Slovenski izobraževalni sistem

Vse o politiki od svetovne do domače

Moderatorji: saarijarvi, Dioniz, Sunshine

Mahagonij
Cosmopsiho
Cosmopsiho
Prispevkov: 2524
Na forumu od: 24. 11. 2005
Kraj: LJ

Neprebrana objavaNapisal/-a Mahagonij » 25. Apr. 2012 23:16

..Evelyn.. napisal/-a:Glede opravičevanja- ti to tako dojemaš, jaz ne.
In če bi vzela sociologijo in pedagogiko kot hobi, me pa za razliko od računalničarjev, programerjev in informatikov, nebi nikamor vzeli brez diplome oziroma zdaj magistra. Vse sociologe, filozofe, pedagoge, andragoge, svetovalne delavce etc. lahko bereš v tekstih, da bi pa v tem delal-kar je tudi del tega "za dušo"-počet nekaj, za kar si ravno nebi prerezal goltanca vsako jutro ko vstaneš-rabiš izobrazbo.

To ni bil cel point, namrec tudi, ce se zelis z necim poklicno ukvarjat, je vprasanje, zakaj ni bil to hobi teh ljudi pred faksom? Fajn, pejt po diplomo, da lahko to delas, ampak koliko ljudi pravi namesto "to je bil moj hobi in zdaj bo tudi poklic" raje "to me zanima in to bo moj poklic". Ogromno.
Moja sestra bo doktor ekonomije. Ona je bila vedno zelo uspesna ucenka, mela je vse pet itd, lahko je izbirala kar je hotela. In, ko je bilo treba se vpisat na faks je do zadnjega dnega agonizirala nad odlocitvijo. Ker prej je bil avtopilot, zdej se je bilo pa neki treba odlocit in ona ni imela nobenih stvari v zivljenju po katerih bi se dejansko odlocila. Isto kot vecina zensk je bila cel lajf na karierno na avtopilotu, zelo pridna in pol se je odlocila po taktiki "kaj zgleda potencialno zanimivo" (in tisti ki so slabi imajo dodaten pogoj - ni prevec zajebano, kar pomeni, nima matematicnih predmetov).

In pol mi ona rece, ko je ze na faksu, "mene ekonomija ful zanima". "aha, sam nikol te nisem vidu, da bi kej brala o njej, da bi kej debatirala o njej, itd..." "ne, sej mene je to ze od nekdaj zanimal". Aha.
In 90% ljudi, ki blejajo kako jim mora bit omogocen vpis, da studirajo to, kar jih zanima, je tocno takih. In zato jim vedno kontriram, ker oni lahko grejo komu drugemu bucke prodajat. To, da se nekomu neka stvar "zdi zanimiva" ne pomeni pravega zanimanja. Ko je mene kej zanimalo, mi ni rabu noben s prstom kazat kva moram brat, ker sem to pocel sam od sebe.

Shit, ce trdis da te neki zanima, moras znat vsaj trivio, par znanih oseb in/ali dogodkov s podrocja in nomenklaturo, drugace si poln sranja. Logicno da ne mores pred faksom prakticirat medicine ze kr doma, ampak ce ze trdis da te to zanima bi pa lahko vsaj kakega nobelovca poznal pa kaj so bili kaksni vecji breakthroughs in pa kaj se trenutno odvija (state-of-the-art), ker mulci ki jih zanima hardware tocno vejo kaj so trenutni najnovejsi proci in s katerimi platami grejo skupi, kljub temu da jim fotr placa samo eno staro kisto in teh stvari se dolg od blizu ne bodo vidl.

