Jesenija Marič: Slovenka, ki v Mariboru z modno trgovinico piše zgodbo o uspehu

19. 5. 2016
Jesenija Marič: Slovenka, ki v Mariboru z modno trgovinico piše zgodbo o uspehu (foto: Tibor Golob)
Tibor Golob

V središču Maribora vztraja le še peščica podjetnikov, trgovcev, ki se iz dneva v dan borijo za kupce. Med njimi je tudi mlada mamica Jesenija Marič, ki z modno trgovinico vztraja že nekaj let ter uspešno gradi modne zgodbe in velike modne projekte.

Jesenija, zagotovo spadate med uspešne poslovne ženske, ki sooblikujejo življenje v središču Maribora. Koliko let že gradite poslovno pot in kakšni so bili vaši začetki?

Moja poslovna pot se je začela pred 13 leti na Poštni ulici v Mariboru z manjšo trgovinico z oblačili. Že kot deklica sem bila navdušenka nad modo. Moj idol je bila mama, ki me je vsakodnevno navduševala z različnimi kreacijami.

Ker včasih še ni bilo toliko trgovin s trendnimi oblačili, mi je mama namreč sama ustvarjala prav posebna oblačila. Prav ona me je okužila z modo in pozneje bila steber mojih odločitev in načrtov o trgovinici z oblačili.

Vemo, da je v Mariboru nekoč center veljal za središče urbane mode. Danes se je z ulice vse preselilo v nakupovalna središča. Kako vi kot mali podjetniki sprejemate velike trgovske centre?

Jesenija

Žalosti me, da ne znamo toliko ceniti središča mesta, ki je zelo lepo in bogato s kulturno dediščino. Med ključnimi vzroki problematike mestnega jedra so plačljive parkirnine in osiromašen asortiment ponudbe.

Kot izkušena podjetnica pričakujem potencial v novih delovnih mestih in neposredno s tem povečanje kupne moči. Prednost obstoja svoje trgovinice vidim v sledenju modnim trendom, zavzemanju za kupce in nenehnem širjenju modnega asortimenta.

Središče Maribora je lani poskušalo z veliko modno revijo oživeti dogajanje na ulicah. Pripomore to k boljšemu razvoju ali bi se morali globalno lotiti problema oživitve mestnega jedra? Se trgovci med seboj povezujete ali ste bolj vsak zase?

Takšni dogodki pripomorejo k oživitvi, vendar bi bilo treba razčleniti in obdelati dolgoročne marketinške strategije, prav tako je povezovanje nas ponudnikov nujno za dolgoročno zagotavljanje uspehov. Naš spekter kupcev je zelo obsežen, saj zajema večino populacije. To moramo združiti in jih tako dodatno privabiti v mesto.

Jesenija

Vemo, da največja mesta v Evropi, npr. Gradec, Dunaj, Budimpešta, živijo in cvetijo ... Tudi središče Ljubljane je veliko bolj živo, kot je Maribor. Zakaj center stagnira oziroma nazaduje?

Prepričana sem, da je ključna problematika stagniranja oz. nazadovanja v slabše urejeni infrastrukturi in relativno veliki brezposelnosti. Vendar bi kljub temu s povečanjem ponudbe lahko obudili mestno jedrno.

Sami ste se podpisali pod številne modne zgodbe, ki ste jih ustvarjali na tem področju. Posneli ste številne reklamne kampanje, tudi z znanimi obrazi. Kako se danes obnese tovrstna reklama?

Danes so tovrstne reklamne kampanje še vedno aktualne, vendar uporabljamo tudi družabna omrežja, kot sta Facebook in Instagram, saj so dostopna širši populaciji, ki zahteva tudi tovrstno informiranje.

Jesenija

Se sploh še izplača investirati v takšne projekte? Včasih je bilo veliko več modnih revij, veliko več reklam kot danes ... Zakaj se recimo manjši trgovci ne odločajo za takšne reklame, je to vseeno prevelik finančni zalogaj?

Tovrstni projekti v današnjem času niso več toliko aktualni kot družabna omrežja, ampak se sama še vedno odločam zanje; ravnokar se pripravljam na nov velik tovrstni projekt.

Zvesti spremljevalci teh projektov so izjemni fotograf Tibor Golob, vizažistka Mojca Škof in frizer Kristijan Skamljič, ki so 'krivi' za izjemen videz mojega promocijskega materiala, kot tudi vrhunski modeli.

S pomočjo takšne ekipe lahko dosežeš vrhunske rezultate. Res so tovrstne reklame velik finančni zalogaj, vendar se moramo zaradi hitro spreminjajočih se trendov fleksibilno odzivati in prilagajati trgu.

Tudi sami redno spremljate modne trende. Kakšni kosi oblačil so vam najbolj pri srcu in kako se bodo letos kombinirali pomladanski kosi?

Obožujem drugačnost in ekstravagantnost. Pravzaprav nimam najljubšega kosa. Prilagajam se svetovnim trendom mode. Ker so letos izjemno aktualne trapez hlače in plisirana hlačna krila, že nosim tovrstne kose oblačil.

Ne morem pa brez petk. Te so enostavno nuja v moji omari. Prepričana sem, da je za svež pogled na modno izbiro potreben le pravi odmerek inspiracije.

Ob tem, da uspešno vodite svoj posel, ste tudi mamica dvema otrokoma. Kako usklajujete vse obveznosti in kako vam vse to uspeva?

Zahvaljujoč vsem družinskim članom, ki mi trdno stojijo ob strani, lahko usklajujem vse obveznosti. Sin Naj (12) in hči Rubi (8), ki v bistvu odraščata z modo, sta največja inspiracija za moje nove podvige!

Napisala: MIMA (za Story)
Fotografije: Tibor Golob, oblačila: Top moda

Preberi še zgodbo Slovenke s sanjsko službo v Dubaju ali pa 10 znakov, da je odgovor na vprašanje 'Kako si kaj?' z 'Meh ...' prav zares na mestu!

Novo na Metroplay: Matej Zemljič o zakulisju snemanja, dojemanju igralstva in stvareh, ki mu pomenijo največ