Milijon podpisov za evropsko pobudo uvedbe UTD

21. 3. 2013
Milijon podpisov za evropsko pobudo uvedbe UTD (foto: shutterstock)
shutterstock

Evropska komisija je pred tedni odobrila razpis Evropske ljudske iniciative za UTD.

Organizatorji iz 15 evropskih držav bodo tako v roku enega leta poskušali prek spleta zbrati milijon podpisov podpore uvedbe univerzalnega temeljnega dohodka.

Platformo za zbiranje podpisov so dokončali prav te dni, zato lahko svoj podpis (v kolikor ti je pobuda blizu) podpišeš tukaj:

Pa je uvedba UTD sploh mogoča?

Primeri uvedbe UTD v praksi

Da ne gre za neke utopične ideje, dokazujejo primeri iz prakse:

  • Prvi primer državljanskega dohodka je znan iz antike. V času atenske demokracije so državljani dobivali plačilo od države za opravljanje državljanskih dolžnosti.
  • Aljaska je prva država, kjer so leta 1982 uvedli UTD. Vsak prebivalec Aljaske (po šestih mesecih stalnega bivanja) dobiva letni dohodek v višini od 300 dolarjev do 2.069 dolarjev (odvisno od finančne situacije sklada) iz Aljaska Permanent Fund, v katerem se zbirajo sredstva iz davka na črpanje nafte.
  • Gibanja so se iz Evrope razširila tudi v Afriko, ZDA in Južno Ameriko. Tako je bilo leta 2004 v Braziliji uradno že potrjen predlog uvajalne faze, leta 2008 pa so v Namibiji izvedli prvo pilotsko študijo o uvedbi temeljnega dohodka.

Slovenija bi ga lahko uvedla

Predlog UTD v Sloveniji – zakaj in kako?, ki ga je podpisala sociologinja dr. Valerija Korošec, kaže, da bi Slovenija lahko univerzalni temeljni dohodek uvedela že pred dvemi leti.

Po njenih izračunih bi si Slovenija lahko privoščila izplačevanje UTD v višini 300 evrov mesečno na polnoletnega prebivalca, otroci pa bi bili upravičeni do nekoliko nižjega UTD in sicer od 250 do 300 evrov na otroka.

Ker gre v prihodnjih mesecih v okviru vseevropske kampanje tako pričakovati še več javnega debatiranja o uvedbi UTD v Sloveniji, Evropi in svetu, si lahko več o ideji univerzalnega temeljnega dohodka prebereš na spletni povezavi UTD v Sloveniji in skorajšnja evropska kampanja.

Novo na Metroplay: Filip Flisar iskreno o obdobju, ko je končal kariero: "Bilo je težko …"