In ker ne maram laznjivcev mi pac zivc potegne k mi nekdo v fris serje kako hudo se je on interesiral za to stvar, ki jo zdej studira. A pred faksom ga ni blo blizu podrocja.

s0nckic4 napisal/-a:in ne verjamem ljudem, ki trdijo, da so maturo opravili z dobrimi ocenami brez da bi se karkoli učili. tako kot tistim ne, ki pred izpitom nič ne znajo pa dobijo na koncu 10.
Pol brezveze, da ti govorim, ker mi itak ne bos verjela. :razz:

dayđremer napisal/-a:Sprejemci za faks ne pridejo v poštev, kam bojo pa potem vse gimnazijce vtaknili. Gimnazijo nardijo zakaj?

dayđremer napisal/-a:ker bi se danes itak vsak ***** šolal. :(
Lahko bi pa tistim ki delajo poklicno šolo pač preprečili vpis na katerikoli faks (naj grejo na visoko šolo ne pa na faks),
Funny.

dayđremer napisal/-a:Sprejemci za f
Da potem itak ne bodo mogli študirat pa ne bojo poklica meli pa NIČ dejansko.
Nemoreš sprejemcev za faks uvest, potem bo šele kriza.
Ja, ker je boljs, da ni sprejemcev in potem grejo matematicni analfabeti na tehnicne fakse, potrosijo kup drzavnega kesa, in jih potem nikoli ne naredijo.

Tko da ce uvedejo sprejemce bomo mel gimnazijske maturante namesto gimnazijskih maturantov s parimi narejenimi izpiti. Kriza.

floribunda napisal/-a:V osnovni šoli bi zmanjšala razrede, dosti več časa namenjala učencem s posebnimi potrebami
Vsak ima lahko to idejo. Tako kot imam jst idejo, da bi moral starsem placat vse stroske otroka, pa zdravstvo bi moralo biti v celoti brez doplacil itd... pol pride pa grda stvar imenovana "financna realnost"

floribunda napisal/-a:in pol mi gre še cel ponosem razlagat kako so oni hodli na kavo namesto matematike. prav, zdej se pa dudlaj celo poletje, js bom pa žurala. jebiga.
V Sloveniji si najvecji car ce si totalna anti-intelektualna luzercina.

..Evelyn.. napisal/-a:Pa ne ga srat s tem, da majo gimnazijci ne vem kok več znanja, gor je debata o FRI in takšnih fakultetah, kjer je vsaj po mojih slišanih govoricah prava praksa, da folk, ki pride iz srednjih strokovnih in tehniških šol 1000x lažje izdela faks, kakor gimnazijec, ker ima osnove, ki jih dijak v gimnaziji ni dobil.
To ne drzi. Gimnazijci imajo vec intelektualne sposobnosti, kar teli s poklicnih ne morejo skompenzirat z nekimi izkusnjami od prej. Nemalo ljudi z Vegove ni moglo narest matematicnih predmetov, tudi v vecih letih ne. Gimnazijci so pa vecinoma zaobvladal tehnicne predmete, morda ne na prvo zogo v prvem moznem roku, ampak so. Isto velja za strojno. Sej majo pri nekaterih predmetih prednost, ker ze poznajo strojne dele in tehnicno risat. Ampak ti predmeti niso cel predmetnik. Gimnazijci se kr hitr nadudlajo to, pol pride matematika z raznimi veckratnimi integrali in vektorskimi polji in so teli s srednje strojne precej bl najebal, kot so gimnazijci pri tehnicnih predmetih.
V koncni fazi je itak rezultat ful mesan ker je najvec odvisno od tega kok folk dejansko truda vlozi posameznik, ampak ce gledamo skupinsko, ni res, da imajo s poklicnih sol boljse moznosti da skos pridejo, kaj sele to kar si rekla (konkretno boljse moznosti). Prej obratno.
Men and women agree on one thing: they both distrust women.
Uporabniški avatar
..Evelyn..
Cosmopsiho
Cosmopsiho
Prispevkov: 4759
Na forumu od: 4. 4. 2008

Neprebrana objavaNapisal/-a ..Evelyn.. » 25. Apr. 2012 23:27

Glede izraza "intelektualne sposobnosti" bi lahk debatiral. Boljše predznanje matematike in fizike še zdaleč nista celota "intelektualnih sposobnosti", da bi lahko tko banaliziral. Sicer pa se lahk strinjam samo s tem, da je rezultat mešan. Bi blo zanimivo prebrat kakšno statistiko glede tega (čist resno)..
Res pa je, da je veliko število študentov tud takih, ki pridejo s programa 3+2, kjer res ni dovolj podlage na določenih področjih, ker tud namen teh programov ni nadaljevanje študija, ampak usmeritev v poklic. Danes pa enormno število teh študentov nadaljuje na faksu ( pa bodi to višja, visoka ali uni).
It was forever..but it didnt last long..
brandibelle
Kofetarica
Kofetarica
Prispevkov: 849
Na forumu od: 11. 9. 2011

Neprebrana objavaNapisal/-a brandibelle » 26. Apr. 2012 2:05

:lmao:
maniac
Komunikatorka
Komunikatorka
Prispevkov: 184
Na forumu od: 15. 9. 2006

Neprebrana objavaNapisal/-a maniac » 26. Apr. 2012 11:50

..Evelyn.. napisal/-a:In prav na našem forumu imamo eno dekle, ki ima talent, ima znanje o stroki, ampak na svoj faks oblikovanja ne pride, ker ji zmanjka točk, zaradi predmetov na maturi, ki v nadaljevaju študija SPLOH NISO TAKO KLJUČNI.


tole so bučke, ker na fakultetah s sprejemci (kamor spada tudi aluo, če si to mislila pod oblikovanje) je matura nekje 20% točk za vpis na faks, tako da ona zaradi česa drugega ne pride na faks.


sicer pa mene v tem našem šolskem sistemu prvič jezi, da je narejen tako, da lahko do fakultete napredujejo tudi ne najbolj bistri ljudje, če so le dovolj pridni, drugič pa, da niti ljudje z diplomami nimajo nobene splošne razgledanosti, so skoraj nepismeni in totalno nezainteresirani za svoje področje (nekako tako kot piše mahagonij, ko jih stvar kao zanima, v resnici pa ne poznajo niti osnovnih pojmov). gre skratka za totalno razvrednotenje izobrazbe.
Uporabniški avatar
floribunda
Cosmopsiho
Cosmopsiho
Prispevkov: 4927
Na forumu od: 22. 2. 2007

Neprebrana objavaNapisal/-a floribunda » 26. Apr. 2012 12:12

ravno glede tega o oblikovanju sem hotla komentirat.

20, max. 25% ti prinese matura in končni uspeh. kar pomeni, da moreš met narejeno. to je pa to.

bi bli presenečeni kako prav pride splošno gimnazijsko znanje na oblikovnih faksih in kako ti oblikovna srednja šola ne prinese neke jake prednosti pred gimnazijci.
Uporabniški avatar
s0nckic4
Cosmofrik
Cosmofrik
Prispevkov: 1633
Na forumu od: 29. 7. 2009
Kraj: Over the Rainbow

Neprebrana objavaNapisal/-a s0nckic4 » 26. Apr. 2012 12:44

maniac napisal/-a:sicer pa mene v tem našem šolskem sistemu prvič jezi, da je narejen tako, da lahko do fakultete napredujejo tudi ne najbolj bistri ljudje, če so le dovolj pridni, drugič pa, da niti ljudje z diplomami nimajo nobene splošne razgledanosti, so skoraj nepismeni in totalno nezainteresirani za svoje področje (nekako tako kot piše mahagonij, ko jih stvar kao zanima, v resnici pa ne poznajo niti osnovnih pojmov). gre skratka za totalno razvrednotenje izobrazbe.


izgovor lenuhov. 100x raje zaposlim povprečno inteligentno a delovno osebo kot pa nadpovprečno in leno. optimum je seveda oboje. ampak večina delovnih mest ne zahteva nekega iq presežka. in nezainteresiranost za nekaj ni enako neumnost. se mi zdi, da je brez problema vsak malo nerdy o zadevi, ki ga zanima. in niti ni vsakemu kariera na prvem mestu. tako se pač tisti, ki jim ni vpišejo na nek generičen faks, ki jim je ok, jih ne odbija in jim bo omogočil dobiti solidno delo. drugi se pa vpišejo na tisto, kar jih izjemno zanima, obvladajo vse na tistem področju, na koncu pa opravljajo isto neko generično delo kot prvi, če se njihovo izjemno zanimanje slučajno ne pokriva s trenutnim zanimanjem na trgu. iq je precenjen, itak pa meri samo določene sposobnosti, ki niso nujne, niti potrebne v vseh smereh. če se šolaš za računalničarja ima visok iq neko težo, če se za pedagoga je pa dosti pomembnejši eq.

meni osebno se folk, ki je inteligenten, ampak len in se še hvali s tem zdi neumen, ker ne zna izkoristit naravnih danosti, položenih v zibelko. kot sem že rekla, nima vsak kariernih ambicij. ampak tisti, ki jih nima potem ne tolče čez nefer sistem, ki daje prednost delavnim ljudem.
Vsak raj ima svojo kačo.
Uporabniški avatar
snezinka*
Kofetarica
Kofetarica
Prispevkov: 590
Na forumu od: 3. 9. 2008

Neprebrana objavaNapisal/-a snezinka* » 26. Apr. 2012 16:08

Ma matura je pomojem mnenju ok da ostane, kot zaključek študija. Bi pa definitivno uvedla dodatno še sprejemce na več faxih (medicini, psihologiji, ipd. bi ga še dala).

Največji problem faxov je pa itak to, da so financirani glede na št. študentov. Zato pa upada kvaliteta. Prof. morjo tok pa tok ljudi spustit naprej, da bo prkaplal tok pa tok dnarja.

In ja, na k mi gredo hvalisanja v stilu: nč se nism uču/sam pošrvcnu sm mal z levim okom/vse ure sm prešpricu in naredu z 10. Ne rečem, je mogoče (in ja, matura dejansko ni delč od tega), ampak mi je to smešno.
Zadnjič spremenil snezinka*, dne 26. Apr. 2012 16:18, skupaj popravljeno 1 krat.
maniac
Komunikatorka
Komunikatorka
Prispevkov: 184
Na forumu od: 15. 9. 2006

Neprebrana objavaNapisal/-a maniac » 26. Apr. 2012 16:14

@ s0nckic4

lenuhi izpadejo iz izobraževalnega sistema najkasneje na faksu, če je le ta kaj vreden. nadpovprečno inteligentni ljudje pa niso leni samo zato, ker z manj truda dosegajo boljše rezultate.

pišeš, da večina delovnih mest ne zahteva iq presežka. res je, ampak zakaj je potem potrebno hodit na faks? za opravljanje generičnih delovnih mest so srednje šole dovolj. fakulteta naj bi te specializirala za določeno področje, zato se mi zdi naravnost trapasto, da ima že vsaka tajnica faks. študij ni zastonj, vsak študent državo stane precej denarja in vsi ti generični faksi in generični študentje z generičnimi službami so zame zapravljanje denarja in razvrednotenje izobrazbe. diploma ni nič vredna, ker jo ima skoraj vsak. bi rekla, da je iq prej podcenjen kot precenjen.

blazno mi gre na jetra, da bom na koncu imela enak naziv kot kolega, ki je rabil tri leta, da je s 6 opravil izpit, ki sem ga sama naredila z 10 v prvem roku, s tem da sem ga jaz odpisala v pol ure, on pa v dveh! ali pa kolegica, ki po končani gimnaziji in fakulteti še vedno ne zna uporabljat predlogov s in z. naštevam lahko v neskončnost, pa itak nima smisla.

nisem za uvedbo šolnin, nisem za omejevanje vpisa v smislu, če nimaš gimnazije, ne moreš na faks, sem pa zelo za to, da omeji vpis na tiste z določenimi sposobnostmi. če ne more bit vsaka manekenka, zakaj je potem sprejemljivo, da je kar vsaka študentka?
Uporabniški avatar
..Evelyn..
Cosmopsiho
Cosmopsiho
Prispevkov: 4759
Na forumu od: 4. 4. 2008

Neprebrana objavaNapisal/-a ..Evelyn.. » 26. Apr. 2012 16:47

^^Zato bi jaz osebno sprejemce uvedla na večino fakultet.. Če se ni problem nadrkat za maturo, se ni problem tud "nadrkat" za faks, na katerega se vpisuješ..In tisti, ki bi sprejemce slabo opravli, jah, jbg, pač nimaš niti kaj delat na faksu potem. Tudi mene živcirajo kakšni, ki so tako ponosni na vsak svoj izpit, ki ga nrdijo s šestko al pa še huje tisti, ki lih tok preberejo, da spacajo en plonkc zvečer pred izpitom.. Zatio bi jaz nrdila kr obsežne sprejemne za fakultete..
Kar pa bi dodala določenim fakultetam so pa psihološka testiranja, razna psihologija, medicina, pedagogika, andragogika, zdravstvena, skratka povsod kjer se ljudje ubadajo z drugimi ljudmi bi jaz dodobra preverila njihove kompetence, ki so povezane striktno z osebnostjo..

Jaz če iz svojih izkušenj govorim, umiram po kosih, ko slišim za svoje sošolke, da bodo delale v šolstvu in drugje, so pa polne nekih predsodkov, stereotipov, diskriminacije, nespoštovanja do ljudi ipd. Ali pa da jih druga področja niti malo ne zanimajo, ki so v izjemni povezavi s pedagogiko..
Men osebno se gre tud za kakovostno izvedeno delo, ko veš zakaj si v neki stroki-še posebaj z ljudmi, veš, da imaš dejansko v takšnem poklicu ogromen vpliv na ljudi..
In zagotovo so načini kako te zadeve vsaj približno preverit in ocenit. Potem pa tud nebi meli tok in tok izobraženega kadra, ki je višek, ker nebi vsak bil primeren.
Tako pa je zdaj učitelj tudi vsak drugi, ki v svoji stroki ne najde druzga šihta, pa gre pač narest tistih par pedagoških izpitov in thats that. V resnici pa so vloge pedagoških delavcev v otrokovem življenju velike, oziroma moramo mi poskrbet, da so naše vloge velike in impaktne.
Pa pardon ker omenjam sam moj študij :D enako velja za vse, ki imajo stik z drugimi ljudmi in vplivajo na njihova življenja.
It was forever..but it didnt last long..
Uporabniški avatar
emanuela
Cosmo moderatorka
Cosmo moderatorka
Prispevkov: 6203
Na forumu od: 28. 7. 2005

Neprebrana objavaNapisal/-a emanuela » 26. Apr. 2012 16:52

..Evelyn.. napisal/-a:Kar pa bi dodala določenim fakultetam so pa psihološka testiranja, razna psihologija, medicina, pedagogika, andragogika, zdravstvena, skratka povsod kjer se ljudje ubadajo z drugimi ljudmi bi jaz dodobra preverila njihove kompetence, ki so povezane striktno z osebnostjo..


S tem pa se ne bi mogla bolj strinjati. Tu bi me zanimalo tudi, kako se ljudje obnašajo pod pritiskom, če so sposobne, močne osebnosti (ker povsod enostavno ni dovolj, da opravljaš izpite in delaš faks).
Prevečkrat vidim zdr. delavce brez empatije, socialne delavke, ki komaj čakajo, da spokajo s šihta in tako naprej.
The world is as you are.
Uporabniški avatar
s0nckic4
Cosmofrik
Cosmofrik
Prispevkov: 1633
Na forumu od: 29. 7. 2009
Kraj: Over the Rainbow

Neprebrana objavaNapisal/-a s0nckic4 » 26. Apr. 2012 16:54

@ maniac
sej ne more bit vsaka študentka. lahko je tista, ki zbere zadostno število točk. ali pa študira izredno. če se obdrži faks na neki ravni, bo manj sposoben folk itak pocepal. pri nas nas je 25% prišlo do konca v rednem roku. ostali so pač nekje, kaj jaz vem kje.

meni se ne zdi tako zelo slabo imet izobražen folk - oz da se da folku neko možnost, da se izobrazi. še vedno trdim, da je na faksu naučeno zgolj osnova za nadaljne izobražvanje, ampak veliko ljudi ima napačne prestave o stroki, dokler ne pride na faks. in potem tam spoznava področja, ki ga lahko zelo zanimajo in se bo vanje poglobil in bo postal strokovnjak na teh področjih.

če imamo predavalnice za 300 ljudi, nevem zakaj bi jih tam sedelo samo 50, če lahko željo po izobrazbi izpolnimo še dodatnim 250 folka. res je, veliko več se odnese, če se dela v manjših skupinah, na primerih, ipd, ampak za to je pa magisterij, ko se specializiraš za posamezno področje in vas je tudi manjše število. šolstvo se mi zdi nekaj, kar bi moralo biti dostopno in država nanj ne bi smela gledat kot zgrešeno investicijo. res je, dosti je luzerjev, ampak je pa ogromno ljudi tudi nekam prišlo in nekaj doseglo. seveda pa meje morajo bit in matura se mi ne zdi slaba.

diploma je papir. znanje je pa v glavi. ne rabiš se sekirat če imaš isto izobrazbo kot sošolec in sošolka, ker vaše znanje ni na isti ravni - kar se bo pokazalo v praksi oz službi, kar itak edino na koncu šteje.

glede sprejemcev, tako kot vas berem, človek sploh na faks ne bi rabil, ker bi itak moral že na sprejemcih vse obvladat.
empatije, pedagogike in vsega, tudi delovanaj pod pritiskom se lahko na takih faksih nauči. pa naj bodo ti predmeti v prvem letniku, ko se preverja kompetence za poklic. folk bi zgubil samo 1 leto, če ne bi bil kvalificiran. kar ve govorite je prenizka zahtevnost na faksih, ne pa nuja po sprejemcih.
Vsak raj ima svojo kačo.
maniac
Komunikatorka
Komunikatorka
Prispevkov: 184
Na forumu od: 15. 9. 2006

Neprebrana objavaNapisal/-a maniac » 26. Apr. 2012 17:51

@ s0nckic4

matura je prelahka in ni nikakršno sito, da bi ločila sposobne od nesposobnih, zato vsak, ki maturira zbere dovolj točk za eno izmed fakultet. to je prvi problem, drugi pa, da so prelahki tudi študijski programi. jaz se v teoriji strinjam s tabo - znanje je vrednota, naj bo dostopno vsem, ampak potem v praksi vidiš, da študij veliki večini ne prinese nobenega znanja, ker itak samo "študirajo". in z varčevalnimi ukrepi, ki prihajajo in uvedbo šolnin v prihodnosti bo prišlo zgolj do tega, da bodo lahko študirali le premožni, želim pa si, da bi študirali sposobni in to zastonj. ker če bi bilo študentov manj, mogoče tudi šolnin ne bi bilo?

kolegi z manj znanja me ne jezijo, ker bi se jih bala, ampak mi gredo na živce, ker moji stroki znižujejo ugled. pa pri nas niti ni tako hudo: za pozitivno oceno je na nekaterih kolokvijih in izpitih potrebnih 80%, osip je bil ogromen že v prvem letniku, potem nas je bilo pa vsako leto manj, ampak vseeno je nekaj takih, za katere se resno vprašaš, kaj počnejo na faksu. sploh si ne predstavljam, kako je drugje, kjer ni take selekcije.
Uporabniški avatar
emanuela
Cosmo moderatorka
Cosmo moderatorka
Prispevkov: 6203
Na forumu od: 28. 7. 2005

Neprebrana objavaNapisal/-a emanuela » 26. Apr. 2012 17:59

s0nckic4 napisal/-a:empatije, pedagogike in vsega, tudi delovanaj pod pritiskom se lahko na takih faksih nauči. pa naj bodo ti predmeti v prvem letniku, ko se preverja kompetence za poklic. folk bi zgubil samo 1 leto, če ne bi bil kvalificiran.

Mi npr takšnih predmetov na faksu nimamo, se mi pa zdijo nujno potrebni.
The world is as you are.
Uporabniški avatar
..Evelyn..
Cosmopsiho
Cosmopsiho
Prispevkov: 4759
Na forumu od: 4. 4. 2008

Neprebrana objavaNapisal/-a ..Evelyn.. » 26. Apr. 2012 18:05

Če bi se le empatije dal naučit na faksu ja.. :D
It was forever..but it didnt last long..
maniac
Komunikatorka
Komunikatorka
Prispevkov: 184
Na forumu od: 15. 9. 2006

Neprebrana objavaNapisal/-a maniac » 26. Apr. 2012 18:09

ja, ta je dobra! :D

Vrni se na Politika

Kdo je na strani

Uporabniki, ki brskajo po tem forumu: 0 registriranih uporabnikov

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri