3 navade, ki se jim v službi izogibaj

14. 7. 2016
3 navade, ki se jim v službi izogibaj (foto: Profimedia)
Profimedia

V službi vsekakor pometi z naslednjimi navadami. 

Poskrbi za svoj napredek tako, da se boš izogibala naslednjim delovnim navadam.

Na sestankih vedno poveš svoje mnenje in vsak dan delaš do poznega popoldneva, ti pa še vedno nisi napredovala tako daleč, kot bi si želela. Zakaj? Če se najdeš v spodaj naštetih delovnih navadah, je možno, da s tem škodiš svoji karieri.

Podcenjuješ dosežke

Nikola Grubiša in Boris Vene v svoji knjigi Iz dnevnika milijonarja (Phantom, 2001) pišeta, da je uspeh v življenju, s tem pa seveda tudi v karieri, premočrtno povezan z našo samopodobo in samozavestjo.

Ta se kaže tudi v naših dosežkih in lastnem prepoznavanju teh dosežkov.

Toda medtem ko fantke od malih nog dalje učijo, da morajo vedno ponosno in samozavestno pokazati, kaj zmorejo, je za dekleta do nedavnega veljalo mnenje, da bodo s skromnostjo na svojo stran pridobile več ljudi. Narobe. Če dobro pomisliš, je edini, ki opazi in ki je ponosen na tvoje dosežke, tvoja mama, vsekakor pa ne tvoj šef.

Nadrejeni so ponavadi preveč zaposleni, da bi lahko za trenutek pomislili, kako močno se trudiš za to, da je tvoje delo dobro opravljeno.

“Včasih sem bila užaljena, ker me šef ni pohvalil po dobro opravljenem delu, ko pa sem sama postala vodja delovne skupine, sem ugotovila, da tudi sama tega ne počnem. Za to enostavno nisem imela časa,” pravi 25-letna Veronika, (pre)zaposlena v dobro stoječem podjetju.

“Mlajšim kolegicam prigovarjam, naj same opozorijo, kaj in koliko dela opravijo, ker bodo le tako pritegnile mojo pozornost. To še zdaleč ni hvalisanje, temveč prej njihova naloga.”

Neprimerno govoriš

Ljudje že z načinom govora izražajo svojo (ne)samozavest in (ne)odločnost. Če se bodo tvoji stavki prevečkrat končali tako, kot da na koncu povedi stoji vprašaj, ne pa pika ali klicaj, bo tvoj šef kmalu začel zmajevati glavo.

Prav tako bodi pozorna, da na vprašanja, ki ti jih bo postavil šef, ne boš odgovarjala z ne vem. To je sicer eden izmed najbolj varnih odgovorov, po drugi strani pa najbolj napačen. Seveda moraš sama presoditi, kdaj je pametneje biti tiho, toda če boš v odgovor ponudila stavek v bolj avtoritarnem tonu in s konkretnejšo vsebino, pa četudi napačno, bo to v večini primerov še vedno bolje, kot če boš tiho ali pa če se boš enostavno zatekla k bledemu ne vem.

Kot pišeta Grubiša in Vene, si lahko kdaj pa kdaj privoščimo tudi kakšen spodrsljaj, čeprav zaradi strahu pred neodobravanjem mislimo, da bi morali vedno delovati tako, kot želijo drugi.

Ne prosiš za povišico

Si nezadovoljna s svojo plačo, pa ne veš, kako bi to povedala šefu?

Strah pred zavrnitvijo je izredno nadležna ovira, toda slej ko prej jo boš morala premagati. Kot pišeta Grubiša in Vene, je ena največjih ovir pri napredovanju odlašanje. Zato ne odlašaj in se zavedaj, da si lahko že po petminutnem pogovoru prislužiš želeno povišico in še šefovo pozornost.

S svojo prošnjo boš veliko laže potrkala na šefova vrata, če boš vedela, da večina nadrejenih od svojih uslužbencev pričakuje, da se bodo pogajali in si izborili boljše pogoje za delo. Konec koncev jim
je pomembno, da so njegovi podrejeni zadovoljni, saj potem bolje opravljajo svoje delo.

“Več kot dve leti sem bila zelo nezadovoljna z zneskom, ki sem ga dobila za svoje delo. Bila sem že tik pred tem, da pustim službo, ko sem vendarle zbrala dovolj poguma in to omenila šefu. Še sama nisem mogla verjeti, da je ustregel moji želji in mi celo dejal, da je vesel, da sem prišla k njemu! Kakšna trapa sem bila! Če bi to naredila prej, bi imela že prej več denarja,” razlaga 28-letna Anita.

P.S.

Rojene za uspeh

Ženske so po raziskavah sodeč bolj kot moški sposobne, da se vživijo v druge, zato so ustvarjene za vlogo voditeljice.

Marta Pirnar

Preveri še: 10 stvari, ki jih večkrat povej svojemu fantu

Živila, zaradi katerih boš sijala od znotraj navzven

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord