Ti uspešni pari so živ dokaz, da sta ljubezen in delo združljiva

5. 6. 2016
Na fotografiji: Alma in Lior (foto: Jaka Birsa)
Jaka Birsa

Verjameš, da sta ljubezen in delo združljiva? Cosmo z zgodbami treh navdihujočih parov dokazuje, da je to mogoče.

Najbrž si že razmišljala o tem, kako lepo bi bilo povezati zasebno in poslovno življenje. Čudovito je namreč sodelovati z ljudmi, ki te navdihujejo in osrečujejo.

Predstavljaj si, kako krasno bi bilo, če bi lahko uresničevala svoje sanje skupaj z ljubljeno osebo.

Spoznaj pare, ki dokazujejo, da so strast, predanost, trdo delo, vztrajnost in zaupanje vase izjemno pomembni pri uresničevanju ciljev na poklicni in življenjski poti.

Ne bodi presenečena, če boš po branju njihovih zgodb želela osvojiti svet z osebo, ki je osvojila tvoje srce.

Alma in Lior: Ljubezen gre skozi želodec

Tega se brez dvoma zavedata podjetnica in manekenka Alma M. Kochavy in njen mož, izraelski poslovnež Lior Kochavy, ki sta z Odprto kuhno prenesla ljubezen do hrane na številne obiskovalce priljubljenega kulinaričnega dogodka.

Ko je Lior prvič obiskal Slovenijo, je bil nad kulinariko izjemno navdušen. Ideja o Odprti kuhni se mu je porodila pred dobrimi štirimi leti, ko je bila Alma v tujini. Iz želje po tem, da bi navdušenost nad raznoliko in kakovostno kulinarično ponudbo prenesla na eno mesto in omogočila obiskovalcem podobno izkušnjo, se je začela zgodba o Odprti kuhni.

"Slovenija je brez dvoma kulinarična destinacija in Odprta kuhna se nama je zdela popoln način, kako jo predstaviti domačinom in turistom," pravi Alma.

Pri uresničevanju ideje ju je vodilo spoznanje, da je slovenska kulinarična pokrajina izjemno raznolika, kakovostna in edinstvena.

"Vse najboljše, kar premore naša država na tem področju, sva želela predstaviti na enem mestu. Vsi radi uživamo ob dobri hrani, pijači in v družbi prijateljev, družine in znancev. Vse to smo združili ter obiskovalcem ponudili edinstveno možnost, da Slovenijo spoznavajo tudi skozi kulinarično ponudbo – vsak teden z najširšim naborom tradicionalno slovenskih in mednarodnih kulinaričnih mojstrovin," pravita zakonca Kochavy, ki vse, česar se lotita, opravljata s strastjo.

S svojimi lastnostmi znata v pravi meri začiniti tudi poslovni odnos. Alma nam je zaupala, da je Lior v poslu nekoliko bolj temperamenten in je to prenesel nanjo. Ona pa je nanj prenesla kanček umirjenosti.

"Vsakega posla se lotevava z veseljem, z veliko energije in optimizma. Danes lahko rečeva, da delava tisto, kar naju veseli, zato nama nič ni težko."

Zanju je značilno, da se nikoli ne obremenjujeta s težavami.

"So le izzivi in soočanje z njimi še kako prav pride na najini skupni poslovni in življenjski poti."

Na začetku je bil zanju največji izziv predstaviti idejo poten­cialnim ponudnikom, saj so si zelo težko predstavljali, kaj imata v mislih. Danes takšnih izzivov ni več, saj si ljudje ob omembi Odprte kuhne zelo slikovito predstavljajo, za kaj gre.

Doslej se je na stojnicah predstavilo že več kot 100 restavracij iz vse Slovenije, obiskovalci pa so lahko poskusili že blizu tisoč različnih slovenskih in mednarodnih jedi in pijač.

Odprta kuhna občasno gostuje na Mestni tržnici Celje in na Carpacciovem trgu v Kopru ter tako razveseljuje ljubiteljice in ljubitelje vsega okusnega tudi na Štajerskem in Obali. Alma in Lior sta vsak petek na Odprti kuhni.

"Prva prideva, zadnja odideva in obiščeva prav vsakogar. S partnerji sva navezala prijateljske odnose, saj se družimo že nekaj let v Ljubljani, pa seveda tudi v Celju in Kopru."

Njuno zasebno in poslovno življenje je zelo prepleteno in ga ne moreta ločiti. Redko si vzameta trenutke, ko se ustavita in si rečeta "dovolj o službi za danes".

To je povezano s tem, da resnično uživata v svojem delu, zato nimata potrebe po ločevanju med poslovnim in zasebnim življenjem.

Kot največjo prednost njunega sodelovanja izpostavita to, da se res dobro poznata.

"Verbalna komunikacija v določenih trenutkih med nama niti ni potrebna, saj s pogledom čutiva in veva, kaj imava v mislih. Zelo dobro poznava svoje sposobnosti, zato si z lahkoto razdeliva delo in zadolžitve."

Drugače je s slabostmi, saj jih skorajda ni. "Včasih kakšno zadevo dojameš bolj čustveno, ampak se hitro spomniva, da ne gre za naju, ampak za najino delo."

Poznavalca svetovnih kuhinj sta nam zaupala recept za srečno zasebno in poslovno življenje, ki se glasi:

"Počni to, v čemer uživaš, delaj dobro in s srcem. Delaj veliko, s pozitivnim pristopom in rezultati se bodo pokazali."

Podobno je v zasebnem življenju. Vsak odnos, vsaka zveza potrebuje predanost, srčnost in trdo delo za uspeh. Verjameta, da se trdo delo obrestuje in da si lahko vedno boljši.

"Ni dobro verjeti, da vse veš in znaš, ampak se je treba nenehno učiti, napredovati in izboljševati vse, kar počneš. Včasih je treba tudi stisniti zobe in se resnično boriti za želeni cilj, ampak uspeh je potem še toliko slajši."

Vztrajnost je zanju temeljnega pomena pri uresničevanju ciljev. Pravita, da je treba delati dobro, razmišljati hitro, reagirati racionalno. Njun nasvet za tiste, ki si želite uresničiti svoje poslovne ideje, je:

"Verjemite vase, bodite vztrajni, kreativni, razmišljajte z lastno glavo, ne kopirajte drugih, bodite originalni in se zavedajte, da je za uspeh treba vložiti veliko, veliko dela."

Katka in Mic: Ko lahko od potovanja živiš

mic

Foto: osebni arhiv

Kako pomembno je razmišljati z lastno glavo in slediti svojemu notranjemu glasu, se dobro zavedata Katka in Mic (na fotografiji zgoraj), velika ljubitelja potovanj, ki sta 552 dni potovala po svetu in ustvarila popotniški blog povsodjelepo.com.

O najlepših kotičkih našega planeta pišeta tako navdihujoče, da začneš verjeti v lepoto sveta in bi ga najraje objela.

Katka je magistra farmacije, ki trdi, da ima vsak zato tudi svoj zakaj in v tandemu skrbi za razsodnost, lepoto in angleška besedila. Mic pa je diplomiran komunikolog, ki rad govori, piše, fotografira, montira videe in verjame, da nič ni nemogoče.

O tem, kako je nastala ideja za njuno potovanje, pravita:

"Delaš osem in več ur na dan. Dobiš plačo, ki že v naslednjem vzdihljaju izgine. Vsi tvoji prijatelji se poročajo in dobivajo otroke, tebi pa nekaj manjka. In kaj sva storila? Šla sva. Brez načrta in s polno mero domišljije."

Na potovanju je bil zanju neprecenljiv občutek svobode, ko sta ležala v majhni sobici v Puškarju v Indiji.

"Jaz s klobukom, ona v krilu. Jaz z ukulelami v rokah, ona je pela. V tistem trenutku nisva imela ene same skrbi," se spominja Mic.

Prvi prispevek na njunem blogu je bil objavljen 8. junija 2010. V njem sta zapisala:

"Obisk na mojem blogu vam ne bo rešil življenja, z mojimi posti ne boste zaslužili niti centa več, kot ga sicer zmorete. Blog je namenjen nesebičnemu razdajanju prijetnih izkušenj. Morda vas prepričam, da kaj od tega poskusite tudi sami, pa čeprav gre morda le za dobro kavo, tortico, lunapark ali polet v vesolje. "

Temu sledita še danes.

"Razdajava svoje izkušnje, priporočila in nasvete, kako svet zajeti z veliko žlico. Kako ne postavljati ograj. Niti v glavah. In kako na svet gledati skozi mavrično prizmo. Ja, včasih kaj tudi grdo zapeče, ampak tudi najbolj pekoči čiliji imajo nekje v podtonu gurmanski priokus," pravi Mic, ki je skupaj s Katko odkrival čudovite kotičke desetih držav.

Začela sta na Šrilanki, potem so sledile Indija, Nepal, Tajska, ki sta jo obiskala še dvakrat, Indonezija, Mjanmar, Vietnam, Filipini, Laos in za konec še Japonska. Največji vtis so nanju pustili ekstremi.

"Najlepši koralni greben na otočju Banda v Indoneziji, pogled na mogočno Anapurno iz baznega tabora v Nepalu, norost Tokia, spokojnost najine hiške sredi riževega polja na Baliju, kosilo z odmaknjenimi plemeni v gorovju Mjanmara. In še tisoč takšnih prigod."

Ob teh besedah se najbrž težko upreš želji, da bi odpotovala in zajela svet z veliko žlico. Z uspehom svojega bloga se nista obremenjevala in nanj nikoli nista gledala kot na obveznost.

"Objavljanje na blogu je preprosto del naju. Nobena objava ni nastala pod prisilo ali z muko. Vse, kar človek rad počne, je lahko nekoč služba. Obrnjeno pa žal ne gre."

Delo si porazdelita v skladu z znanjem in izkušnjami. Katka skrbi za vsebinsko uravnoteženost, za globlje raziskovanje izbranih tematik in za podporne družabne kanale, Mic pa je bolj na filozofski in tehnični strani.

Na vprašanje, katere so prednosti in slabosti njunega sodelovanja, Mic odgovori, da se ne spomni niti ene same slabosti. Kar se tiče prednosti, pa pravi:

"Je sploh še kaj lepšega kot z nekom, ki ga imaš rad, ustvarjati nekaj lepega?"

Zveni sanjsko, kajne? Skupaj odkrivata kotičke sveta in jih delita z drugimi. Toda, ali se lahko s tem preživljata?

"Da bi se preživljala s pisanjem popotniškega bloga, nikoli ni bil najin cilj, ampak sva želela predajati kakovostne in uporabne vsebine. Nekaj, kar bo prišlo prav izkušenim in manj izkušenim popotnikom, ki jih nese nekam na drugi konec sveta. Pri tem res nikoli nisva odstopala. Na najino veliko veselje so to prepoznali tudi najini zdajšnji partnerji, ki nama pomagajo pri vzdrževanju kakovosti bloga."

Njun recept za prepletanje zasebnega in poslovnega življenja zveni preprosto in vsebuje naslednje sestavine:

"Dobra hrana, kolo, dva fotoaparata in nenehen občutek, da si svoboden. Ne gre za to, da bi v vsakem trenutku rada pobegnila na drugi konec sveta ali pa skočila s padalom. Pomembno je imeti vsak trenutek občutek, da to lahko narediva, če si le dovolj želiva. Skupaj."

Trenutno se ukvarjata s pripravami na enomesečno potovanje po Zanzibarju, do konca leta pa želita obiskati še nekaj eksotičnih destinacij, kot sta Sao Tome in Principe ter Palau.

Vmesni čas si bosta zapolnila s krajšimi izleti, o daljšem potovanju pa seveda sanjata že skoraj na glas. Nedavno sta ustvarila brezplačno e-revijo Lepopis, kjer predstavljata utrinke s potovanj in iz vsakdanjega življenja, prav tako pa v njem objavljata gostujoče prispevke slovenskih popotnikov, umetnikov, fotografov.

V Lepopisu govorita izključno o lepih stvareh, prijetnih ljudeh in norih doživetjih. Če imaš na zalogi kakšno lepo zgodbo ali misel, te vabita, da jo deliš z bralci Lepopisa.

In kaj svetujeta tistim, ki bi radi združili potovanja, ljubezen in zraven zaslužili?

"Poznaš tisto vprašanje, kaj je bilo prej, kura ali jajce? No, tukaj ni debate. Če nekdo rad potuje, naj da nahrbtnik na rame in gre. Na najini poti sva spoznala nešteto posameznikov, ki so se poslovili od ustaljenega življenja in se podali svetu naproti. Ne vem, ali sva spoznala koga, ki bi mu bilo žal. Res ne. In če boste ob tem, ko boste potovali, še kaj zaslužili, naj bo to zgolj stranski produkt vašega uživanja."

Sta te prepričala, da vzameš nahrbtnik in se skupaj s fantom podaš v svet?

Vanja in Jure: Izguba službe kot poslovna priložnost

Vanja

Foto: Luka Kaše

Naj te navdihne tudi zgodba Vanje in Jureta Rainerja (na fotografiji zgoraj), ki sta izgubo službe spremenila v poslovno priložnost in ustvarila naravno linijo izdelkov za nego kože 4 kids and us.

Ideja za linijo naravnih izdelkov za kožo je nastala, še preden sta se odločila za skupno poslovno pot. Imata namreč štiri otroke in prva dva je v zgodnjem otroštvu prizadel atopijski dermatitis.

S primarnim znanjem iz biokemije in s pomočjo strokovne literature sta izdelala lastno mazilo za lajšanje hčerkinih simptomov. Po izboljšanju stanja sta na izdelavo kozmetike pozabila. Dokler se jima leta 2008 ni življenje postavilo na glavo, saj sta oba ostala brez službe.

"Štirje majhni otroci zahtevajo veliko časa in pozornosti. Že zaradi njih se nisva želela priključiti splošni apatiji, melanholiji in nezadovoljstvu. Usedla sva se za mizo in se pogovorila, kako naprej. Na podlagi izkušenj sva sklenila:

ali se več mesecev poniževati in pisati kup prošenj ali pobrskati po zakladnici svojega znanja in na podlagi investicij odpreti lastno podjetje?

Nisva prav dolgo premišljevala, ampak sva se odločila za samostojno pot. Leta 2014 sva uradno odprla lastno podjetje za proizvodnjo naravne kozmetike. Čeprav je bilo včasih zelo težko, sva vso energijo usmerila v ustanovitev lastnega podjetja, s svojo blagovno znamko. Nisva imela druge izbire kot zaupati vase in verjeti v svoje sposobnosti."

Njun začetek ni bil lahek. Nista se pustila zmesti, ampak sta sledila začetnemu navdušenju, optimizmu in pozitivni predrznosti.

Za uresničitev projekta pa so z izjemo njune volje in trme manjkala finančna sredstva, ustrezen proizvodni in poslovni prostor ter pomanjkljivo poznavanje tako delovnopravno zakonodaje kot zakonodaje, ki ureja proizvodnjo, distribucijo in prodajo kozmetičnih izdelkov.

Začetni kapital sta pridobila s prodajo dveh novejših avtomobilov in z nakupom 'stare vozne škatle'.

Uspešno sta kandidirala na razpisu, ki ga je razpisalo ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo in s tem pokrila skoraj 50 odstotkov celotne investicije. Verjameta, da če iščeš podporo in znanje, prej ali slej srečaš ljudi, ki so ti ne glede na to, ali gre za poslovni projekt ali za življenjsko izkušnjo, pripravljeni pomagati.

Na vprašanje, kaj je potrebno za uspeh, pravita, da najbrž ni recepta, ki bi veljal za vse.

"Vsak izbere svoj način. Midva sva izbrala nekoliko drugačen pristop. Podjetje za rast in razvoj potrebuje dobiček, vendar so izjemno pomembni tudi človeški viri, zaposleni in naši kupci. Temelj delovanja podjetja sva si zamislila na etiki delovanja čebeljih družin: spoštovanje, odgovornost in pripadnost. Seveda je poleg etike potrebno dodati znanje, trdo delo, tveganje, iskrico predrznosti, strast, odrekanje in predvsem realno pričakovanje. Prehitra rast, previsoki, nerealno zastavljeni cilji pogosto niso v prid uspešni poti."

V poslu, predvsem pri zagonskih podjetjih, se namreč lahko zgodi, da si danes uspešen, že jutri pa te nihče več ne povoha.

O prednostih in slabostih skupnega sodelovanja pravita, da skoraj vse ure v dnevu, vse dni v letu preživiš z eno in isto osebo, kar je za ene prednost, za druge slabost.

Prednost je zagotovo povezana s poglobljenim zaupanjem in spoštovanjem ter spoznavanjem partnerja tudi v drugi luči. Slabost pa povezujeta predvsem s tveganjem, ki ga predstavlja skupna poslovna pot.

Uspeh pripisujeta železni volji, delavnosti, zdravi trmi in pozitivni predrznosti.

"Pred ovirami ne obupujeva, ampak jih jemljeva kot izziv, kako jih čim hitreje in uspešneje premagati. Ne zanemarjava pa niti dejstva, da naju naprej žene prav družinsko okolje. Trenutno smo še tako majhni, da se lahko posvetimo vsakemu kupcu, in če le želi informacije, jih tudi dobi. "

Način soustvarjanja je zanju pomembnejši od prodajnih številk, kar je zelo plemenita miselnost v svetu, ki ga obvladuje želja po kopičenju dobička.

Tistim, ki so na začetku poslovne poti, svetujeta:

"Pozabite na oguljeno frazo: Sledite svojim sanjam. Sanje in domišljija sta eno, resnično življenje in realni cilji nekaj povsem drugega. Prav tako se izogibajte stereotipu uspešnega posameznika: Tale se je pa znašel. Uspešne zgodbe gradi zgolj približno tri odstotki iznajdljivosti in dva odstotka sreče, bistvo je skrito v vsaj 95 odstotkih trdega dela. Če imaš dobro idejo in si za uresničitev pripravljena trdo poprijeti za delo, potem lahko s kančkom sreče in iznajdljivosti uresničiš tudi svoje sanje."

Pot do cilja je lahko precej bolj zanimiva, vznemirljiva in čudovita kot dosežen cilj, zato je pomembno, kdo je ob tebi, ko delaš prve pogumne poslovne korake.

Uspeh, ki ga ne moreš deliti z drugimi, ne pomeni veliko. In pomembno je, da se zavedaš, kdo so tisti, ki ti stojijo ob strani. Ne le takrat, ko padeš na dno ali ko od sreče objemaš nebo. Največ so vredni tisti, ki ostanejo vmes in ti pomagajo pisati zgodbo tvojega življenja – z vsemi potrebnimi zapleti in razpleti. Zato pogumno uresničuj in deli svoje sanje s tistimi, ki verjamejo vate.

Napisala: Danaja Lorenčič

Preberi še: Katere so tvoje prednosti (in kako ti bodo koristile v prihodnosti), če si rojena od 1980 do 2000 ali pa članek Kaj je tisto, kar uspešni ljudje počnejo drugače?

Novo na Metroplay: Matej Zemljič o zakulisju snemanja, dojemanju igralstva in stvareh, ki mu pomenijo največ