Majhne skrivnosti za velik učinek

Komaj deset je in (zdolgočasenim) sodelavcem že skoraj uro razlagate, kaj vam je spet storil sosed ... Tako vedenje je izredno moteče, počasi si zapravljate možnosti za napredovanje.

25. 10. 2001

Svoje delo opravljate odlično – v službo prihajate pravočasno, vse opravite v roku in domov ne odnesete niti sponke za papir. Vendar trdo delo ni veliko vredno, če imate s sodelavci slabe odnose. Mogoče se niti ne zavedate, da je vaše vedenje v službi izredno moteče in da si zapravljate možnosti za napredovanje. Kajti tudi če odlično delate, ne boste uspešne, če vas sodelavci ne spoštujejo.

To še ne pomeni, da se morate z vsemi v pisarni odlično razumeti, kramljati o zasebnih stvareh, ali se družiti tudi zunaj pisarne. Ne, vendar vas opozarjamo na nekaj vedenjskih vzorcev, ki vam lahko porušijo težko pridobljeno spoštovanje sodelavcev ali celo uničijo kariero.

To je rekla, to sem rekla ...

Malo (neškodljivega!) opravljanja ne škodi. S pretiravanjem in še zlasti z zlonamernimi pripombami pa škodite predvsem same sebi. “Kolegica me nenehno obvešča o najnovejših pikantnostih iz spolnega življenja našega šefa,” pravi 30- letna Elizabeta, novinarka. “Ne le da ima sumljive vire, njene zgodbice se mi tudi gnusijo. In očitno ne opazi, da je sama nikoli ne sprašujem o tem!”

Le zato, ker ve rade opravljate, še ne pomeni, da drugi to radi poslušajo. Morda boste pri nekaterih ljudeh postale priljubljene kot odlične poznavalke najnovejšega dogajanja, vendar vam nihče ne bo razkril zaupnih informacij, ker ne znate držati jezika za zobmi.

Za boljši vtis: Raje bodite tiho. Še posebno, kadar vas mika na glas razpravljati o zasebnem življenju sodelavcev. Kajti želele in potrebovale boste njihovo zaupanje, ko se bo zgodilo kaj resnično pomembnega. Zato se raje osredotočite na dve besedi.

Vprašanje “Kaj potrebuješ?” je ključ, ki odpira vrata do zaupanja sodelavcev in končno tudi do vaše kariere. Vsebovati bi ga moralo še tako kratko e-sporočilo kot tudi petmesečni plan prodaje. To vprašanje namreč kaže, da je tistemu, ki ga zastavlja, resnično do tega, da s svojim delom naredi spremembo, da torej nekaj doseže.

Preslabo sem plačana, preveč delam ...

Kar naprej se pritožujete, kritizirate in nergate čez službo. Saj ne rečemo, občasna pritožba zaradi skupnega problema vas res lahko zbliža s sodelavci, za povrh se še prav prileže – nenehne kritike pa bodo vsem okrog vas zagrenile življenje. Začeli bodo spraševati, zakaj raje ne odidete, če vam gre vse tako zelo na živce in širite negativizem.

“Ena od sodelavk v moji pisarni se nenehno pritožuje nad urnikom,” pravi Helena, ki dela v tiskovni agenciji. “Saj je res naporno, ampak njeno pritoževanje ubija tudi našo dobro voljo in nas vse sili, da bežimo pred njo in njeno negativnostjo.”

Za boljši vtis: Če ne mislite povedati nič pozitivnega, raje bodite tiho. Sicer vas bodo ožigosali za službeno nergačico in potem vas nihče več ne bo poslušal. Naslednjič, ko vas bo mikalo, da bi z nekom delile strupene misli, se po e-pošti izpovejte prijateljici, ki ne dela z vami. Tako boste svoje frustracije spravile iz sebe tiho in diskretno. Namesto da nergate, koliko dela imate, naredite red na delovni mizi.

Študije so pokazale, da kar 80 odstotkov papirja, ki leži naokoli, sploh ne potrebujemo. Neuporabno bi morale čim prej odstraniti, uporabno arhivirati, preostalo pa posredovati sodelavcem, ki se bodo odločali naprej. In ko ne boste imele več nereda na mizi ali po omarah, se vam pomembni papirji ne bodo več izgubljali in nadrejeni vam bo lahko zaupal tudi nujne projekte.

Uboga jaz

Na vljudnostno vprašanje “Kako ste kaj?” odgovarjate z “Ah, ne prav dobro, ker ...” Ali pa vas nenehno kaj boli in je vaše zdravstveno stanje glavna tema vseh pogovorov? Pazite, kajti zaradi tarnanja“poglejte, kakšna revica sem”, boste hitro postale najbolj osamljena duša v pisarni. “Ena od sodelavk ima nogo v mavcu in priznam, da je nisem niti vprašala, kaj se je zgodilo,” pravi 36-letna Jana, direktorica marketinga v manjšem podjetju.

“Vem, da bi morala vsaj 20 minut poslušati o njenih težavah, od tega, kako se je zgodilo, do tega, kako težko hodi po stopnicah.” Če si pridobite sloves, da ste “mama melodrama”, je to za vašo kariero ena od največjih katastrof. Nikoli, ampak res nikoli, si ne želite, da bi se smilili sodelavcem – saj boste izgubile njihovo spoštovanje. Poleg tega bodo ljudje domnevali, da se ne znate spoprijeti s službenimi nalogami, saj imate kaos že v zasebnem življenju. Pa še nekaj: Nehajte se jeziti nad seboj pred drugimi.

Izjave, kot sta “O, bog, kako sem neumna” in “Sem pa res trapasta”, so mogoče zabavne, nikakor pa ne pomagajo pri napredovanju. Sodelavci bodo namreč lahko kaj kmalu mislili, da govorite resnico, in bodo z vami začeli ravnati drugače kot dotlej. Izognite se torej pripovedim, kako ste prejšnji dan pokvarile fotokopirni stroj, ali se osmešile v restavraciji.

Za boljši vtis: Ne pripovedujte o svojih težavah in ne izkoriščajte sodelavk kot publiko za poslušanje vaših žalostnih zgodbic. Željo po dramatičnosti raje potešite tako, da sprašujete sodelavce, kako jim gre. In jih tudi pazljivo poslušajte, ko vam pripovedujejo o svojih problemih. Tako boste vedno delovale kot stabilna in zanesljiva oseba.

Gospod direktor, kako kaj vaša žena?

Radi se družite s sodelavci, vendar z enim očesom vedno iščete priložnost za prilizovanje “večjim živinam”. Če pretiravate, vas bodo sodelavci zasovražili. “S še tremi sodelavkami vedno kosimo za konferenčno mizo. Peta sodelavka, Nataša, se nam nikoli ne pridruži,” pravi 25-letna Ana, finančna analitičarka. “Nekega dne je k nam prisedel namestnik direktorja. Takoj ko je Nataša to opazila, je prihitela k mizi. Le zato, da bi se lahko družila s podpredsednikom!”

Za boljši vtis: Ravnajte spoštljivo z vsemi kolegi. Nikoli namreč ne veste, katera od malih rib je v zelo dobrih odnosih z nekom na visokem stolčku. Nekdo, ki sicer nima veliko moči, ima morda velik vpliv na tiste, ki jo imajo. Danijela, 27- letna pomočnica za odnose z javnostmi, je to spoznala precej boleče. “Za novo sodelavko, ki se mi je zdela nesposobna, se preprosto nisem zmenila. Pozneje sem ugotovila, da je nečakinja predsednika družbe. Svojemu stricu je poročala o vsem.

Prepričana sem, da je to razlog, da tudi po dveh letih nisem prišla dlje kot do mesta pomočnice.” Zato se ne spoprijateljujte kar povprek. Prva oseba, ki se vam poskuša prijateljsko približati že prvi dan v novi službi, ima verjetno nekaj za bregom. Raje se previdno umak-nite. Predvsem pa ne opravljajte sodelavcev, preden natančno ne ugotovite, kdo v podjetju se gre kakšno igrico in kakšno vlogo igra.

Sem mlada, sem lepa

Je vaš moto: “Če že imam tako lepe obline, ne škodi, da nanje opozorim vsakega sodelavca, ki pride mimo”? Pazljivo, sodelavke vam bodo tako vedenje na smrt zamerile. “Nova punca v naši pisarni nosi izredno kratka krilca, ki ji komaj prikrijejo spodnje hlačke,” pravi 28-letna Karmen, vodja restavracije. “Seveda gre vsem sodelavkam grozno na živce in je sploh ne upoštevajo.”

Čeprav boste s koketiranjem pritegnile nekaj moških pogledov, pri večini ne bo dolgotrajnega učinka, kvečjemu kakšna opazka več bo padla na vaš račun. Velike spogledljivke se običajno niti ne zavedajo, da se iz njihovega vedenja norčujejo tako ženske kot moški in nihče jih ne jemlje resno.

Za boljši vtis: Tudi za poslovno fasado ste lahko zelo ženske. Pazite le, da se ne spogledujete nenehno. Pazite tudi, kako dišite. Najdite sadno ali zeliščno dišavo, ki vam ugaja, in jo uporabite vsak dan. Študije so namreč pokazale, da lahko vonjave obudijo spomin ter povečajo energijo in koncentracijo. Vendar nikar ne pretiravajte z osladnimi vonji, kajti to ima lahko popolnoma nasproten učinek.

Slabo uslugo si boste naredile, če si vas bodo sodelavci zapomnili le po pretiravanju. Kakor hitro bodo prišli do sklepa, da izkoriščate svojo seksualnost za napredovanje, bodo prepričani – upravičeno ali neupravičeno – da nimate ustreznih delovnih sposobnosti. In s tem ste si zavrle kariero.

Poskusite nekoliko drugače

Po lestvici v podjetju vas lahko povzdignejo naslednje, na prvi pogled čudne zamisli:

  • 1. Oblecite se v zeleno
Za to barvo je znano, da pomaga pri miselni zbranosti. Oblecite jo vsakič, ko je pred vami naporen dan. Barva vas bo usmerila na tisto, kar morate narediti.

  • 2. Spremenite pot do službe
Vsaj enkrat na teden pojdite v službo po drugi poti. To vam bo osvežilo možgančke. Nato se lahko z vso energijo posvetite projektom, ki vas čakajo že nekaj časa.

  • 3. Pokažite roke
Pri pogovoru z nadrejenim držite roki tako, da ju bo lahko videl. Tako mu boste pokazale, da ničesar ne prikrivate, zato vas bo obravnaval kot zaupanja vredno osebo.

Linda Volk

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri