Kaj moraš na kariernem področju narediti še pred koncem tega leta?

Imaš cilje na kariernem področju? Zapiši si jih in začni uresničevati svoje sanje. Hvaležna nam boš za te nasvete.

Kaj moraš na kariernem področju narediti še pred koncem tega leta? (foto: Unsplash.com/Bench Accounting) Unsplash.com/Bench Accounting
2. 11. 2017

1. Poglej na stvari z drugačnega zornega kota

Nisi dobila službe, za katero veš, da bi ti bila pisana na kožo? Si zamudila priložnost za napredovanje, ki si ga zaslužiš? Soavtorica knjige Perception Franziska Iseli svetuje, da ne spreminjaš svojih veščin, ampak način razmišljanja.

”Pomembno je, kaj si govoriš pred razgovorom za službo,” trdi Iselijeva. “Notranji glas je lahko tvoj največji sovražnik. Resnično moraš verjeti, da boš službo dobila.”

Če je tvoj notranji glas negativno nastrojen, bo to vplivalo na to, kako te doživljajo drugi. ”Naša notranja percepcija oblikuje našo realnost,” pojasnjuje Iselijeva. “Na primer, odpravljaš se na pohod in naenkrat začne deževati.

Če tvoja notranja percepcija pravi: Vse je uničeno. Ne morem iti na pohod. Naslednjih 24 ur bom žalostna, potem boš resnično potrta. Treba je drugače sprejeti situacijo. Raje si reči: Nič hudega, če dežuje. Morda bom počela kaj drugega ali pa bom vzela pelerino in dežnik ter se kljub dežju odpravila na pohod,” priporoča Iselijeva.

Okoliščin (kot je vreme) ne moreš nadzorovati, vedno pa lahko vplivaš na to, kako se odzoveš na določeno situacijo.

Kako lahko to uporabiš pri delu? “Če greš na razgovor za službo, in verjameš, da si prava oseba za to delovno mesto, boš imela precej več možnosti, da dobiš službo, kot če imaš negativen pristop” pojasnjuje Iselijeva. Z izžarevanjem samozavesti bo delodajalec dobil vtis, da si najboljša izbira za razpisano delovno mesto. In če kljub temu ne dobiš službe? Ne obremenjuj se zaradi tega.

“Ne moreš vplivati na to, kakšni so drugi kandidati za delovno mesto. To je okoliščina, na katero nimaš vpliva. Morda je oseba, ki je dobila službo, imela prave zveze.” Iselijeva priporoča, da si rečeš nekaj spodbudnega: “Ta služba mi ni bila namenjena, ker zagotovo obstaja boljša služba zame.”

A hkrati opozarja: “Pomembno je, da na razgovoru za službo (ali službenem sestanku) nisi preveč samozavestna.” Morda boš zaradi prepričanja, da boš dobila službo, pravzaprav izgubila priložnost za službo. Bodi skromna. Daj vse od sebe – vse drugi pa je prepuščeno okoliščinam, na katere ne moreš vplivati.

Uporabi pravo mero samozavesti in domišljavosti, imej pozitiven odnos in uresniči svoje sanje.

2. Bodi pokvarjena!

Donald Trump je Hillary Clinton poimenoval Pokvarjena Hillary. Kmalu je izraz dobil širši pomen, nanašal naj bi se na 'pokvarjeno žensko'. Vsaka bi morala ceniti bojevnico v sebi. Njo, ki nikdar ne obupa.

Njo, ki ne odobrava sovražnosti, diskriminacije in ustrahovanja.

To ne pomeni, da si težavna, ampak da nisi nenehno tako presneto prijazna. Psihologinja Angela Bradley pravi: “Dolgo časa sem mislila, da je govorjenje o denarju neprimerno in površinsko. Toda, kakšno je življenje, če nimaš denarja?

Če je tvoja želja imeti moč, se ti zaradi tega ni treba počutiti slabo, saj si jo zaslužiš.

Pomisli na to, koliko ljudem boš lahko pomagala s tem, ko boš uresničevala svoje cilje. Zavedaj se svoje vrednosti in tega, kako dragocena si za podjetje, zase in ljudi v tvoji okolici.

”Bodi ponosna na svoje poreklo 'pokvarjene ženske'. Nehaj se opravičevati. Postavi se zase. “Veliko žensk se ne zaveda, koliko osebne moči imajo,” pravi Bradleyjeva, “Ne dvomi o sebi.

”Bradleyjeva spodbuja ženske, naj uporabijo svojo moč za to, da so aktivne v svoji karieri, naredijo načrt in razumejo pomen dolgoročnih ciljev. Morda smo res 'pokvarjene ženske', vendar svojo moč uporabljamo za dober namen.

“Uporabi moč, zmagaj in to pametno izkoristi,” priporoča Bradleyjeva.

3. Povečaj svoj EQ

Morda si pametna in imaš visok IQ, vendar ti bo pri uresničevanju visokih ciljev pomagal EQ – čustvena inteligenca. Visok EQ ti ne bo pomagal le bolje obvladovati vedenja in čustev, ampak ti bo pomagal pri spoprijemanju s stresom in soočanju z odzivi sodelavcev.

Pomembno vlogo igra tudi pri napredovanju na delovnem mestu, saj ti omogoča vzpostavljanje dobrih odnosov – ne glede na to, kakšen je tvoj trenutni položaj v podjetju. Bradleyjeva priporoča:

“Biti moraš učinkovita, vredna zaupanja, sočutna in nadgraditi moraš svoje odnose z drugimi.”

Večina delovnih mest vključuje delo z ljudmi, zato je zelo pomembno, da obvladaš veščine v odnosih.

“Samozavesten samogovor ti lahko pomaga pri tem, da kritiko spremeniš v konstruktivno povratno informacijo,” pravi Bradleyjeva. Naj ti pokažemo nekaj načinov, kako lahko izboljšaš svoj EQ.

Trije načini za povečanje EQ-ja (brez prilizovanja): Razumeti moraš svoja čustva. Bodi pristna. Poistoveti se z drugimi in bodi iskrena. Opazuj. Ugotovi, kaj osrečuje tvojo nadrejeno. Razmišljaj vnaprej in ji uresniči želje.

4. Utišaj svoj prevarantski notranji glas

Na hitro se spomnimo Emme Watson. Upravičeno lahko rečemo, da je uspešna pri vsem, česar se loti.

Diplomirala je na prestižni univerzi Brown, odlično je igrala v filmu Lepotica in zver in svetovno javnost navdušila z močnim govorom o zagotavljanju enakosti spolov. Zakaj je torej v enem od intervjujev dejala, da se počuti kot prevarantka in si ne zasluži uspehov?

Sindrom prevaranta je fenomen, povezan s samozavestjo, in povzroča, da uspešne, sposobne ženske dvomijo o svojih zmožnostih in se na delovnem mestu počutijo kot prevarantke.

Strokovnjakinja Valerie Young pojasnjuje: “Kadar so pametni ljudje v ozadju, so vsi na slabšem.” Opustiti moramo dvome, verjeti vase in navijati zase tudi na delovnem mestu. V nadaljevanju navajamo njene nasvete za izboljšanje samozavesti:

1. Realno oceni svoje občutke

2. Spremeni način razmišljanja

3. Osredotoči se na svoje prednosti

4. Vztrajaj ne glede na vse

5. Ustavi moške, ki te skušajo ovirati

Raziskave so pokazale, da moški pogosto poskušajo prekinjati ženske med delom in sestanki. Morda imaš najboljšo idejo na svetu, vendar je ne more nihče opaziti, če ti je nekdo vskočil v besedo.

Shivani Gopal, ustanoviteljica združenja The Remarkable Woman, pravi: “Prekinitve so verbalni izraz moči in omogočajo drugi osebi, da prevzame besedo.”

Kaj lahko ukrenemo glede tega? Nekdanja pomočnica Baracka Obame je s skupino žensk razvila preprosto tehniko, imenovano ojačanje, s katero so utišale tiste, ki so jih prekinjali s komentarji. Vsakič, ko je ena od žensk izpostavila ključno točko na sestanku, je druga ženska to ponovila in s tem potrdila njeno razmišljanje.

Kaj je bil končni rezultat? Drugi so priznali njen komentar in niso mogli trditi, da je to njihova ideja.

Naslednjič, ko bo tvoja sodelavka izrazila dobro idejo, jo glasno ponovi. Ona bo naredila isto zate.

Podprimo druga drugo in naše ideje.

6. Vzemi si premor

Sodiš med tiste ljudi, ki ne izkoristijo vseh dni dopusta? Zakaj? Vsi se zavedamo, kakšna je konkurenca na delovnem mestu, vendar si narediš več škode kot koristi, če si ne vzameš dopusta.

“Kadar smo obremenjeni in pod stresom, to vpliva na naše telo. In vse to dolgoročno vpliva na naše zdravje,” opozarja psihologinja Melissa Podmore.

Izgorelost je namreč vse pogostejši pojav. “Po dopustu boš spočita, polna novih idej, prav tako pa boš imela nove načrte in cilje,” svetuje Melissa. Če si privoščiš dopust, boš bolje opravljala svoje delo.

Prevedla in priredila Danaja Lorenčič

Preberi še: Horoskop: TO je piercing, ki je pisan na kožo tvojemu znamenju!

Priporočamo tudi: 10 aktivnosti, ki jih lahko to jesen počneta skupaj (izbor naše pravkar zaročene novinarke)

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri