na kratek počitek.

Dobra stran

Kreativnost, kreativnost, kreativnost. Pri tem srečaš res ogromno zanimivih ljudi z različnih koncev sveta, s katerimi se družiš, dokler je projekt v nastajanju. Z nekaterimi ostaneš v stiku za vedno in za ta srečanja sem še posebno hvaležna. Slaba stran Kot umetnik katerekoli zvrsti ustvarjaš za umetnost samo.

Ustvarjaš zase, po svojem navdihu in kadar je tako, se brez omejitev lahko prepuščaš ustvarjanju.

Del kreativnosti pa je končati delo v vnaprej določenem času in po vnaprej določeni skici. Trudim se narediti največ, kar lahko, v okviru zadanega, kar me včasih utrudi.

Tina

Te še vedno zanima?

Izobrazba

"Izobraževanja oblikovanja maske in ličenja ponujajo samo zasebne šole in so zato ti programi samoplačniški, za tovrstna izobraževanja pa se ne zahteva nobenega predznanja."

Plača

"Povprečna mlada make up vizažistka lahko na snemalnem setu na dan prejme 100 €, po nekaj letih dela 180 €, po dvajsetih letih pa 400 € ali več. V tujini lahko zaslužiš tudi do 1200 € na dan, pri čemer dela tudi po 18 ali več ur dnevno ter v ektremnih snemalnih razmerah."

Glavne lastnosti

"Najprej moraš imeti močno željo do ustvarjanja, biti deloven in pripravljen na veliko odrekanja ter posvečanja prostega časa učenju in vaji."

Uredila: Katja Jakopovič
Fotografije: Maja slavec, getty images in osebni arhiv

Novo na Metroplay: Matej Zemljič o zakulisju snemanja, dojemanju igralstva in stvareh, ki mu pomenijo največ