Punce, ki jim je na poslovnem parketu uspelo

19. 11. 2014
Punce, ki jim je na poslovnem parketu uspelo (foto: profimedia)
profimedia

Tri močne ženske. Vsaka nekaj čisto drugega, a vse zelo uspešne. Čeprav jim ni nihče ničesar podaril. Kariero in svoje premoženje so si ustvarile s trdim delom in tem, da verjamejo v svoje projekte, cilje.

anda arkoAnda Arko

Direktorica prodaje pri podjetju Valens

Anda je kot poper – živahna, brez dlake na jeziku, vedno urejena, nasmejana in neskončno lepa. Živi sebe in svoje sanje, zato je ni treba prepričevati, ker prepriča že s svojim nastopom.

Prve tolarčke je začela služiti v srednji šoli kot telefonistka, v času študija je opravljala ankete in administrativne posle, nato pa jo je pot zanesla v medije. V času zaposlitve v oglasni agenciji je eden od naročnikov opazil njeno dobro delo in ji ponudil priložnost za nov začetek. "Bili smo na večerji z Anastasio Soare, lastnico blagovne znamke Anastasia Beverly Hills, ki je bila navdušena nad našim delom in energijo. Naš naročnik, ki je zastopal to blagovno znamko v Sloveniji, je bil ravno takrat v fazi širjenja svojega poslovanja, zato sem izkoristila priložnost in povedala ekipi, kako bi lahko svoje rezultate še izboljšali."

Izkoristila je priložnost ...

Takrat se je Anda naučila, da je pomembno, da si upaš in tvegaš. "Če ne bi znala poslušati in razumeti, da se mi je v tistem trenutku ponudila priložnost za korak naprej, bi ostalo pri večerji in prijetnih spominih. Tako pa sem tvegala in k sreči se je vse dobro izšlo. Seveda sem pred tem oklevala, saj bi lahko pristala v zelo nerodni situaciji. Hkrati me je bilo strah tako velike spremembe, saj je šlo za povsem novo razsežnost v moji karieri. Vendar sem se zanesla na svoj občutek in si rekla: Kar bo, pa bo. Vsak nov začetek je stresen in težak, ampak če verjameš vase in znaš prepoznati priložnost, jo moraš izkoristiti. Le tako lahko napreduješ."

... in postala zelo uspešna vodja prodaje

"Zdaj vodim prodajo v podjetju Valens, kjer razvijamo prehranska dopolnila in funkcionalne dodatke za prehransko industrijo. Svoje delo preprosto obožujem, saj sodelujem z vrhunskimi strokovnjaki s področja prehrane, od katerih se lahko vsak dan kaj novega naučim. Ko imaš v rokah kakovosten izdelek, v katerega verjameš, je veliko lažje prodajati in motivirati sodelavce."

Ponosna je na ...

"Vse svoje dosežke. Na vsak pridobljen oglas, na vsak izpolnjen prodajni načrt, na vsako medijsko objavo, ki sem jo dosegla za svoje naročnike, na vsakega kupca, ki nam zaupa razvoj novih izdelkov in s tem poveča svojo prodajo. Utrip mi poskoči vsak dan, ko spremljam prodajo naših izdelkov v lekarnah."

Valens je Anda popeljala tudi v tujino

"Predlagala sem, da se usmerimo na trge zunaj Evrope, ki je ravno takrat zašla v gospodarsko krizo. Po preučitvi trga smo se odločili, da sta naš naslednji cilj Azija in Srednji vzhod, saj imajo tam denar. Začela sem iskati stike prek spleta in kmalu naletela na ljudi, ki so bili pripravljeni prisluhniti naši ponudbi. Sledil je obisk Dubaja, kjer sem navezala že veliko prijateljskih stikov, in zdaj je vse skupaj lažje. Seveda pa ni vse tako lahko, kot se sliši. Živijo v drugačni kulturi, čas ima svoje dimenzije in priprav­ljen moraš biti na ogromno kompromisov."

Spretno povezuje vse nitke svojega življenja

"Moja strast so potovanja, kjer med drugim navezujem nove stike. Nedavno sem na primer spoznala zdravnika, za katerega se je izkazalo, da pri zdravljenju svojih bolnikov uporablja koencim Q10. Seveda sem izkoristila priložnost in obljubil mi je, da mi bo pomagal pri vstopu na njihov trg. Svoje izkušnje s potovanj delim s poslovnimi partnerji ob bolj sproščenih priložnostih in marsikdo je navdušen. Moj hobi je tudi ukvarjanje z različnimi športi, tako aktivno kot pasivno, pred televizorjem. Večina poslovnih partnerjev je moških, zato so veseli, da se lahko pogovarjamo tudi o nogometu in košarki. Ženskam pa delim nasvete o najboljših lokacijah za nakupovanje. To so tiste malenkosti, ki dajo poslu piko na i."

Če bi lahko obrnila kolo časa ...

