Prisluhni sodelavcem

Za ohranjanje dobrih odnosov v pisarni je treba znati poslušati. In ti, znaš ustvariti dialog s sodelavci?

10. 12. 2008

Nesporazumi v komunikaciji se pogosto končajo s sporom, zato ne bodi pasivna poslušalka.

Kaj si pogosteje: pasivna ali aktivna?

Značilnost pasivnih poslušalcev je, da zaznavajo zvoke iz okolice, a le-ti ne prodrejo v njihovo zavest, ker so možgani obremenjeni z razmišljanjem o nečem drugem. To pomeni, da obstaja zelo majhna verjetnost, da si bodo pasivni poslušalci zapomnili tisto, kar jim sogovornik razlaga. Za razliko od pasivnežev pa aktiven poslušalec zaznavaš zvoke iz okolice in jih pretvori v neko sporočilo, ki pristane v zavesti, in posledično si lahko sporočilo tudi zapomni. Ker mu posveča več pozornosti, lahko s sodelavcem ustvari pravi dialog.

Zakaj je dialog tako pomemben?

  • Spoštovanje: Ker z aktivnim posvečanjem pogovoru osebi, ki ti nekaj razlaga, daš vedeti, da jo spoštuješ.
  • Razumevanje: Ker je dialog odličen način medsebojne komunikacije, ki poglablja odnose in omogoča razumevanje drugih ljudi, tudi če se mnenja medsebojno razlikujejo.
  • Ustvarjalnost: Ker lahko med takšno vrsto pogovora pride do izmenjave in nadgradnje idej, kako bi lahko rešila nastali poslovni problem ali nalogo, ki jo je treba dokončati v čim krajšem času.
  • Občutek pripadnosti: Ker se odnos s sodelavcem lahko poglobi ne samo na poslovni ravni, ampak tudi na osebni – mimogrede izveš kakšno podrobnost iz njegovega zasebnega življenja in mu morda pomagaš rešiti tudi kakšno osebno zagato.

Da boš imela s sodelavci vsakič znova kakovosten dialog, upoštevaj 3 koristne nasvete:

  • 1. Med pogovorom ustvari očesni stik: Z usmerjenim pogledom boš sogovorniku dala vedeti, da so tvoje misli in glava 'pri stvari' in da ga resnično poslušaš.

  • 2. Spodbudi ga k nadaljnjemu pogovoru: S kimanjem, prigovarjanjem besed kot so 'razumem', 'to mi je jasno', 'ja, seveda' in vprašanji v stilu 'in kaj se je zgodilo potem?', ki dajo jasno vedeti, da te zanima nadaljevanje, boš sogovorniku dala vedeti, da ti v pogovoru z njim ni dolgčas in da te zanima njegova zgodba.

  • 3. Razčlenjevanje razumljenega: Če bi rada preverila, ali si sogovornikovo sporočilo pravilno razumela, lahko to preveriš tako, da z drugačnim izborom besed ponoviš bistvo določenega dela pogovora. S tem daš priložnost sogovorniku, da morebitne nesporazume zatre v kali in ti svoje sporočilo še enkrat poda na drugačen, bolj razumljiv način.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri