Dietrich Mateschitz - neverjetna zgodba o uspehu

Dietrich Mateschitz je poleg Arnolda Schwarzeneggerja najverjetneje najslavnejši živeči avstrijski Štajerec, njegovo življenje in neverjeten poslovni uspeh pa sta danes v navdih in spodbudo mnogim.

Dietrich Mateschitz - neverjetna zgodba o uspehu (foto: shutterstock) shutterstock
3. 5. 2013

Ustanovitelj ene najbolj znanih blagovnih znamk na svetu je izšel iz skromnih razmer, a se je s svojim genijem za marketinško strategijo, podjetniško žilico in z eno samo dobro idejo povzpel od navadnega delavca med milijarderje.

"Odraščal sem kot Štajerec in v usnjenih hlačah. Potem se je zgodilo drugo življenje," je ustanovitelj Red Bulla zapisal v Red Bulletinu.

Ena velika ideja!

Po maturi, ki jo je mlad fant, ki je v glavnem odraščal brez očeta, ni opravil z odliko, se je vpisal na študij ladjedelstva na Tehnični univerzi na Dunaju, a se po štirih mesecih prepisal na visoko šolo za svetovno trgovino, današnjo ekonomsko univerzo, in kot glavni predmet izbral marketing.

Kot sveži diplomiranec se je v svojih poznih dvajsetih letih zaposlil v nizozemsko - britanskem koncernu Unilever, eni od vodilnih multinacionalk na področju živil in potrošnih dobrin na svetu, kjer se je izkazal na področju marketinga in prodaje.

Potem pa se je zgodilo službeno potovanje leta 1982, ki je za vedno spremenilo njegovo življenje, pa tudi svetovno tržišče pijač:

  • "Bilo je nekega soparnega popoldneva v baru elegantnega hotela Mandarin Oriental v Hongkongu. Dietrich Mateschitz je kramljal z drugimi trgovskimi potniki. Šalili so se, smejali in listali po Newsweeku. Smeh je spodbudil predvsem en članek. V reviji je bil objavljen seznam največjih japonskih plačnikov davkov. Gospodom menedžerjem se je zdelo to še posebej zanimivo in zabavno. Mateschitz pa je ostal resen. Opazil je, da na prvem mestu ni bilo kakšnega globalnega koncerna, kot sta na primer Sony ali Toyota, temveč njemu popolnoma neznano podjetje Taisho Pharmaceuticals."

Omenjeno podjetje z glavnim sedežem v Toku je proizvajalo pijačo z imenom Lipovitan, ki je vsebovalo poživljajočo substanco tavrin, takrat 38-letni Mateschitz pa je bil naravnost fasciniran nad dejstvom, da je mogoče s takšnim proizvodom postati največji japonski plačnik davkov.

"Takrat sem začel spremljati trg in poskusil vse možne pijače te vrste," je Mateschitz izjavil leta 1994.

Ideja, ki dobi krila

knjigaNa eni od svojih takratnih službenih poti je pri nekem tajskem franšiznem partnerju koncerna Unilever naletel na tonično pijačo, ki je bila podobna Lipovitanu. Imenovala se je Krating Deang ali v prevodu: Rdeči bik.

Materschitz je leta 1984 pridobil licenco za prodajo te pijače zunaj Azije, ime prevedel v angleščino in skupaj z družino tajskega kemika Čaleom Džuvidjo ustanovil družbo Red Bull Trading GmbH. Oba partnerja sta v družbo vložila po 500.000 dolarjev.

Leta 1985 je takrat 41-letni Mateschitz pustil dobro plačano službo pri Unilevru in stopil na samostojno pot.

Ne povsem brez začetnih težav v prvih dveh do treh letih, a z neomajno vero v uspeh produkta, se je rodil Red Bull - sladka pijača v visoki, ozki pločevinki, ki je v nekaj letih po vsem svetu dosegla kultni status.

Nekaj zanimivosti 

O Dietrichu Mateschitzu in Red Bullu:

  • Mateschitz je po astrološkem znamenju bik (rojen 20. maja 1944 v St. Marienu).
  • Študij ekonomije, smer marketing, si je plačal sam. Delal je v jeklarni in bil honorarni smučarski učitelj in vodič.
  • Bil je t.i. 'večni študent'. Medtem ko so njegovi sošolci študij zaključevali pri svojih dvaindvajsetih, ga je sam naposled končal pri osemindvajsetih.
  • Danes kar dve tretjini človeštva vsaj enkrat letno poseže po pijači Red Bull.
  • Mateschitz trdi, da naj bi sam dnevno popil od pet do dvanajst pločevink Red Bulla in naj bi pri tem še nikoli ne občutil negativnih učinkov.
  • Petindvajset let po vstopu na trg je Red Bull blagovna znamka, katere vrednost so sredi leta 2011 ocenili na okoli 13,4 milijarde evrov.
  • Red Bull je eden največjih športnih sponzorjev na svetu. Okoli te blagovne znamke se je namreč zgradil široko zastavljen marketinški, športni in medijski koncern.
  • Materschitz nikoli ni bil poročen in je odkrit nasprotnik zakona. Tako ostaja eden najbolj zaželenih avstrijskih samcev, za katerega se občasno govori, da je občasno v razmerju z bistveno mlajšimi ženskami.

Več o življenju, karieri in geniju Dietricha Mateschitza si lahko prebereš v biografiji Red Bull in Dietrich Mateschitz: Neverjetna zgodba o uspehu.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri