Je tvoje vedenje poslovno?

20. 9. 2010
Je tvoje vedenje poslovno?

Obnašanje zaposlenih odraža podobo, uspeh in ugled podjetja v javnosti, zato upoštevaj osnovna pravila poslovnega bontona.

Da si na delovnem mestu dovolj strokovno usposobljena in da sloviš po delovni zagnanosti še ni dovolj za popoln uspeh, pomembno je namreč tudi tvoje obnašanje do sodelavcev in poslovnih partnerjev, zato moraš primeren način pozdravljanja, sestankovanja in komuniciranja ... vzeti kot svojo obveznost do podjetja.

Tvoja pot navzgor

Čeprav so pravila lepega vedenja v številnih podjetjih ohlapna, ti predlagamo, da se držiš osnovnih smernic poslovnega bontona. Zavedaj se, da uglajeno poslovno vedenje vodi le po karierni lestvici navzgor.

Pozdravljanje in rokovanje

V poslovnem svetu velja pravilo, da podrejeni navadno pozdravi nadrejenega, ne glede na spol ali starost. V kolikor si ti tista, ki vstopaš v prostor, je prav, da ob prihodu pozdraviš prva, ne glede na tvoj položaj v podjetju, in v kolikor si z nekom dogovorjena za srečanje, prva tudi ponudi roko.

Pred začetkom sestankovanja

Poleg tega, da na sestanek vedno prideš urejena in primerno oblečena, je pomembno pravilo točnost, kajti čas je v poslovnem svetu izredno dragocen. Ob prihodu na sestanek se z imenom in priimkom predstavi ljudem, ki jih ne poznaš, v kolikor te zbranim ob prihodu ne predstavi tajnica ali oseba, ki je sestanek sklicala. Počakaj, da te usmerijo na pravo mesto ali pa vprašaj sama, kam lahko sedeš.

Halo, kdo je?

Pomembno je, da med sestanki ne uporabljaš telefona, prav tako poskrbi, da ti telefon ne bo začel nenadzorovano zvoniti. Tvoje vedenje med sestankom mora biti vljudno, kar pomeni, da ljudi med govorom ne prekinjaš, ne izražaš svojega mnenja na ves glas. V kolikor imaš kakšno opombo, si jo zapiši na list papirja in omeni, ko boš na vrsti za komentarje. Ko govoriš zbranim, vedno usmerjaj pogled na vse prisotne.

Molk

O dogajanju in dogovorih na sestanku ne razpravljaj na ves glas v javnosti, zavedaj se namreč, da so določene informacije zaupne narave in o njih ni primerno govoriti na ves glas in na vsakem koraku.

Urejenost pisarne

Če v svoji pisarni sprejemaš poslovne partnerje ali vodiš sestanke, je prav, da je vedno brezhibno urejena in da se v njej ne nahajajo moteči dejavniki, kot so številni okraski, slike družinskih članov, hišnih ljubljenčkov ipd.

E-komuniciranje

Velika večina komunikacije v sodobnem poslovnem svetu poteka preko elektronskih sporočil. Da bodo tvoja sporočila učinkovita, piši kratko in jedrnato, nikoli pa ne uporabljaj težko berljivih pisav, živih ozadij ali animacij, prav tako ne pripenjaj velikih slik, ki upočasnijo pošiljanje elektronske pošte. Na prejeta elektronska sporočila se potrudi odgovoriti čim prej, hitrost naj bo tvoja vrlina.

Uporabljaj tudi telefon

V kolikor za pisanje obsežnega odgovora nimaš časa, na kratko napiši, da si sporočilo prejela in da boš v najkrajšem možnem času poslala podrobne informacije, ki jih od tebe pričakujejo. Če v odgovoru navedeš dan ali uro, kdaj se boš odzvala, se dogovorjenega tudi drži, tako boš delovala zelo organizirano. V kolikor je pisanje odgovora preveč zamudno, lahko tudi pokličeš in se z osebo glede podrobnosti dogovoriš kar ustno.

Lojalnost, spoštovanje in zaupanje

Bodi lojalna do podjetja. Ne opravljaj in ne sodeluj v širjenju pisarniških tračev. Bodi spoštljiva do sodelavcev in upoštevaj njihova mnenja, pa četudi se z njimi ne strinjaš. Raje kot prerekanje in izrekanje pripomb izberi navajanje tehtnih argumentov, ki bodo sodelavcem dali misliti. Pridobi si spoštovanje poslovnih partnerjev in nikoli ne izkoristi zaupanja, ki ga imajo ljudje vate in v tvoje sposobnosti.

Novo na Metroplay: Filip Flisar iskreno o obdobju, ko je končal kariero: "Bilo je težko …"