Pred oskarji: Helen Mirren in Anthony Hopkins v filmu Hitchcock

Legendarni mojster napetih srhljivk Alfred Hitchcock se po številnih filmskih uspehih pripravlja na režijo novega celovečerca, toda številni so prepričani, da so njegova najboljša leta že minila.

6. 2. 2013

Oporo najde pri ženi Almi, ki podpre njegovo idejo o snemanju srhljivke Psiho.

Ker hollywoodski producenti niso navdušeni nad idejo, se Hitchcock odloči zastaviti ves svoj denar in ugled. Poleg težav s cenzuro, svojeglavimi igralkami in zvedavimi novinarji se mora spopasti tudi z domnevno ženino nezvestobo in rešiti njun skrhani zakon. Film je prejel nominacijo za zlati globus in za oskarja.

Odlična Angležinja Helen Mirren tokrat v filmu Hitchcock igra režiserjevo ženo Almo Revill, odločno žensko in soustvarjalko velikega Hollywoodčana.

Sacha Gervasi v svojem filmu Hitchcock tokrat prvič razkriva njuno očarljivo in zapleteno ljubezensko zgodbo – in to skozi pretkane in mračne leče njunega najbolj drznega filmskega podviga, snemanja srhljivega trilerja leta 1960 Psiho, ki je postal režiserjev najbolj kontroverzen in legendaren film. Ko je bil ta buren projekt, pri katerem se je zdelo, da se je vse zaklelo proti njemu, končan, ni bilo v filmskem poslu nič več tako, kot je bilo – a le peščica jih je dojela, da sta bila za to potrebna dva človeka.

Gervasi in igralska zasedba, v kateri sta tudi Anthony Hopkins in Helen Mirren kot Alfred in Alma, napletajo zgodbo v pravem Hitchcockovem stilu, polno presenečenj, zabavnih ironij in temačnih preobratov.

Zaljubljeni Hitchcock

Predano izurjeni režiser je skrbno negoval svojo javno podobo – sestavljeno iz njegove zajetne silhuete in mračnega humorja –, pod katero mu je uspelo skriti njegovo psiho. A vprašanje je desetletja vztrajalo: je mogoče pokukati v Hitchcocka kot človeka, in ne kot ikono?

Za režiserja filma Hitchcock je odgovor ležal v ženski.

Pa ne v kateri od slovitih 'Hitchcockovih blondink', katerih hladna vzvišena lepota in mogočnost sta krasili in preganjali njegove filme, temveč v ženski, ki svetu ni bila najbolj poznana: v njegovi nadarjeni ženi Almi, ki je izza kulis globoko vplivala na Hitchcockov delo, prelezla njegove obrambne zidove in postala njegova tiha in skromna soustvarjalka.

Režiserja Gervasija je raziskovanje pripeljalo do prepričanja, da sta se Hitchcock in Alma leta 1959, takoj po premieri filma Severseverozahod, njunega najbolj izpiljenega in najdonosnejšega humornega trilerja dotlej, znašla na razpotju.

"Hitchcock ni hotel kar naprej snemati Sever-severozahoda. Tem filmom je rekel 'mačji kašelj': neverjetno razkošni, romantični filmi z očarljivimi zvezdniki. Hotel je spet biti živ. To ga je pripeljalo do Psiha. Zaradi svoje obsesivno-kompulzivne želje, da vsem oviram navkljub dokonča ta film, je postal nekoliko sebičen," razlaga režiser, "toda v toku naše zgodbe spozna, da ima v tej ženski neverjeten dragulj, partnerico, ki jo mora upoštevati in se nanjo zanesti, tudi če na svoj zadržan in nesentimentalen način. Zato se mi to zdi mogočna ljubezenska zgodba. Gotovo se je vsak od nas kdaj zbudil z nekom ob sebi, in pomislil: Ta oseba je stala ob meni skozi vse moje kozlarije in sebičnost; kakšen slepec sem bil. Zgodba morda res govori o zelo slavnem filmskem ustvarjalcu in o zelo slavnem filmu, a je tudi zelo resnična in človeška."

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri