Stres? Ne, zdaj sem res v dobri formi.

Ko vam služba ni nič več v veselje, je včasih dovolj, da življenje na delovnem mestu le prevetrite.

25. 4. 2002

Služba, ki jo imate, vam je še vedno všeč in resnično si je ne želite zamenjati. Toda ko bi le imele več energije za premagovanje vsakodnevnih delovnih težav! Zagnanost in navdušenje, po katerih ste bile znani v podjetju, sta se v zadnjem času izgubila, po pisarni se vlečete kot senca in komaj čakate, da bo delovni dan mimo.

Odgovornost, ki vam jo nalaga nadrejeni in na katero ste bili doslej tako ponosne, vam je odveč, saj vas le obremenjuje in v njej ne vidite več izziva. Za vaše počutje v službi je morda kriv stres ali pa preveč nadur, ki ste si jih prigarali v zadnjem času.

Najbrž se je tudi vas lotil sindrom izgorevanja, ki prazni življenjske baterije. Toda brez panike. To se pogosto dogaja vsem, ki veliko in zagnano delajo. In vsi se spet postavijo na noge. Le poslušati je treba svoje telo in brez občutka krivde nekoliko ustaviti konje. Sprejeti je namreč treba dejstvo, da je nemogoče neprestano delati s polno paro. Tega ne zmorejo niti najboljši.

Zato si morate delovni dan nekoliko preurediti. Privoščite si več krajših odmorov in se med njimi razvajajte, tudi s priboljški. Da bo “okrevanje” hitro in učinkovito, lahko upoštevate naslednje korake. Zagotavljamo vam, da se vam bodo pred delovnimi izzivi spet zaiskrile oči, spet se jih boste lotile z navdušenjem in polne energije. Tako kot nekoč.

Priznajte si

Spale ste samo tri ure, in še to slabo. Zjutraj res niste bile videti najbolje in tudi počutile ste se, kakor da bi vas povozil avto. V takšnem stanju se vam je služba zdela najhujša in najtežja stvar na svetu. Se je slabo počutje pojavilo ravno takrat, ko ste se začele uspešno vzpenjati po karierni lestvici?

Zakaj se vam zdi pot, ki vodi k službenemu uspehu, nenadoma tako vijugasta in strma? Pomirite se in poskušajte razumeti. Vampirja, ki vam pije voljo do dela, je treba najprej poslušati in potem ... premagati. Nikar pa se ne sprenevedajte, da se z vami nič ne dogaja. Največja napaka, ki jo lahko v takem primeru storite, je, da kot noj zakopljete glavo v pesek.

Zato se najprej izprašajte. Se velikokrat zgodi, da iz službe odidete z glavobolom? Je delo edino, na kar lahko mislite? Pred spanjem premlevate težave na delovnem mestu? Če ste na katerega od teh vprašanj odgovorile pritrdilno, potem je skrajni čas, da potegnete črto in spremenite svoje vedenje. Utrujenost in nezainteresiranost ponavadi nista plod vaše domišljije, ampak signala, ki ju ne gre podcenjevati.

Izgorevanje v službi ni nič drugega kot naraven odgovor telesa in psihe na prevelik stres, ki ste mu izpostavljene. Kaj je torej rešitev? Najprej se je treba zavedati, da se ni vedno treba kazati v luči “nezlomljive” osebe, ki se nikoli ne utrudi. Utrujenost je namreč povsem človeška. Prav tako bi morale od sebe zahtevati manj, kot to sicer počnete, saj vas vse naloge, ki ste si jih zadale, preveč izčrpajo.

Na novo si določite prioritete

Ugotovile ste, da je vaš rokovnik vedno bolj poln raznih obveznosti. Že samo ob pogledu nanj vam postane slabo. Le kako boste naredile vse, kar je v njem zapisano? Še več: ali si vsega tega sploh želite? Želja po tem, da bi se izognile odgovornostim in nalogam, vas ne sme prestrašiti.

Pravzaprav je to lahko povod, da na novo pregledate svoje cilje in jih po potrebi spremenite. Nič nenavadnega ni, da se s časom človek spreminja in prav tako tudi njegove prioritete v življenju. Nenadno pomanjkanje delovne energije tako ne pomeni nič drugega, kot da morate reorganizirati kariero.

Kaj je torej rešitev? V sebi morate najprej narediti prostor za vse novosti, ki se vam po novem zdijo pomembne. Pregledati morate svoje cilje in prioritete. In nikar ne poskusite biti superženska, ki hkrati opravlja tisoč in eno nalogo. Da lahko naredite prostor novim ciljem, se morate gnečo v vašem življenjskem urniku.

Vzemite si čas zase

Nekega večera ste si na poti iz službe zaželele sproščujočega plavanja v mestnem bazenu. Toda zunaj je bilo mrzlo. Deževalo je. Tako zelo, da bi skorajda spremenile načrt. Pa vendar ste vztrajale pri svoji odločitvi – in to je bil začetek vašega okrevanja.

Potem ko svoj dan očistite nepomembnih opravkov, se osredotočite na povečanje kakovosti življenja. Velikokrat nam za boljše počutje primanjkuje več druženja s prijatelji in z znanci ter fizičnih aktivnosti. Kaj je torej rešitev? Redno poskusite telovaditi, saj se vam bo tako izboljšalo psihofizično počutje. Več pozornosti posvetite prehrani. Imejte redne obroke in ne ... nikar ne večerjajte ob 22. uri.

Privoščite si sprostitev. Zelo dober način, kako znova priti v formo, je redno druženje s prijatelji. Posebno s tistimi, ki so vam res blizu, so pozitivni in prijetni. Skupna doživetja so dober vir energije, ki vam da zagon tudi na delovnem mestu, čustvovanje pa je nujno za uravnoteženost posameznika. Ne živi se namreč le od stoodstotne storilnosti in razuma.

Spremenite navade tudi v službi

Že pred časom ste tudi v službi spremenile stare navade. Nič več ne jeste stoje v baru pod pisarno. Raje se na kosilo odpravite s prijateljico v bližnjo restavracijo. Nič ne pomaga, če se sproščate le doma, zunaj delovnega okolja, saj prav v službi preživite največ časa. Naučiti se morate, kako lahko za kratek čas izprežete in pozabite na obveznosti tudi med delavnikom.

Odmor za kosilo mora postati obvezen in se mu ne smete odreči za nič na svetu. Dobro je, da se naučite spoštovati dve osnovni pravili: vedno jejte zunaj pisarne in nikoli same. Pametno je, da se za skupno kosilo zmenite vnaprej s sodelavcem ali, še bolje, s prijateljem. S slednjim se boste namreč lažje izognili pogovoru o delu.

Vnaprejšnji dogovor je dober, ker tako ne boste iskale koga za skupno kosilo v zadnjem trenutku. Kaj je torej rešitev? Če boste nekoliko upočasnile ritem delovnega dne, boste zagotovo občutile manj pritiska. Tako se bo izboljšalo vaše počutje, lahko boste tisto, kar v resnici ste. Izognile se boste podobi nepriljudne, resne osebe, ki se ne zna iz srca nasmejati in sprostiti. Stres bo manjši, četudi vam bo šlo v službi kdaj za nohte.

Najdite svojo pravo hitrost

Tako lahko spet začnete delati z enako strastjo kot nekoč, le ritem bo drugačen.

Med 7. in 8. uro: Privoščite si dober zajtrk in pri tem nikar ne pozabite na sadje. Če je le mogoče, si zavrtite priljubljeno skladbo. Tako boste lahko začele delati sproščene in zadovoljne.

9. ura: Ko sedite za svojo delovno mizo, si vzemite trenutek zase. Globoko dihajte deset minut.

10. ura: V službi vedno najprej opravite najbolj dolgočasno delo. Sicer se vam bo nakopičilo, zaradi česar boste ves čas živčne.

11. ura: Namesto kave si raje privoščite sok iz svežih pomaranč. Vitamin C vas bo zbudil in vam dal nove energije za nadaljevanje delovnega dne.

12. ura: Privoščite si uro brez zvonjenja mobilnega telefona. Kako? Preprosto ga izključite. Ni vam namreč treba biti ves čas dosegljive.

13. ura: Čas za kosilo. Nikar ne ostanite v pisarni. Raje se odpravite jest s prijateljico ali prijateljem v prijetno restavracijo oziroma bližnjo menzo.

Linda Volk

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri