Stres na delovnem mestu

Se zjutraj težko spraviš iz postelje, ker te muči misel, da moraš v službo, ali pa bi sredi dneva najraje zabrisala računalnik čez okno … punca, muči te stres!

1. 7. 2008

Stres je reakcija na previsoke zahteve in prevelike pritiske, ki jih človek vsakodnevno doživlja na delovnem mestu. Ljudje, ki so pod stresom, se težje soočajo z nalogami, brezglavo sestankujejo in so manj odgovorni, vse skupaj pa ne vpliva samo na delovno uspešnost, ampak tudi na zdravje.

Ameriški strokovnjaki ocenjujejo, da je vsako leto na svetu približno 40 milijonov delovnih ur izkoriščenih za bolniški staž – zaradi bolezni, ki jih povzroča stres!

Kaj ga povzroča?

Stres je lahko posledica številnih dejavnikov, spodaj naštevamo nekaj najpogostejših krivcev:

  • Slabi odnosi s sodelavci.
  • Hrupno delovno okolje.
  • Delo pod pritiskom.
  • Časovni roki.
  • Kopičenje dela, ki ga sama ne moreš opraviti.
  • Slaba plača za naporno delo.
  • Pomanjkanje zadovoljstva zaradi slabih možnosti napredovanja.
  • Negotovost na delovnem mestu in strah, da bi delo izgubila.
  • Nereden delovni čas (nočne izmene).
Položaj pa je lahko še slabši, če je v igri posmehovanje, zaničevanje, nadlegovanje ali zanemarjanje potreb posameznega delavca.

Simptomi

Ljudje pod stresom navadno ne morejo preživeti prijetnega popoldneva, kar je posledica:

  • nespečnosti in posledično jutranje utrujenosti,
  • glavobolov,
  • razdražljivosti,
  • umika iz socialnega okolja v samoto,
  • pomanjkanja motivacije za kakršne koli aktivnosti,
  • depresije …
Vsak ima kdaj slab dan, tudi ti, zato ne zganjaj panike, ampak premisli … Se zgoraj našteti simptomi pogosto pojavljajo v tvojem prostem času? Če se, imaš težavo – si pod stresom in ne veš, kako bi ga odpravila!

Ljudje, ki so pod stresom, imajo višji krvni tlak in pogoste težave z želodcem, so pa tudi bolj izpostavljeni boleznim v obdobju starosti.

Kaj storiti na delovnem mestu?

  • Da boš delo lažje opravila, si naredi načrt dela – kaj boš storila danes, kaj jutri in kaj v naslednjem tednu.
  • Nikar se ne odpovej času za malico, ki ti pripada, saj za delo potrebuješ energijo.
  • Jej čim bolj zdravo hrano in nikar ne preskakuj obrokov, s kosilom ne moreš nadoknaditi zajtrka.
  • Nauči se reči NE, ko ti naložijo dodatno goro dela, ali pa prosi za pomočnika.
  • Na delovnem mestu delaj kratke odmore, ki ti bodo pomagali zbistriti misli.

Če trpiš zaradi stresa na delovnem mestu, se poskusi sprostiti tudi doma:

  • Vzemi si čas za partnerja, druži se s prijatelji in obiskuj družino.
  • Vsako jutro si vzemi čas za razgibavanje telesa.
  • V vročih dneh se odpravi na popoldansko kopanje v bazen, to te bo osvežilo.
  • Če je vroče, se umakni v senco in spij ledeno kavo.
  • Prisluhni mirni glasbi in naredi načrt, kako boš preživela dopust.
  • Preberi knjigo, ki si jo že pred časom prinesla iz knjižnice.
  • Domisli se kakšnega novega hobija, ki bo zapolnil tvoje proste popoldneve.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri