Osebna odličnost - ti, drugi in podjetje!

13. 9. 2014

Kako je mogoče, da smo v svetu presežkov, ki ga zaznamujejo najvišje stolpnice, najhitrejši računalniki, najnaprednejša tehnologija in izjemna znanstvena odkritja, soočeni z ekonomsko krizo, vojnami, spremembo klime, izumiranjem živalskih vrst, katastrofalno onesnaženostjo planeta in vedno novimi neozdravljivimi boleznimi?

Dr. Neja Zupan s svojo knjigo Osebna odličnost v podjetju opozori na faktor, ki smo ga razpeti med vzhičenostjo nad pridobitvami in strahom pred posledicami naših minulih slabih odločitev, nezrelosti in neznanja spregledali.

Ta tretji faktor je: človeški kapital, njega središče pa posameznik, ki se na koncu vedno sam odloči, ali bo sebe videl kot zmagovalca ali kot žrtev:

  • "... lahko se učimo s posnemanjem, na lastnih napakah, s ponavljanjem enih in istih stvari, dokler jih ne osvojimo, z muko ali pa skozi igro, z bolečino ali z ljubeznijo. Skušni imenovalec vsem učnim modelom je naša svobodna odločitev, katerega bomo izbrali. Zelo pomembno je, da učne življenjske vsebine, ki so nam namenjene, sprejmemo kot del zavednega procesa življenja ter se zavedamo možnosti lastne izbire modela učenja. Življenje lahko primerjamo tudi z inštrumentom: od izbire učnega modela in naših veščin je odvisna melodija, ki jo zaigramo."

Osebne odličnosti zato ne gre videti zgolj v smislu razvoja posameznika na strokovnem področju, temveč bolj v smislu razvijanja mehkih veščin, ki neposredno in posredno vplivajo na sproščanje in uporabo strokovnega znanja.

  • "Zreli, stabilni, odgovorni in motivirani posamezniki so namreč temelj poslovne odličnosti."

Vse, kar potrebujemo, je v nas samih!

Vsi viri, ki jih posameznik potrebuje, če naj bi uresničil osebno odličnost, so že v njem samem. In življenje z mnoštvo zgledov dokazuje, da smo se ljudje sposobni z uporabo notranjih virov (ali sposobnosti) soočiti s prav vsako situacijo, v kateri se znajdemo, ter jo tudi sprejeti in rešiti.

  • "Vsi rezultati so povratna informacija, naj gre za uspeh ali neuspeh. Ko stvari ne gredo po načrtih, to pogosto vidimo kot neuspeh. Od situacije pa je odvisno, kakšne reakcije bo neuspeh povzročil pri nas samih. Postanemo lahko žalosti, razdražljivi, jezni, depresivni ali nezadovoljni. Nič od naštetega ne pomaga k rešitvi situacije, zato na neuspeh raje glejmo kot na povratno sporočilo. Iz le-tega se lažje učimo in tako lahko spremembe hitreje uporabimo za nadaljnje delovanje."

Prav to je za svojega časa odlično ponazarjal slavni izumitelj Thomas Edison, ki mu je v tisočem poskusu le uspelo narediti žarnico. Rekel je, da ni bil neuspešen 1000-krat, temveč da je 1000-krat uspešno identificiral materiale, ki niso primerni za žarnico.

Če samo malce razmisliš o tem, boš priznala, da ima prav, pa tudi, da ti je njegov pogled na 'stvari' lahko v neizmeren navdih.

Naj bo vstop v svet drugega spoštljiv

In ker velja, da prav vsi premoremo notranje vire, s katerimi lahko pomagamo do rešitev težav in z njimi razvijemo inovacije, gre te odkrivati ne le v sebi, temveč v iskanju kar najboljšega stika z drugimi tudi v njih. Pri tem pa seveda ne gre spregledati, da vsak človek, s katerim pridemo v stik, ni le kup besed in znakov, ki jih vidimo:

  • "Naš sogovornik (stranka, sodelavec, študent, prijatelj) ni le telo. Naš sogovornik in mi, vsi imamo tudi svoje zgodbe, prepričanja, preteklost, svojo zgodovino, teorije, strahove in frustracije."

Ena nosilnih rdečih niti znanosti o osebni odličnosti je zato tudi sposobnost vstopanja v svet drugega, ali povedano z besedami severnoameriških Indijancev:

  • "Ne sodi drugega, preden ne hodiš v njegovih mokasinih vsaj eno miljo."

Prepogosto se nam namreč še vedno dogaja, da vnaprej določimo potek dogodkov in preuranjeno sklepamo, kaj si naš sogovornik misli in kako se bo odzval. Ob tem pa premalo ali pa sploh ne upoštevamo njegove zgodbe, čeprav ima velik vpliv na stanje, v katerem je.

  • "Ker določimo, kaj se bo z njim dogajalo, njegove strani ne slišimo. Ključ približevanja sogovorniku (stranki, sodelavcu, študentu, prijatelju) pa je slišati sogovornika in se mu/ji približati na njegov/njen način. Tako postanemo odličen komunikator."

Skrivnost dobrih komunikatorjev je namreč sposobnost prilagajanja sogovorniku v vsakem trenutku, upoštevanje njegovega modela sveta, prožnost v iskanju možnosti za dosego cilja razgovora, spremljanje in opazovanje sogovornika na vseh ravneh komunikacije ter vpletanje spoznanj v pogovor.

In vsega tega se je moč priučiti.

Učenje skozi niz vaj in resničnih zgodb

  • "Bodi sprememba, ki jo hočeš videti v svetu." - Mahatma Gandhi

knjigaKnjiga Osebna odličnost v podjetju predstavlja znanja in veščine, ki bodo sledilcem poti osebne odličnosti pomagali razrešiti probleme, uresničiti cilje in zgraditi posameznike, time, podjetja ter organizacije z visoko stopnjo zavedanja.

Z razvojem osebne odličnosti se naučimo tudi zavestnega ustvarjanja trajnega zadovoljstva, sreče, miru in bogastva tako v profesionalnem kot zasebnem življenju, avtorica pa skozi knjigo nazorno predstavi vse, kar vpliva na naše vedenje, naše izbire, dejanja in misli ter nas nauči zavedanja, da imamo na vse, kar se nam dogaja v življenju, možnost vplivanja in izbire.

  • "Knjiga Osebna odličnost v podjetju je odličen aktivator najboljšega, kar potrebujemo za uspešno vodenje podjetja in samega sebe. Vsi viri, ki jih posameznik potrebuje so v nas sami. S pomočjo knjige notranje vire prebudimo v uspeh." - Tadej Puntar, direktor podjetja

Dr. Neja Zupan je direktorica zavoda Bisernica, zavoda za razvoj kreativnosti in osebno rast, ki ga je ustanovila, potem ko je zaključila uspešno delo predavateljice na Fakulteti za družbene vede, kjer je tudi doktorirala. Je tudi mednarodna priznana trenerka osebne odličnosti in nevrolingvističnega programiranja (NLP) ter članica združenja mednarodnih trenerjev INLPTA.

Novo na Metroplay: Matej Zemljič o zakulisju snemanja, dojemanju igralstva in stvareh, ki mu pomenijo največ