Več pravic za potnike avtobusov

20. 7. 2013
Več pravic za potnike avtobusov

ZV EU se vsako leto na pot z avtobusom odpravi kar 70 milijonov potnikov. To poletje bodo potovanja, vsaj tista daljša, lažja, saj imajo zdaj potniki nove pravice.

Spomladi je bila namreč sprejeta Uredba o pravicah potnikov v avtobusnem prevozu, ki omenjenim po vsej EU zagotavlja nove pravice.

Med aktualnimi pravicami potnikov v avtobusnem prevozu na EPC izpostavljajo:

  • Potniki imajo pravico do povračila celotne vrednosti vozovnice ali spremembe potovanja v primeru prevelikega števila rezervacij, odpovedi ali zamude, daljše od dveh ur od predvidenega časa odhoda (velja pri potovanjih, kjer je prevoz daljši od 250 km).
  • Če avtoprevoznik potniku ne omogoči izbire med povračilom in spremembo potovanja (pri potovanjih, kjer je prevoz daljši od 250 km), ima potnik poleg povračila celotne vrednosti vozovnice tudi pravico do povračila polovične vrednosti vozovnice (odškodnina).
  • Potniki imajo v primeru odpovedi in zamude, daljše od 90 minut, na potovanjih, ki trajajo dlje od treh ur (pri potovanjih, kjer je prevoz daljši od 250 km), pravico do ustrezne pomoči (prigrizek, obrok, osvežilna pijača in po potrebi nastanitev).
  • Prepovedana je diskriminacija na podlagi nacionalnosti glede tarif in drugih pogodbenih pogojev.
  • Prepovedana je diskriminacija pri obravnavi invalidnih oseb in oseb z omejeno mobilnostjo. Predvidena je zlasti brezplačna pomoč na določenih avtobusnih postajah in avtobusih ter tudi odškodnina za izgubo ali poškodbo njihove opreme za gibanje.
  • Vsi potniki imajo pravico do ustreznih in dostopnih informacij pred potovanjem in na njem ter pravico do splošnih informacij o njihovih pravicah na avtobusnih postajah in spletu.
  • V primeru smrti, poškodbe, izgube ali škode zaradi prometne nesreče so potniki upravičeni do odškodnine.
  • Mehanizem za obravnavo pritožb, ki ga vzpostavijo avtobusni prevozniki, je na voljo vsem potnikom.