Sindrom Doriana Graya na socialnih omrežjih

Socialna omrežja so za mnoge postala hvaležen medij avtovizij sebstva in lastnih ego fantazij.

Sindrom Doriana Graya na socialnih omrežjih (foto: shutterstock) shutterstock
25. 7. 2012

Tako vsaj kaže nedavna raziskava podjetja Intel v Evropi in na Bližnjem vzhodu.

Želja ljudi, da bi se pokazali v boljši luči in ustvarili svojo 'ultra osebnost' ali izboljšano podobo njih samih, je več kot očitno zelo močna in vseprisotna.

Slika, ki ostaja popolna!

Več kot polovica vprašanih (53 odstotkov) se želi na spletu ne le pokazati v svoji najlepši luči, temveč ustvariti celo svoj ultra poseben alter e-ego. Še več. Ko jim to uspe, si nato v resničnem življenju celo želijo, da bi bili bolj podobni osebi, ki so jo ustvarili v družabnih medijih.

Lahko bi skoraj rekli, da gre za nekakšno zrcalno sliko prilike iz slavnega romana Slika Doriana Graya.

Medtem ko se uporabniki iz mesa in krvi še kako borijo z vsakodnevnico skrbi, manjka in minevanja, pa njihovi e-portreti na socialnih omrežjih tega davka življenju nikakor ne pokažejo. Njihovi profili namreč ostajajo do konca 'skockani', podobe pa brezčasne in (včasih tudi) nezemeljsko lepe.

Male bele družabne laži!

Načini, kako olepšati profil so različni, vendar pa se vsi, ne glede na to, od kod prihajamo, poslužujemo različnih 'družabnih laži', da bi očarali, šokirali in pritegnili svoje spletno občinstvo prijateljev in družinskih članov.

Za ženske je značilno, da svoje profile uredijo tako, da skrbno izberejo najbolj laskave slike na profilu, moški pa se osredotočajo na to, da so njihove objave zabavne in drzne.

Različni odgovori v posameznih državah odražajo kulturne razlike: v Egiptu in Združenih arabskih emiratih, na primer, objavljajo intelektualne objave, da bi bili videti pametnejši, medtem ko se na Nizozemskem in Češkem uporabniki postavljajo s svojimi družinskimi člani in domačimi ljubljenci.

Več o tej zanimivi temi pa v prispevku Infografika: Ali v družabnih medijih pokažete svoj pravi jaz?

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri