Spopadite se s težavnimi nadrejenimi

Na delovnem mestu nam trije tipi šefov lahko hitro načnejo živce.

28. 8. 2003

Kričač: Nikoli ni dopustno in opravičljivo, da vas šef nadere in okrca pred drugimi. Če to mejo prestopi, mu z mirnim glasom razložite, da nima te pravice. Če se na vas spravi na štiri oči, ko naredite napako, pa je najbolj pametno počakati, da se pomiri. Šele potem mu razložite podrobnosti in poskusite popraviti nastali položaj.

Pozabljivež: Če vaš nadrejeni vztrajno pozablja, kaj ste že naredili ali kaj vam je naročil, se je pred tem najbolj pametno zavarovati. Najbolje je, da shranjujete elektronska sporočila, s katerimi ste ga obvestili, da ste nalogo že opravili ali pa jo sprejeli. Če vam bo kdaj kaj očital, mu lahko pokažete natiskana sporočila, še bolj diskretno pa je, da mu jih preprosto posredujete kar po elektronski pošti.

Razpršenec: Težko je dobiti neposreden in uporaben odgovor od šefa, ki je navajen delati deset stvari hkrati. Navajen je namreč razmišljati abstraktno in razpršeno. S takšno osebo se je najbolje na kratko sestati in pogovoriti o dveh najpomembnejših nalogah, ki vas čakata. Če boste same znale postavljati prednostne naloge, boste lahko ohranile s svojim nadrejenim kratko in učinkovito komunikacijo.

“Ali lahko preskočim šefa?”

Največkrat se s svojim problemom ni pametno obrniti na višjo inštanco v podjetju, ne da bi se prej pogovorile s svojim neposrednim nadrejenim. V nasprotnem primeru bodo v podjetju vašega šefa začeli obravnavati kot nekompetentnega, in počasi bo začel izgubljati svoj položaj ter ugled. To pa mu verjetno ne bo ravno všeč.

Zato lahko pričakujete, da bo, ko bo izvedel za vašo potezo (in prej ali slej se bo to zgodilo), na vas stresal jezo in vam zagrenil delovne dni. Le v enem primeru lahko naredite izjemo: če se problem nanaša na vašega nadrejenega, on pa se z vami o njem ne zna ali noče pogovarjati.

Vzljubite svoje delo

Rešitev za vse, ki vam zdajšnja služba ni všeč, a se ne morete odločiti, da bi jo zamenjale.

Očistite nezavedno

Pobsrkajte po svojem nezavednem in se poskusite otresti vseh predsodkov ter negativnosti glede službe, ki jo opravljate. Tako boste nanjo lahko gledale manj obremenjeno, spoznale boste, da morda vse le ni tako slabo.

Spoznajte sodelavce

Če se boste udeleževale družabnih dogodkov, ki jih organizira vaše podjetje, boste pobliže spoznale ljudi, s katerimi se vsak dan srečujete v službi. Na delovnem mestu se boste tako počutile bolj domače.

Najlepše pustite za depresivne dni

Prijetne delovne naloge si prihranite za čas, ko boste potrte. Če imate na primer slab dan, dvignite telefon in zavrtite številko najbolj prijetne stranke, ki jo imate, ali pa sodelavca, s katerim se razumete. To vas bo napolnilo s pozitivno energijo.

Izogibajte se opravljanju

Morda je zabavno, vendar z njim ne počnete nič drugega, kot da kvarite delovno okolje. Usmerite se raje v dejavnosti, ki bodo delovno vzdušje izboljšale.

Tanja Stankovič

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri