Kariera: Naprej in navzgor!

23. 4. 2012
Kariera - po stopničkah navzgor! (foto: Shutterstock)
Shutterstock

Če prav zdaj iščeš službo ali si ravno vstopila v poslovni svet, ti bodo nasveti strokovnjakov, s katerimi smo se pogovarjali o zaposlovanju mladih, v pomoč in oporo pri pomembnih prvih korakih.

Na mladih svet stoji, pravijo, a iz mnogo (starejših) ust lahko slišiš številne pripombe na račun generacij, ki se šele podajajo na svojo karierno pot.

Nekatere so morda posledica razlik v pogledu na svet, zato se lahko zdijo nekoliko za lase privlečene, druge pa so nedvomno utemeljene.

Toda kritika je le priložnost, da se zazreš vase in premisliš o svojih šibkih točkah. Nikoli ni prezgodaj ali prepozno za izboljšave, s katerimi si pri delu – pa tudi na splošno v življenju – dviguješ merila, kakovost in ne nazadnje tudi vrednost.

V iskanju pravih informacij in odgovorov na vprašanje, kaj delodajalci res hočejo, smo se obrnili na Študentsko sekcijo Društva za marketing Slovenije, kjer so poiskali ljudi, ki vodijo slovenska podjetja ali imajo glavno besedo pri zaposlovanju. Na pomoč so nam priskočili z modrimi nasveti, ki temeljijo na njihovih izkušnjah, in ti bodo pomagali, da boš v očeh (bodočih) šefov še prepričljivejša.

Boljše možnosti na zaposlitvenem trgu

"Poleg teoretičnega znanja v času študija je priporočljivo pridobiti nekaj izkušenj tudi iz realnih poslovnih procesov. Zavedati se moraš, da je kariero treba začeti 'na začetku' oziroma da je treba uporabiti stopnice na poti do vrha, in ne dvigala." – Barbara Zacirkovnik, vodja tržnega komuniciranja, Birt, d. o. o.

"Predvsem je pomembno, da gradiš svoj 'osebnostni brand', ki naj bo čim bolj konsistenten. Danes je ta možnost z dostopno tehnologijo in družbenimi omrežji na voljo praktično vsakomur. Priporočam ti, da se skušaš že pred prvo zaposlitvijo uveljaviti ali predstaviti na določenem področju – z udejstvovanjem na Facebooku, Twitterju, s pisanjem bloga, z umeščanjem v mednarodne kroge, z udeležbo na dogodkih ..." – Damjan Planinc, direktor, Interactive.agency

Predstavitev, ki prepriča

"V Si.mobilu prek zaposlitvenih razpisov in zunaj njih prejmemo veliko prošenj, zato je pomembno, da tvoj življenjepis in spremno pismo izstopata. Priporočljivo je, da izpostaviš konkretne dosežke, na posameznem razpisu navedeš le ustrezne delovne izkušnje in dele življenjepisa prilagodiš, saj tako izpadeš bolj 'specializirana' za želeno delovno mesto. Življenjepis naj bo slovnično brezhiben in kratek, zato v vsakem primeru posebej presodi, kaj je pomembno, prav tako pa tudi pazi, kakšen e-poštni naslov pustiš – roza.zajcica@gmail.com morda ne priča najbolje o tvoji kredibilnosti. Izjemno dragocena sta tako študentsko kot prostovoljno delo, zato pri predstavitvi ne bodi skromna.

Pri bodočih sodelavcih cenimo njihov potencial za nadaljnji razvoj v podjetju. Poglavitno vlogo imajo osebnostne značilnosti in vedenjske lastnosti, ki se morajo ujemati s kulturo Si.mobila. Prednjačijo sposobnost timskega dela in proaktivnost oziroma želja po dokazovanju tudi na drugih področjih. Si.mobilove kompetence so nam kompas pri zaposlovanju, kjer se magnetna igla obrača proti kandidatom, ki so predani, drzni in inovativni v razmišljanju." – Saša Miladinović, vodja službe za razvoj in strateško upravljanje človeških virov, Si.mobil

"Vedno so dobrodošle prošnje s kreativno noto, ki poudarijo individualnost posameznika. Izkušnje so dobrodošle, vendar niso odločilnega pomena, saj so pri izbiri kandidata odločujoči njegova osebnost, njegov nastop, komunikacijske sposobnosti in splošna razgledanost. V svojih vrstah si želimo osebo, ki je vedra in pozitivno naravnana, ki ji navezovanje stikov ni tuje, se ne ustraši novih zadolžitev in ji je sprejemanje izzivov v veselje. Iskreno, kreativno in pripravljeno na delo v timu. Specifična znanja so odvisna od posameznega delovnega mesta." – Barbara Poženel, brand & communication menedžer, Red Bull

Pričakovanja

"Od mladega zaposlenega pričakujem predvsem željo doseči nekaj nadpovprečnega, izjemnega, karkoli že počne. Poleg kompetenc, ki se jih da dovolj hitro razviti, pričakujem tudi dovolj veliko čustveno inteligenco, h kateri veliko prispevajo različne življenjske izkušnje. Te pa niso nujno povezane s starostjo." – Damjan Planinc, direktor, Interactive.agency

"V našem podjetju karierne začetnike zelo cenimo. Verjamemo, da nam lahko prinesejo veliko iskrive energije, svežih idej in predvsem neobremenjenost z aktivnostmi rutinskega delovnika, v katero so že morda zašli dolgoletni sodelavci. Nujno je, da natančno ugotoviš, kaj bi rada delala in zakaj. Bolj kot izkušnje, ker jih pač še nimaš, je pomembno, da si delu predana in hkrati odprta za učenje. Tako boš pri delu lahko uživala in dosegala najboljše rezultate." – Tadeja Kofjač, kadrovska služba, Medis

"Pri mladih (pa tudi malo starejših) sodelavcih je bila pri meni vedno najpomembnejša strast. Če nekaj res hočeš delati in si zraven z vsem srcem ter ne čakaš, da ti dodelijo naloge, ampak jih znaš najti sam, če ti jih ne dajo dovolj. V marketingu delo ni samo delo, ampak način življenja, saj se ne konča s koncem delovnega časa. Imej odprte oči in ušesa, izkoristi vsako priložnost za (študentsko ali priložnostno) delo pri delodajalcu, ki te zanima. In študiraj to, po čemer je več povpraševanja ..." – Iztok Sila, direktor marketinga in odnosov z javnostmi, Mladinska knjiga Založba

Super in slabe lastnosti

"Pri zaposlenih najbolj cenim pridnost, pripravljenost za delo, pozitivno naravnanost, entuziazem, voljo do učenja, spoštovanje do starejših. Najbolj pa me moti, če kdo noče delati, če je len. In zelo me tudi moti, če si človek ne zna sam poiskati dela. Dober zaposleni ne bo nikoli ostal praz­nih rok. Ampak te lastnosti niso toliko vezane na starost – obstajajo mladi, ki so super, in takšni, ki niso za nikamor, enako pa velja tudi za starejše." – Aleš Lisac, direktor, Lisac&Lisac

Največje prednosti mladih

"V marketinški agenciji imate mladi prednost, ker ste polni svežih idej, kreativni, zagnani, drzni. Pripravljeni ste na nove izzive ter niste obremenjeni z ustaljenimi pristopi k delu in nagånjeni k rutini, kakor je to opaziti pri že 'oblikovanih' kadrih." – Barbara Zacirkovnik, vodja tržnega komuniciranja, Birt, d. o. o.

"Glavna prednost je to, da se (če se seveda hočete) hitro učite, ste prilagodljivi, nimate predsodkov, nikoli ne utrujate z razmišljanji v slogu 'mi smo pa to v preteklosti delali drugače'. Mladi (spet – če to hočete) bolje prodajate svojim vrstnikom, ker razumete ciljno skupino. Tisti, ki so pravi material, so pripravljeni tudi delati več kot pa starejši kolegi, ki imajo recimo otroke." – Aleš Lisac, direktor, Lisac&Lisac

Priložnost za akcijo!

Si v teh nasvetih prepoznala kopico uporabnih informacij, zdaj pa te zanima, kaj se še pametnega skriva v modrih glavah?

Pridruži se jim na študentski marketinški konfe­renci fANfARA.

  • Izvedela boš, kaj se novega dogaja v praksi,  spoznala ambiciozne ljudi, ki jih zanima ogromno stvari, in morda tudi odkrila, kateri delček v ogromni poklicni sestavljanki bi bil naj­bolj pravi zate.
  • Imela boš priložnost, da stopiš v stik z najboljšimi z različnih področij trženja, in možnost, da jih pocukaš za rokav, izmenjaš z njimi besedo ali dve ter jih vprašaš vse, kar te zanima.
  • Poleg vrhunskih predavanj se obetata tudi dve delavnici  (da bodo praktične izkušnje res puhtele in letele) ter zaključna okrogla miza o zaposlitvenih možnostih v svetu trženjskih strokovnjakov.
  • Odklikaj na fanfara.net in preveri, kaj vse te čaka 11. aprila  na Gospodarskem razstavišču v Ljubljani.

Pripravila: Manca Kraševec, fotografija: Shutterstock

Novo na Metroplay: Matej Zemljič o zakulisju snemanja, dojemanju igralstva in stvareh, ki mu pomenijo največ