"Ničesar ne bi izpustila, bi pa zamenjala vrstni red. Fakulteta bi prišla na vrsto malo pozneje, saj šele v pravem poslu spoznaš, zakaj so te profesorji mučili z ekonomskimi modeli in hieroglifi."

Andi zagotavljajo uspeh

1. znanje, 2. samozavest, 3. motivacija.

Kaj pa napake?

"Napak ne jemljem kot neuspeh, ampak jih vedno poskusim obrniti v priložnosti. Pomembno je, da ostaneš zbran in ugotoviš, zakaj je prišlo do napake ali nesporazuma. Če je razlog neznanje, ga poskušaš čim prej odpraviti. Učimo se vse življenje. Če je razlog nespretna komunikacija, se poskušaš s stranko pogovoriti na štiri oči. Odkrit pogovor ponavadi reši še tako zapletene situacije in celo izboljša medsebojne odnose. Včasih pa se kakšna napaka zgodi tudi neodvisno od našega dela."

Uspešna ženska, kot jo vidi Anda

"Predpostavljam, da ima urejeno osebno življenje, v poslovnem smislu pa je ambiciozna, odgovorna do sebe in svojih sodelavcev, zna si zastavljati dovolj visoke cilje in jih tudi dosegati, predvsem pa se zaveda, da mora lastniku kapitala prinašati dodano vrednost."

špelca shanti morojnaDr. Špelca Shanti Morojna

Mentorica za osebni in poslovni uspeh

Energična in srčna ženska, ki ve, kako se dela posel, ki o tem uči tudi druge in ki svoje pakete zna in upa dobro zaračunati, saj se zaveda, kaj z njimi da drugim.

A tudi ona je morala prehoditi kar dolgo pot, preden ji je naredilo klik in je začela delati kot uspešna ženska. "Ves čas sem se namreč borila s tem, da sploh lahko ovrednotim svoj prispevek svojim strankam in skupnosti, borila sem se s tem, ali sploh lahko zaračunam, še najhuje pa je bilo to, česar se sploh nisem zavedala: privzgojenih vzorcev krivde in nevrednosti, ki so v meni ustvarili tako gromozanski strah pred zavrnitvijo, da nisem upala niti pomisliti na nadpovprečno poslovno uspešnost."

Prav zato njena pot ni šla le navzgor, ampak je najprej vijugala, čeprav ima Špelca od leta 2001 v žepu doktorat iz informatike. Vmes je rodila dva otroka: "Vsak otrok mi je prinesel nekaj novega na poslovni poti: s prvim je prišla ideja, da bi naredila Šolo za obporodno pomoč staršem, kar se je pozneje razvilo v največjo slovensko neprofitno organizacijo za obporodno pomoč staršem Štorklja.

Bila sem svetovalka za dojenje pri LLLI, prva v Sloveniji sem opravila zahtevni izpit IBCLC in ga pripeljala v Slovenijo, k temu pa vključila še zdravnico Andrejo Golob. Po rojstvu drugega sina sem ustvarila še prve slovenske krojene bombažne pleničke Štorklja. Vse to je bilo čudovito, a sem ves čas vedela, da mi nekaj manjka, da to še ni končna postaja v mojem poslovnem razvoju.

Da bi našla sebe, sem se leta 2003 vpisala na Barbara Brennan School of Healing, na štiriletno izjemno spoštovano šolanje za energetsko zdravilstvo. V ZDA sem končala še dve leti nadaljevalnega študija na isti šoli in s tem bila resnično dobro usposobljena, da pomagam življenja pre­oblikovati na bolje! A tu se je začelo moje zahtevno šolanje življenja, saj prvih nekaj let v novem poklicu, ki je napolnjeval moje srce, nisem in nisem znala zaslužiti dovolj."

Ko je imela dovolj štetja kovancev

"Prelomnica se je zgodila leta 2011, ko sem imela resnično dovolj tega, da v enem mesecu zaslužim le za hrano. Vedela sem, da sem sposobna, a kje je problem? Prisluhnila sem svoji intuiciji: "Tvoja naloga je, da narediš duhovno poslovno šolo. Dovolj imaš strokovnega znanja, potrebuješ specifično poslovno znanje." Naslednji dan sem na Googlu našla mentorico in ta me je naučila poslovnosti, kot je nisem poznala. Poslovnosti, ki temelji na visoki lastni vrednosti, integriteti, služenju strankam in spreminjanju sveta. Tako se je moja zdravilska pot prerodila v nekaj novega. Tako pomagam mnogo več ljudem, kot bi, če bi ostala zdravilka."

... se je naučila

Kjer nimaš dobrih rezultatov na glavnih področjih (finance, ljubezen ali zdravje), pomeni, da še ne znaš. Nisi slab, ali nesposoben, ali rojen pod nesrečno zvezdo, ali pogojen s svojo usodo.

Podira meje

"V mojih programih Poslovno duhovna akademija in Kreiraj svoj posel kot Boginja je diplomiralo že več kot 100 ljudi, ponosna pa sem tudi na svojo prvo knjigo 40 dni za Obilje: dvignite finančno vibracijo in postavite svojo vrednost."

Ko pogleda nazaj ...

Iz Štorklje bi postavila poslovni si­stem, ki bi bil dobičkonosen, in ne nedobičkonosen, kjer si vezan na prosjačenje za sredstva. Tako bi veliko bolj koristila ljudem, vendar tega takrat nisem vedela.

5 korakov, ki Špelci prinašajo uspeh

"1. Vedno načrtujem tri korake vnaprej.

2. Imam skrbno vzpostavljen poslovni sistem, ki skrbi za stranke, a meni in strankam daje občutek varnosti, kredibilnosti in strokovnosti.

3. Nenehno učenje. Nikoli si ne domišljam, da ne potrebujem več mentorja, to bi bilo, kot če bi Tina Maze sklenila, da ne potrebuje več trenerja.

4. Vse, kar lahko naredi kdo drug, prepustim drugemu, sama delam samo tam, kjer sem nenadomestljiva in kjer uživam. Tako poslovni sistem raste.

5. Skrb zase. Če nisem jaz na prvem mestu, nihče ne bo imel nič od tega, kar počnem, ker se bom sesula."

Poslovna boginja ...

"Poslovna boginja je arhetip ženske, ki je duhovna in poslovno uspešna. Ne odreka se obilju zato, da bi bila bliže svoji duhovni naravi, ampak obilje živi prav zato, da se njena božanska narava lahko izrazi."

katja grabrovecKatja Grabrovec

Direktorica agencije Novelus

Tipična levinja, ki je rada v središču pozornosti, je odkrita, stroga, vendar poštena, delovna. Podjetna Katja je odprla svoje podjetje že kot študentka, danes pa ima kljub recesiji in zapiranju agencij zaposlenih deset ljudi, pa je stara šele 29 let. Za hobi piše knjige, včasih pa je resno igrala tudi košarko.

Katjina poslovna pot ...

"Da se bom ukvarjala z besedami in mediji, sem spoznala že v srednji šoli, svojo poslovno pot pa aktivno začela v času študija, ko sem ustanovila espe in začela organizirati dogodke za večja slovenska podjetja. Prelomnica je bila ustanovitev revije Wellness. Kljub vsemu pa študij ni trpel, pomagal mi je usmerjati poslovno barko in graditi temelje, na katerih je nastalo današnje podjetje.

Skozi vsa ta leta so naročniki začeli spoznavati našo kakovost in profesionalen odnos do dela. Še zmeraj je najboljša reklama od ust do ust, in tudi tako se je naš krog naročnikov znatno razširil. Predvsem se nam to pozna v Avstriji, kjer smo med številnimi podjetji danes že prepoznani in nas zato radi priporočijo kolegom kot agencijo prijaznih in delovnih ljudi."

Vedno je prostor za prijaznost nove ideje

"V poslu je zelo pomemben odnos do strank in drugih poslovnih partnerjev ter predvsem dejstvo, da ti nikoli ne sme biti nerodno pogledati zunaj slovenskih meja. Agencij, ki se ukvarjajo s PR-jem in marketingom, je v tujini prav tako veliko. Toda nekje med vsemi temi se je kljub vsemu našel prostor tudi za nas."

Direktorica, ki pomije tudi kavne skodelice "Čeprav sem danes, ko je ekipa številčnejša, v vlogi direktorice, sem rada vpletena v delo in aktivno sodelujem v vseh procesih dela.

Katjini največji uspehi

"To, da sem ena najmlajših podjetnic v Sloveniji. Že v srednji šoli mi poslovna žilica ni dala miru, v času študija pa je podjetje delalo že s takimi slovenskimi podjetji kot velike agencije. Danes uspešno vodim svoje podjetje in obletnica 10 let se nam hitro približuje."

Toda ni šlo brez odrekanj ...

"Prosti čas je bil nemalokrat nekaj, česar sploh nisem poznala. Še danes je velikokrat tako! 24/7 je tisto, kar vodi do uspeha."

Katji zagotavljajo uspeh ...

Zbranost, predanost, samoiniciativnost, vztrajnost, poštenost, diskretnost.

Napaka, ki je Katja v poslu ne bo več ponovila

"Pretirano zaupanje, ker je v poslu zmeraj treba poznati tanko mejo med poslovnim in prijateljskim delom."

Katja ti sporoča:

"Nemalokrat danes slišimo, da za mlade ni služb, da ni dela ... Morda se danes zdi, da je to le muha sodobnega časa, toda tudi v mojih študentskih časih si tega slišal ogromno. Jaz pa pravim: delo je in delo bo. Vendarle pa to ne bo našlo vas, vi morate njega. Nikakor ne manjka delovnih mest, manjka le pogumnih, drznih in delovnih posameznikov, ki si upajo in ki dokažejo, da zmorejo."

Pripravila: Petra Arula

Novo na Metroplay: "Ne obstaja tema, o kateri se ne bi smeli šaliti!" - Lado Bizovičar | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem