Ko si z dajanjem povečaš možnost za uspeh

26. 10. 2014
Ko si z dajanjem povečaš možnost za uspeh (foto: shutterstock)
shutterstock

Kaj posameznika privede do uspeha? Je to strast, trdo delo, nadarjenost ali morda le sreča? Adam M. Grant, avtor ene najvplivnejših poslovnih knjig Daš in dobiš, trdi, da je dandanes uspeh vse bolj odvisen od tega, kako sodelujemo z drugimi.

Ena od najbolj presenetljivih tez, ki jih podkrepljeno z obilico anekdot iz poslovnega sveta razvije v knjigi, je, da je uspeh vse bolj odvisen od tega, kako sodelujemo z drugimi.

Medtem ko ljudje v službi večinoma delujejo kot izenačevalci ali jemalci in je večina izmed nas prepričana, da v poslovnem svetu enostavno ni prostora za premehko srce in z njim dajalce (saj da se ti preveč razdajajo, zato iztrošijo in si tako zapirajo možnost uspeha, prav tako pa naj bi jih vsi po vrsti zgolj izkoriščali), pa Grant dokaže, da so med dajalci tudi takšni, ki dosegajo neverjetne uspehe v vseh mogočih panogah. To so t.i. pametni dajalci.

Pa si poglejmo enega od mnogih ...

'Ime mu je Adam Forrest Rifkin, včasih mu pravijo orjaški panda programiranja. Sam zase pravi, da je zadržan, introvertiran računalniški nadušenec, ki ima rad dva jezika: programski jezik javascript in pa klingonščino, ki jo govorijo nezemljska bitja v Zvezdnih stezah.'

Rifkin, ki ima dva magisterija iz računalniških ved, je med drugim tudi lastnik patenta, razvijal pa je programsko opremo za superračunalnike pri Nasi in internetne sisteme za Microsoft. Na prelomu tisočletij je skupaj z Rohitom Kharejem ustanovil podjetje KnowNow, v katerega je po zaslugi svoje izjemne mreže vplivnih ljudi privabil več kot 50 milijonov vlagateljskega kapitala in podjetje vodil nadvse uspešno.

Rifkin naj bi imel na linkedinu leta 2011 in po seznamu revije Fortune največ povezav z vplivnimi ljudmi na svetu. Premagal je slavne može, kot sta Michael Dell, milijarder, in Jeff Weiner, direktor podjetja Linkedln. Kako mu je to uspelo?

'Adam Rifkin je mrežo zgradil kot iskreni dajalec. "Moja mreža se je razvijala dolga leta, korak za korakom, po malem vsak dan z drobnimi gestami in prijaznostmi," pojasnjuje, "v želji, da bi ljudem, s katerimi sem povezan, polepšal življenje."'

Ključna točka je v tem, da 'Rifkin daje veliko več, kot dobi'. Tudi jemalci in izenačevalci v omrežjih dajejo, vendar dajejo praviloma strateško, pričakujejo pa osebno korist, ki je enaka njihovemu prispevku ali pa večja od njega.

Več o tej zanimivi temi si lahko prebereš na spletni povezavi Jemalci, izenačevalci in dajalci v poslovnem svetu

Novo na Metroplay: Matej Zemljič o zakulisju snemanja, dojemanju igralstva in stvareh, ki mu pomenijo največ