Sojini in zelenjavni polpeti brez soje in zelenjave?

Na ZPS so kupili 5 paketov sojinih in 7 paketov zelenjavnih polpetov ter preverili njihove sestavine in cene.

10. 5. 2013

Izkazalo se je, da so preverjeni izdelki vsebovali zelo različno količino soje in tudi zelenjave:

  • sojini polpeti so glede na podatke z embalaže vsebovali od 9 do 38 odstotkov soje.
  • pri zelenjavnih polpetih so bili na embalaži navedeni deleži zelenjave od 21 do 58 odstotkov, vendar pa je bil v zadnjem primeru pri zelenjavi naveden tudi krompir, ki ga uvrščamo med poljščine. Realna vsebnost zelenjave je torej manjša od navedene, zato je bil ta podatek zavajajoč.

"Čeprav bi pričakovali, da je v izdelku, ki ima v imenu besedi 'sojin' ali 'zelenjavni', več teh sestavin in manj drugih sestavin (razne moke, kosmiči in drobtine), pa Pravilnik o splošnem označevanju predpakiranih živil ne določa, kako velik mora biti delež take sestavine v izdelku," izpostavlja dr. Tanja Pajk Žontar iz Zveze potrošnikov Slovenije in dodaja:

"Pred prvim nakupom zato pogled na seznam sestavin zagotovo ne bo odveč."

Nepotrebni aditivi

Sojine in zelenjavne polpete pripravijo tako, da vse sestavine (npr. sojo, zelenjavo, ovsene in krompirjeve kosmiče, pšenično moko, drobtine, rastlinsko olje, jajca) zmešajo v homogeno maso. Nekateri proizvajalci ji dodajo tudi aditive, predvsem emulgatorje in stabilizatorje, ki poskrbijo za nastanek in za ohranjanje homogene zmesi.

"Dodajanje aditivov načeloma ni potrebno, saj ima že sama soja dovolj beljakovin za ustrezno vezavo sestavin v polpetih. Poleg tega je mogoče vezavo sestavin doseči tudi drugače in ne le z aditivi, na primer tako, da dodamo jajca", je prepričana dr. Tanja Pajk Žontar.

Od 3,79 do 21,40 evra

Tudi pri polpetih so cene izjemno različne.

Za sojine boš odštela od 3,79 do 21,4 evra za kilogram, za zelenjavne pa od 3,79 do 8,45 evra, ob tem da gre v primeru zelenjavnih polpetov za izdelka, ki vsebujeta enako količino zelenjave.

Pripravi jih raje sama doma

Sojine in zelenjavne polpete lahko pripraviš tudi sama.

Receptov je več, enostavnejši in hitrejši za pripravo pa so tisti, pri katerih uporabimo kar sojine kosmiče ali koščke. Če uporabimo sojo v zrnju, jo moramo najprej skuhati (pred kuhanjem pa jo moramo namakati vsaj 12 ur). Kuhano sojo pretlačimo s paličnim mešalnikom in dodamo dve jajci ter po okusu še druge sestavine: na drobno sesekljano praženo čebulo/česen, sesekljani peteršilj, par žlic drobtin, sol, poper, začimbe, koščke zelenjave ...

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri